lp_tr:laereplan_txp_drammen

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
lp_tr:laereplan_txp_drammen [2016/08/08 12:36]
km
lp_tr:laereplan_txp_drammen [2016/08/08 12:36]
km
Linje 22: Linje 22:
 === 3.1 Sporområder === === 3.1 Sporområder ===
  
-|<48em 80%>|+|<47em 80%>|
 ^Mål^ ^Mål^
 |Få oversikt over sporområder og grensesnitt ved Drammen stasjon\\ \\ Få forståelsen av viktigheten av god kjennskap til området\\ | |Få oversikt over sporområder og grensesnitt ved Drammen stasjon\\ \\ Få forståelsen av viktigheten av god kjennskap til området\\ |
Linje 29: Linje 29:
 === 3.2 Bli kjent med stasjonsområdet og spesielle forhold === === 3.2 Bli kjent med stasjonsområdet og spesielle forhold ===
  
-|<48em 80%>|+|<47em 80%>|
 ^Mål^ ^Mål^
 |Kunne forklare hvordan det geografiske området er inndelt på Drammen stasjon, og hvilke spor som benyttes til ulike formål\\ \\ Kunne forklare hvilke spor som styres av txp, togleder og driftsoperatør:\\ - Hovedspor \\ - Hensettingsspor  Sundhaugen \\ - Skifteområde Sundland \\ - Skifteområde Åkeren og Kroken \\ - Skifteområde Holmen \\ - Tangen sidespor \\ - Spor 20 \\ - Frakobling \\ - Middelkontrollamper \\ - Dvergsignaler \\ - Indre hovedsignaler \\ -  Middelkontrollamper \\ - Planovergang| |Kunne forklare hvordan det geografiske området er inndelt på Drammen stasjon, og hvilke spor som benyttes til ulike formål\\ \\ Kunne forklare hvilke spor som styres av txp, togleder og driftsoperatør:\\ - Hovedspor \\ - Hensettingsspor  Sundhaugen \\ - Skifteområde Sundland \\ - Skifteområde Åkeren og Kroken \\ - Skifteområde Holmen \\ - Tangen sidespor \\ - Spor 20 \\ - Frakobling \\ - Middelkontrollamper \\ - Dvergsignaler \\ - Indre hovedsignaler \\ -  Middelkontrollamper \\ - Planovergang|
Linje 36: Linje 36:
 === 3.3 Persontog === === 3.3 Persontog ===
  
-|<48em 80%>|+|<47em 80%>|
 ^Mål^ ^Mål^
 |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling:\\ - Det er fem togspor med plattform, spor 1-5 \\ - De fleste flytog går spor 3 \\ - Lok og materiell i spor 1 \\ - Hensetting av materiell \\ - Bruk av togoppgave og evt. avviksplan \\ - Kort togvei \\ - Middelkontrollamper – ring fører ved behov for å trekke lenger fram| |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling:\\ - Det er fem togspor med plattform, spor 1-5 \\ - De fleste flytog går spor 3 \\ - Lok og materiell i spor 1 \\ - Hensetting av materiell \\ - Bruk av togoppgave og evt. avviksplan \\ - Kort togvei \\ - Middelkontrollamper – ring fører ved behov for å trekke lenger fram|
Linje 43: Linje 43:
 === 3.4 Kort togvei spor 1 === === 3.4 Kort togvei spor 1 ===
  
-|<48em 80%>|+|<47em 80%>|
 ^Mål^ ^Mål^
 |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling:\\ - Spor 1 er delt i to sporfelt \\ - Txp har mulighet til å dele togvei, og ta inn et nytt tog på forkortet togvei| |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling:\\ - Spor 1 er delt i to sporfelt \\ - Txp har mulighet til å dele togvei, og ta inn et nytt tog på forkortet togvei|
lp_tr/laereplan_txp_drammen.txt · Sist endret: 2023/01/05 11:12 (ekstern redigering)