Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_txp_drammen [2016/08/08 12:37] km |
lp_tr:laereplan_txp_drammen [2017/03/23 10:59] chrane [1. Innledning] |
||
---|---|---|---|
Linje 4: | Linje 4: | ||
==== 1. Innledning ==== | ==== 1. Innledning ==== | ||
- | // | + | // |
Gjennom bestått utdanning på Norsk jernbaneskole har txp den formelle godkjenningen til å utføre tjeneste ved Drammen stasjon. | Gjennom bestått utdanning på Norsk jernbaneskole har txp den formelle godkjenningen til å utføre tjeneste ved Drammen stasjon. | ||
Linje 25: | Linje 25: | ||
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt over sporområder og grensesnitt ved Drammen stasjon\\ \\ Få forståelsen av viktigheten av god kjennskap til området\\ | | |Få oversikt over sporområder og grensesnitt ved Drammen stasjon\\ \\ Få forståelsen av viktigheten av god kjennskap til området\\ | | ||
- | |//**Henvisning: | + | |**Henvisning: |
=== 3.2 Bli kjent med stasjonsområdet og spesielle forhold === | === 3.2 Bli kjent med stasjonsområdet og spesielle forhold === | ||
Linje 32: | Linje 32: | ||
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Kunne forklare hvordan det geografiske området er inndelt på Drammen stasjon, og hvilke spor som benyttes til ulike formål\\ \\ Kunne forklare hvilke spor som styres av txp, togleder og driftsoperatør: | |Kunne forklare hvordan det geografiske området er inndelt på Drammen stasjon, og hvilke spor som benyttes til ulike formål\\ \\ Kunne forklare hvilke spor som styres av txp, togleder og driftsoperatør: | ||
- | |**Henvisning: | + | |**Henvisning: |
=== 3.3 Persontog === | === 3.3 Persontog === | ||
Linje 39: | Linje 39: | ||
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
- | |**Henvisning: | + | |**Henvisning: |
=== 3.4 Kort togvei spor 1 === | === 3.4 Kort togvei spor 1 === | ||
Linje 67: | Linje 67: | ||
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
- | | **Henvisning: | + | | **Henvisning: |
=== 3.8 Skifteområde Åkeren og Kroken === | === 3.8 Skifteområde Åkeren og Kroken === | ||
Linje 81: | Linje 81: | ||
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | |Få oversikt og erfaring med hvilke togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: | ||
- | |**Henvisning: | + | |**Henvisning: |
=== 3.10 Tangen sidespor === | === 3.10 Tangen sidespor === | ||
Linje 116: | Linje 116: | ||
^Mål^ | ^Mål^ | ||
|Få oversikt og erfaring med særskilte forhold:\\ - Varsellamper ved planovergang \\ - Rutiner for å ringe txp ved behov for å passere planovergangen| | |Få oversikt og erfaring med særskilte forhold:\\ - Varsellamper ved planovergang \\ - Rutiner for å ringe txp ved behov for å passere planovergangen| | ||
- | |**Henvisning: | + | |**Henvisning: |
=== 3.15 Ulike hjelpemidler og interne rutiner === | === 3.15 Ulike hjelpemidler og interne rutiner === |