lp_tr:lokal_opplaeringsplan_for_txp
Forskjeller
Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:lokal_opplaeringsplan_for_txp [2020/05/13 15:15] kristin_strand |
lp_tr:lokal_opplaeringsplan_for_txp [2020/05/14 15:34] kristin_strand |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="122px,206px,394px"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="122px,206px,394px"}} |
| **Tema ** | **Delmål ** | **Kriterier (TXP skal…)** | **Opplærings**\\ **materiell (ORV,SJN osv.)** | | | **Tema ** | **Delmål ** | **Kriterier (TXP skal…)** | **Opplærings**\\ **materiell (ORV,SJN osv.)** | |
| Lokale forhold for stasjon og strekning | Gjøre rede for lokale forhold knyttet til stasjon/skifte-tomt/drifts-banegård | **Trafikkstyring** \\ \\ Gjøre rede for hvilke \\togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: \\ \\ Det kan være midlertidige restriksjoner for trafikkstyring for hver rutetermin\\ -Gjennomgang av aktuelle restriksjoner\\ -Maks toglengde for ekstratog er 600 meter\\ -Det er mulig å kjøre ekstratog i annet innstilt togs rute dersom toglengde avklares med togekspeditør \\ \\ **Sidespor underlagt Kongsvinger stasjon** \\ -Solørbanen\\ -Roverud sidespor km 109.30. Sikret med A-lås \\ \\ **Befaring** \\ -Stasjonsområdet\\ -Plattformer\\ - Signaler\\ -Personovergang\\ -S-låser, sporsperrer og lokalomstillere\\ -KL brytere\\ - Sporveksler og spesifikt sporveksel 49\\ -Sveiver til sporveksler (sveivskap ved sporveksel 49)\\ -Stasjonering av arbeidsmaskiner\\ -Hensettingsspor og eventuelt stengte spor\\ -Lokstall\\ -Varmeposter 1000V\\ -Norsenga tømmerterminal\\ -Planovergang med betjeningsskap:\\ - Kongsvinger omformerstasjon | | Lokale forhold for stasjon og strekning | Gjøre rede for lokale forhold knyttet til stasjon/skiftetomt/\\ driftsbanegård\\ | **Trafikkstyring**\\ Gjøre rede for hvilke \\togspor som er mest hensiktsmessig å benytte i ulike situasjoner for å sikre effektiv trafikkavvikling: \\ \\ Det kan være midlertidige restriksjoner for trafikkstyring for hver rutetermin\\ -Gjennomgang av aktuelle restriksjoner\\ -Maks toglengde for ekstratog er 600 meter\\ -Det er mulig å kjøre ekstratog i annet innstilt togs rute dersom toglengde avklares med togekspeditør \\ \\ **Sidespor underlagt Kongsvinger stasjon** \\ -Solørbanen\\ - Roverud sidespor km 109.30. Sikret med A-lås \\ \\ **Befaring** \\ -Stasjonsområdet\\ -Plattformer\\ - Signaler\\ -Personovergang\\ -S-låser, sporsperrerog lokalomstillere\\ -KL brytere\\ - Sporveksler og spesifikt sporveksel 49\\ -Sveiver til sporveksler (sveivskap ved sporveksel 49)\\ -Stasjonering av arbeidsmaskiner\\ -Hensettingsspor og eventuelt stengte spor\\ -Lokstall\\ -Varmeposter 1000V\\ -Norsenga tømmerterminal\\ -Planovergang med betjeningsskap:\\ - Kongsvinger omformerstasjon\\ \\ **Grensesnitt** \\ -Kongsvinger grenser til Solørbanen som er strekning med togmelding, og Kongsvingerbanen som er strekning med fjernstyring | SJN | |
| |Lokale sikringsanlegg |Forklare og demonstrere bruk |**Betjening av skjermbasert stillerapparat:** \\ Forklare og eventuelt demonstrere betjening av skjermbasert stillerapparatet herunder:\\ -Signalstilling:\\ -Dvergsignaler\\ -Hovedsignaler\\- Betjening av sporveksler og sporsperrer\\ -Sperring av sporveksler, sporfelt og togspor\\ -S-låser og lokalomstillere herunder frigiving for lokal skifting\\ -Sporvekselvarme\\ \\ Betjening av knapper for:\\ -KTP\\ -Varselfelt\\ -Signalstopp\\ -Signalstopp\\ \\ -Betjening av bomanlegget ved Kongsvinger omformerstasjon planovergang\\ -A-lås Solørbanen, frigis bare fra Kongsvinger\\ -Husk å foreta A-signal etter frigivningen er tatt tilbake\\ -Hovedbryter mellom pc 1 og pc 2\\ -Utførelse av ulike kryssinger\\ \\ Det er en egen brukerveiledning for Kongsvinger stasjon i ORV for sikringsanlegget som skal benyttes under opplæringen.\\ \\ ** Avhengigheter i henhold til forriglingstabell** \\ -Huske hvilke togveier og skifteveier som kan stilles samtidig, og andre kombinasjoner som er avhengig av hverandre. Under er det satt opp punkter som skal huskes:\\ -Innkjørtogveier\\- Utkjørtogveier\\ -Innkjør/utkjørtogveier\\ -Skifteveier\\ -Skifteveier/togveier\\ -Sporveksler og sporsperrer/skifte og hovedtogvei\\ -Belegg/hovedtogvei\\ -Sporveksler og sporsperrer ute av kontroll/togveier | SJN | |
| |
|SJN | | |
| |Bla bla |**hjja** \\ kunne \\ ta på et \\ ja, da \\ |SJN| | |
| | | | | | |
| |
lp_tr/lokal_opplaeringsplan_for_txp.txt · Sist endret: 2023/01/05 11:12 (ekstern redigering)