lp_tr:opplaeringsplan_for_toginformatorer
Forskjeller
Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:opplaeringsplan_for_toginformatorer [2020/01/31 11:14] ingrid_dale_bjordal [Tabell] |
lp_tr:opplaeringsplan_for_toginformatorer [2020/01/31 11:15] ingrid_dale_bjordal [Tabell] |
| |
====Sikker kundeinformasjon ==== | ====Sikker kundeinformasjon ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="241px,1143px"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="241px,404px"}} |
| Kunne gjøre rede for hvilke situasjoner som er av betydning for sikkerheten og hva som er anbefalt praksis for å ivareta sikkerheten til de reisende. | * Kjenne til hva en stasjon med personovergang i plan er, og hvor man kan finne en oversikt\\ * Kjenne til hva det er spesielt viktig å være oppmerksom på når det skal gjøres manuelle endringer i KARI på stasjoner med personovergang i plan\\ * Kunne håndtere sporendringer på stasjoner med personovergang i plan i henhold til retningslinjer\\ * Kunne håndtere utfall av KARI og utfall av CTC-data i KARI\\ * Kunne utføre manuelle utrop i HA klient som reserveløsning ved utfall av KARI-systemet\\ * Kjenne til i hvilke situasjoner det er nødvendig å fjerne assosiasjoner, og hvorfor\\ * Kunne håndtere settbytte på stasjoner med personovergang i plan\\ * Kunne forklare forskjellen på stasjoner og holdeplasser, og kunne anbefalt praksis for passerende tog og sporendringer på holdeplasser\\ * Kjenne til rutiner for evakuering av TSS og av stasjon\\ * Gjøre rede for spesielle forhold ved stasjoner med personovergang i plan i ditt område og andre områder det er aktuelt at du tar over ansvaret for - Kjennskap til togleders håndtering av trafikken på stasjoner med personovergang i plan\\ * Kunne rutiner vedrørende verifiserte svakheter i KARI-systemet og kjenne til hvordan man manuelt kan korrigere disse slik at informasjonen ut til kundene blir korrekt\\ * Gjøre rede for når toginformatøren aktivt må søke opp informasjon om sporendringer og endret rekkefølge fra togleder\\ * Kunne rutiner for samhandling med togleder, slik at begge har en felles situasjonsforståelse\\ * Kunne rutiner for samhandling med togleder når toginformatør og togleder ikke er samlokalisert | Håndbok for KTI,\\ Kap. 3.4, 5.4 og 7.4\\ TOK\\ Opplæringsmodul 11 – Sikker kunde-informasjon,\\ Opplærings-modul 12 KARI: Utfall av CTC\\ HA-modul og sjekkliste for toginformatør | 6 timer | | | Kunne gjøre rede for hvilke situasjoner som er av betydning for sikkerheten og hva som er anbefalt praksis for å ivareta sikkerheten til de reisende. | * Kjenne til hva en stasjon med personovergang i plan er, og hvor man kan finne en oversikt\\ * Kjenne til hva det er spesielt viktig å være oppmerksom på når det skal gjøres manuelle endringer i KARI på stasjoner med personovergang i plan\\ * Kunne håndtere sporendringer på stasjoner med personovergang i plan i henhold til retningslinjer\\ * Kunne håndtere utfall av KARI og utfall av CTC-data i KARI\\ * Kunne utføre manuelle utrop i HA klient som reserveløsning ved utfall av KARI-systemet\\ * Kjenne til i hvilke situasjoner det er nødvendig å fjerne assosiasjoner, og hvorfor\\ * Kunne håndtere settbytte på stasjoner med personovergang i plan\\ * Kunne forklare forskjellen på stasjoner og holdeplasser, og kunne anbefalt praksis for passerende tog og sporendringer på holdeplasser\\ * Kjenne til rutiner for evakuering av TSS og av stasjon\\ * Gjøre rede for spesielle forhold ved stasjoner med personovergang i plan i ditt område og andre områder det er aktuelt at du tar over ansvaret for - Kjennskap til togleders håndtering av trafikken på stasjoner med personovergang i plan\\ * Kunne rutiner vedrørende verifiserte svakheter i KARI-systemet og kjenne til hvordan man manuelt kan korrigere disse slik at informasjonen ut til kundene blir korrekt\\ * Gjøre rede for når toginformatøren aktivt må søke opp informasjon om sporendringer og endret rekkefølge fra togleder\\ * Kunne rutiner for samhandling med togleder, slik at begge har en felles situasjonsforståelse\\ * Kunne rutiner for samhandling med togleder når toginformatør og togleder ikke er samlokalisert | Håndbok for KTI,\\ Kap. 3.4, 5.4 og 7.4\\ TOK\\ Opplæringsmodul 11 – Sikker kunde-informasjon,\\ Opplærings-modul 12 KARI: Utfall av CTC\\ HA-modul og sjekkliste for toginformatør | 6 timer | |
| |
lp_tr/opplaeringsplan_for_toginformatorer.txt · Sist endret: 2024/06/14 09:27 av chrane