Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon | Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:lokal_opplaeringsplan_for_tss_bergen [2018/08/30 12:15] ingrid_dale_bjordal |
lp_tr:lokal_opplaeringsplan_for_tss_bergen [2018/08/30 12:17] ingrid_dale_bjordal |
||
---|---|---|---|
Linje 4: | Linje 4: | ||
**Lokal opplæringsplan - strekningskunnskap for togleder Bergen** | **Lokal opplæringsplan - strekningskunnskap for togleder Bergen** | ||
- | DEt er i tillegg er det lagt ved mål og underpunkter for lokal operatørplass for Dalane.\\ | + | Det er i tillegg er det lagt ved mål og underpunkter for lokal operatørplass for Dalane.\\ |
Det er utarbeidet egne opplæringsplaner for fjernstyringsanlegg og lokalt sikringsanlegg \\ | Det er utarbeidet egne opplæringsplaner for fjernstyringsanlegg og lokalt sikringsanlegg \\ | ||
- | + | Gjennom hele opplæringen skal det fokuseres på: \\ | |
- | Gjennom hele opplæringen skal det fokuseres på: | + | Barrierer og risiko, her under \\ |
- | + | | |
- | Barrierer og risiko, her under | + | |
- | + | | |
- | - Hvilke situasjoner er togleder en barriere | + | |
- | + | | |
- | - Hva er viktig i disse situasjonene | + | |
- | + | | |
- | - Hva kan gå galt? | + | |
- | + | | |
- | - Hvilke feil kan skje? | + | |
- | + | ||
- | - Hva kan forstyrre fokus? | + | |
- | + | ||
- | - Stress, feil fokus | + | |
- | + | ||
- | - Motivasjon | + | |
- | + | ||
- | - Holdninger | + | |
- | + | ||
- | - Misforståelser / kommunikasjon | + | |
Arbeidsform kombinasjon av teori og praksis. Det legges opp til at hver enkel togdriftsleder finner en passende undervisningsform i forhold til teori og praksis. | Arbeidsform kombinasjon av teori og praksis. Det legges opp til at hver enkel togdriftsleder finner en passende undervisningsform i forhold til teori og praksis. |