Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_txp_drammen [2016/08/08 12:36] km |
lp_tr:laereplan_txp_drammen [2016/08/08 12:37] km |
||
---|---|---|---|
Linje 22: | Linje 22: | ||
=== 3.1 Sporområder === | === 3.1 Sporområder === | ||
- | |<48em 80%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt over sporområder og grensesnitt ved Drammen stasjon\\ \\ Få forståelsen av viktigheten av god kjennskap til området\\ | | |Få oversikt over sporområder og grensesnitt ved Drammen stasjon\\ \\ Få forståelsen av viktigheten av god kjennskap til området\\ | | ||
Linje 29: | Linje 29: | ||
=== 3.2 Bli kjent med stasjonsområdet og spesielle forhold === | === 3.2 Bli kjent med stasjonsområdet og spesielle forhold === | ||
- | |<48em 80%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Kunne forklare hvordan det geografiske området er inndelt på Drammen stasjon, og hvilke spor som benyttes til ulike formål\\ \\ Kunne forklare hvilke spor som styres av txp, togleder og driftsoperatør: | |Kunne forklare hvordan det geografiske området er inndelt på Drammen stasjon, og hvilke spor som benyttes til ulike formål\\ \\ Kunne forklare hvilke spor som styres av txp, togleder og driftsoperatør: | ||
Linje 36: | Linje 36: | ||
=== 3.3 Persontog === | === 3.3 Persontog === | ||
- | |<48em 80%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 43: | Linje 43: | ||
=== 3.4 Kort togvei spor 1 === | === 3.4 Kort togvei spor 1 === | ||
- | |<48em 80%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 50: | Linje 50: | ||
=== 3.5 Hensettingsspor Skamarken === | === 3.5 Hensettingsspor Skamarken === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 57: | Linje 57: | ||
=== 3.6 Hensettingsspor Sundhaugen === | === 3.6 Hensettingsspor Sundhaugen === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 64: | Linje 64: | ||
=== 3.7 Skifteområde Sundland === | === 3.7 Skifteområde Sundland === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 71: | Linje 71: | ||
=== 3.8 Skifteområde Åkeren og Kroken === | === 3.8 Skifteområde Åkeren og Kroken === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 78: | Linje 78: | ||
=== 3.9 Skifteområde Holmen === | === 3.9 Skifteområde Holmen === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 85: | Linje 85: | ||
=== 3.10 Tangen sidespor === | === 3.10 Tangen sidespor === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 92: | Linje 92: | ||
=== 3.11 Spor 20 === | === 3.11 Spor 20 === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 99: | Linje 99: | ||
=== 3.12 Riving av signal i fm kjøring til/fra Brakerøya === | === 3.12 Riving av signal i fm kjøring til/fra Brakerøya === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 106: | Linje 106: | ||
=== 3.13 Frakobling === | === 3.13 Frakobling === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 113: | Linje 113: | ||
=== 3.14 Planovergang === | === 3.14 Planovergang === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med særskilte forhold:\\ - Varsellamper ved planovergang \\ - Rutiner for å ringe txp ved behov for å passere planovergangen| | |Få oversikt og erfaring med særskilte forhold:\\ - Varsellamper ved planovergang \\ - Rutiner for å ringe txp ved behov for å passere planovergangen| | ||
Linje 120: | Linje 120: | ||
=== 3.15 Ulike hjelpemidler og interne rutiner === | === 3.15 Ulike hjelpemidler og interne rutiner === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring i ulike systemer og rutiner:\\ - Registrere korrekt tognummer i Vicos \\ - Føre korrekt togbok for dobbeltsporet stasjon \\ - Betjene TTS/FIDO \\ - Betjene PIA og PIMS \\ - Fordele ordre til tog og til personalet ved Drammen og Sundland| | |Få oversikt og erfaring i ulike systemer og rutiner:\\ - Registrere korrekt tognummer i Vicos \\ - Føre korrekt togbok for dobbeltsporet stasjon \\ - Betjene TTS/FIDO \\ - Betjene PIA og PIMS \\ - Fordele ordre til tog og til personalet ved Drammen og Sundland| |