Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_txp_drammen [2016/08/08 12:36] km |
lp_tr:laereplan_txp_drammen [2016/08/15 12:58] km [3. Oversikt over læremål] |
||
---|---|---|---|
Linje 25: | Linje 25: | ||
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt over sporområder og grensesnitt ved Drammen stasjon\\ \\ Få forståelsen av viktigheten av god kjennskap til området\\ | | |Få oversikt over sporområder og grensesnitt ved Drammen stasjon\\ \\ Få forståelsen av viktigheten av god kjennskap til området\\ | | ||
- | |//**Henvisning: | + | |**Henvisning: |
=== 3.2 Bli kjent med stasjonsområdet og spesielle forhold === | === 3.2 Bli kjent med stasjonsområdet og spesielle forhold === | ||
Linje 50: | Linje 50: | ||
=== 3.5 Hensettingsspor Skamarken === | === 3.5 Hensettingsspor Skamarken === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 57: | Linje 57: | ||
=== 3.6 Hensettingsspor Sundhaugen === | === 3.6 Hensettingsspor Sundhaugen === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 64: | Linje 64: | ||
=== 3.7 Skifteområde Sundland === | === 3.7 Skifteområde Sundland === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 71: | Linje 71: | ||
=== 3.8 Skifteområde Åkeren og Kroken === | === 3.8 Skifteområde Åkeren og Kroken === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 78: | Linje 78: | ||
=== 3.9 Skifteområde Holmen === | === 3.9 Skifteområde Holmen === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 85: | Linje 85: | ||
=== 3.10 Tangen sidespor === | === 3.10 Tangen sidespor === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 92: | Linje 92: | ||
=== 3.11 Spor 20 === | === 3.11 Spor 20 === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 99: | Linje 99: | ||
=== 3.12 Riving av signal i fm kjøring til/fra Brakerøya === | === 3.12 Riving av signal i fm kjøring til/fra Brakerøya === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 106: | Linje 106: | ||
=== 3.13 Frakobling === | === 3.13 Frakobling === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
Linje 113: | Linje 113: | ||
=== 3.14 Planovergang === | === 3.14 Planovergang === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med særskilte forhold:\\ - Varsellamper ved planovergang \\ - Rutiner for å ringe txp ved behov for å passere planovergangen| | |Få oversikt og erfaring med særskilte forhold:\\ - Varsellamper ved planovergang \\ - Rutiner for å ringe txp ved behov for å passere planovergangen| | ||
Linje 120: | Linje 120: | ||
=== 3.15 Ulike hjelpemidler og interne rutiner === | === 3.15 Ulike hjelpemidler og interne rutiner === | ||
- | |<49em 90%>| | + | |<47em 80%>| |
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring i ulike systemer og rutiner:\\ - Registrere korrekt tognummer i Vicos \\ - Føre korrekt togbok for dobbeltsporet stasjon \\ - Betjene TTS/FIDO \\ - Betjene PIA og PIMS \\ - Fordele ordre til tog og til personalet ved Drammen og Sundland| | |Få oversikt og erfaring i ulike systemer og rutiner:\\ - Registrere korrekt tognummer i Vicos \\ - Føre korrekt togbok for dobbeltsporet stasjon \\ - Betjene TTS/FIDO \\ - Betjene PIA og PIMS \\ - Fordele ordre til tog og til personalet ved Drammen og Sundland| |