Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/03/25 09:12] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/07 09:55] chrane [Tabell] |
====== Del 2: Lokal opplæringsplan av togekspeditør på nye stasjoner - særskilte forhold ====== | ====== Del 2: Lokal opplæringsplan av togekspeditør på nye stasjoner - særskilte forhold ====== |
===== Vedlegg; Særskilte forhold ===== | ===== Vedlegg; Særskilte forhold ===== |
Her legges det som er særegent for hver stasjon, driftsbanegård inn | Her beskrives det som ikke er beskrevet i Del 1:generell del og som er særegent for hver stasjon og driftsbanegård |
| (hvert delmål skal ha en egen rad i tabellen) |
¨ | ¨ |
==== Alnabru ==== | ==== Alnabru ==== |
| |
| |
| ==== Bodø ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Bodø** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| ==== Bolna ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Bolna** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Bolna st. ligger ved km 571,09 på Nordlandsbanen. \\ Driftsform: Strekning med togmelding.\\ Enkelt innkjørsignal. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | Kjenne til | Bruk av C-lås. \\ Oppbevaring av sikkerhetsnøkkel nr.1, og reserve kontrollåsnøkler.\\ Bruken av signaltelegraf, \\ og kontrollsignal ved togs ankomst. | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av Togleder via FIDO\\ Tilkalling av nødvendig personale via Fron eller vakttelefon TXP:\\ Alle avvik går via Togleder. | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | Kjenne til | Spor arrangementet. Korte togspor | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | Kunne | Bruken av FIDO, TIOS og GSM-R.\\ Registrering av funksjonelt nummer til Funkwerk/ OPH. | Os-txp | | |
| | | Kjenne til | Plassering av sikringsskap | | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | Kjenne til | Ingen passasjerutveksling.\\ Stasjonen egner seg ikke for av/på-stigning, da høydeforskjell mellom plattform og stigtrinn er for høyt.\\ Vekslene kan ise fort ved visse værforhold. | Os-txp | | |
| |
| |
| **Opplæring** | Anbefaling | Opplæringstid: 1 dag. \\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | Opplæringstid: 1 dag. \\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | |
| |
==== Bolna ==== | |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | |
| **Bolna** | | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ | |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | |
| **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | |
| |
| |
==== Drevvatn ==== | ==== Drevvatn ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Drevvatn** | | | | | | | **Drevvatn** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Drevvatn st ligger ved km 440.77 på Nordlandsbanen\\ Sporlengde spor 1(kryssingsspor): 812m\\ Driftsform: strekning med togmeldinger\\ Komplett sikringsanlegg | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Kjenne til | Kjenne til bruken av stillverk, inn- og \\ utkopling.\\ Sette seg inn i stillverksinstruks og forriglingstabell.\\ Bruk av kontaktmagneter ved snørydding. | Os-txp | | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | | **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av togleder via FIDO\\ Tilkalling av nødvendig personale via FRON eller vakttelefon TXP\\ Alle avvik går via togleder. | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | | **Skifteveier** | Kjenne til | Lokal skifting og hvordan det utføres | Os-txp | | |
| **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | | | **Tekniske systemer** | Kjenne til | Bruken av FIDO og TIOS\\ Registrere funksjonelt nummer på Funkwerk\\ Sveiving av sporveksler\\ Plassering av sikringsskap | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Kjenne til | Hvitt lys (som ikke inngår i stillverket) for fotgjengerovergang nord for stasjonsbygningen | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
==== Dunderland ==== | ==== Dunderland ==== |
==== Eiterstraum ==== | ==== Eiterstraum ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Eiterstraum** | | | | | | | **Eiterstraum** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Kjenne til | Eiterstraum st. ligger ved km. 388.70 på Nordlandsbanen\\ Sporlengde spor 2 (kryssingsspor): 700m\\ Driftsform: strekning med togmeldinger mot Mosjøen, grensestasjon mot fjernstyrt strekning.\\ Komplett sikringsanlegg. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Kjenne til | Bruken av stillverk, inn-/ og utkopling.\\ Kjenne til stillverksinstruksen og forrigningstabell.\\ Txp som hovedsikkerhetsvakt ved snørydding – bruk av kontaktmagneter | Os-txp | | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | | **Beredskap** | Kjenne til | Varsle og utføre instrukser fra togleder. | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | | **Skifteveier** | Kjenne til | Lokal skifting og hvordan det utføres | Os-txp | | |
| **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | | | **Tekniske systemer** | Kjenne til | Bruk av FIDO og TIOS.\\ Registrere funksjonelt nummer på Funkwerk\\ Kjenne til bruk av Alstomsporveksler - sveiving og kontroll ved oppkjøring.\\ Plassering av sikringsskap | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
==== Elverum ==== | ==== Elverum ==== |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Ved kryssing av to persontog må første ankommende tog kjøres inn i spor 3 og passere personovergangen mens txp bevokter den. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Ved kryssing av to persontog må første ankommende tog kjøres inn i spor 3 og passere personovergangen mens txp bevokter den. | Os-txp | | |
| Opplæringstid | Anbefaling | 3 dager for erfarne togekspeditører\\ Ved behov 1 dag ekstra selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør for nyutdannede. | | | | | Opplæringstid | Anbefaling | 3 dager for erfarne togekspeditører\\ Ved behov 1 dag ekstra selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør for nyutdannede. | | | |
| |
| |
| ==== Fauske ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Fauske** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | Instruks for betjening av SIMENS sporveksler Fauske stasjon | Os-txp | | |
| |
| |
| |
| |
==== Filipstad ==== | ==== Filipstad ==== |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Ved kryssing kjøres normalt første tog inn i spor 2. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Ved kryssing kjøres normalt første tog inn i spor 2. | Os-txp | | |
| **Opplæring** | Anbefaling | Opplæringstid: 1 dag. \\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | Opplæringstid: 1 dag. \\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | |
| |
| |
| ==== Flåm ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **x-stasjon** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
| |
==== Gjøvik ==== | ==== Gjøvik ==== |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | • Godstog retning Roa bør kjøres i spor 2 på grunn av stigning mot Kjelsås.\\ • Ved kryssing av godstog fra Alnabru kan det være lurt å holde de på innkjør. Dette også på grunn av stigning mot Kjelsås. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | • Godstog retning Roa bør kjøres i spor 2 på grunn av stigning mot Kjelsås.\\ • Ved kryssing av godstog fra Alnabru kan det være lurt å holde de på innkjør. Dette også på grunn av stigning mot Kjelsås. | Os-txp | | |
| Opplæringstid | Anbefaling | 1 dag for erfarne togekspeditører. \\ Minimum 1 vakt av hver type dag/kveld/natt for nyutdannede.\\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | | | Opplæringstid | Anbefaling | 1 dag for erfarne togekspeditører. \\ Minimum 1 vakt av hver type dag/kveld/natt for nyutdannede.\\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | |
| |
| |
| |
| ==== Gudå ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **x-stasjon** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
| |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | <color #ed1c24>Txp Hell frigir bruk av Gudå stasjon (A-lås)</color> | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | <color #ed1c24>Txp Hell frigir bruk av Gudå stasjon (A-lås)</color> | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Gjøre rede for | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Gjøre rede for | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
| ==== Hønefoss ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Hønefoss** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
| |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| **Opplæring** | Anbefaling | Opplæringstid: minimum 3 vakter pr skift dag/kveld/natt.\\ \\ Egen brukerveiledning for Kongsvinger stasjon skal benyttes under opplæringen. \\ \\ Avsluttende stillverksprøve, varighet 1 time. Denne må være bestått, for selvstendig tjeneste. | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | Opplæringstid: minimum 3 vakter pr skift dag/kveld/natt.\\ \\ Egen brukerveiledning for Kongsvinger stasjon skal benyttes under opplæringen. \\ \\ Avsluttende stillverksprøve, varighet 1 time. Denne må være bestått, for selvstendig tjeneste. | | | |
| |
| |
| ==== Kopperå ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Kopperå** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
| |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | • Kjenne til skiftenummer Kristiansand stasjon, CargoNet (skiftemaskin) bruker alltid 39510.\\ • KTI: TPR (TIOS) brukes slik at informasjonen ut til kundene/infoskjermer blir korrekt. (Evt. kan Toginfo kontaktes.) | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | • Kjenne til skiftenummer Kristiansand stasjon, CargoNet (skiftemaskin) bruker alltid 39510.\\ • KTI: TPR (TIOS) brukes slik at informasjonen ut til kundene/infoskjermer blir korrekt. (Evt. kan Toginfo kontaktes.) | Os-txp | | |
| |
| |
| ==== Larvik ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Larvik** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
==== Lesja ==== | ==== Lesja ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Anbefalt praksis** | Gjøre rede for | Ord og uttrykk\\ Signalanlegg\\ Trafikkstyring | Os-txp | Anbefalt praksis | | | **Anbefalt praksis** | Gjøre rede for | Ord og uttrykk\\ Signalanlegg\\ Trafikkstyring | Os-txp | Anbefalt praksis | |
| |
==== Marstein ==== | |
| ==== Lønsdalen ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Marstein** | | | | | | | **Lønsdalen** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
==== Myrdal ==== | |
| |
| |
| ==== Marstein ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Myrdal** | | | | | | | **Marstein** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
==== Mo i rana ==== | ==== Myrdal ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Berekvam** | | | | | | | **Myrdal** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| ==== Mo i Rana ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Mo i Rana** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | Mo i Rana st. ligger ved km 597,83 på Nordlandsbanen. \\ Driftsform: Strekning med togmelding. \\ Komplett sikringsanlegg. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | Bruk av stillverk. Stillverksinstruks. Forriglingstabell. Indre innkjør- og utkjørhovedsignal. \\ Txp’s nærvær på plattform – SJN 6.6.6. Kjøring av malmtog, og bruk av halemagnet SJN 6.6.6. – 6.6.7. \\ Oppbevaring av kontrollåsnøkler.\\ Bruk av kontaktmagneter ved snørydding.\\ Gjøre seg kjent med gjøremålspermen for lokale forhold. | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av Togleder via FIDO. Tilkalling av nødvendig personale via FRON eller vakttelefon TXP. \\ Alle avvik går via Togleder. | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | Kjenne til | Utvendig sporarrangement. \\ Beliggenheten til lokstall, svingskive, drivstoffylling, godsterminalen og Rana Gruber ss (Gullsmedvik). \\ Bruken av høyt skiftesignal, dvergsignal og S-lås. | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | Kjenne til | Bruken av FIDO og TIOS.\\ Monitor ute ved plattform.\\ Bruken av Alstomsporveksler – sveiving og kontroll etter oppkjøring.\\ Plassering av sikringsskap. | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Kjenne til | Sporlengder. Plattformlenge spor 2.\\ Bruken av dverg/lok spv 2/17 og 202. \\ Treghet i R201 og R646. | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | Undergang til spor 2. \\ Høyttalertjeneste. | Os-txp | | |
| |
==== Mosjøen ==== | ==== Mosjøen ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Berekvam** | | | | | | | **Mosjøen** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Gjøre rede for | Togvei slutt spor 2\\ Gammelt anlegg/alt må legges før signal stilles også fiendtlige togveier. Begrensninger i anlegg pga slitasje | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Gjøre rede for | Togvei slutt spor 2\\ Gammelt anlegg/alt må legges før signal stilles også fiendtlige togveier. Begrensninger i anlegg pga slitasje | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Sporbruk, \\ Kryssing med godstog og utnytte sporlengder som også omfatter vekselfelt | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Sporbruk, \\ Kryssing med godstog og utnytte sporlengder som også omfatter vekselfelt | Os-txp | | |
| |
| |
| ==== Nordagutu ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Nordagutu** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| ==== Otteråga ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Otteråga** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
| |
==== Roa ==== | ==== Roa ==== |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| Opplæringstid | Anbefaling | 1 dag for erfarne togekspeditører. \\ Minimum 1 vakt av hver type dag/kveld/natt for nyutdannede. \\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | | | Opplæringstid | Anbefaling | 1 dag for erfarne togekspeditører. \\ Minimum 1 vakt av hver type dag/kveld/natt for nyutdannede. \\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | |
| |
| |
| ==== Rognan ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Rognan** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
==== Røros ==== | ==== Røros ==== |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| ==== Sandefjord ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Sandefjord** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
==== Sarpsborg ==== | ==== Sarpsborg ==== |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| ==== Skien ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Skien** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
==== Skognseng ==== | ==== Skognseng ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Berekvam** | | | | | | | **Skognseng** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | <color #ed1c24>Ulike typer sporsperrer</color> | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | <color #ed1c24>Ulike typer sporsperrer</color> | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| ==== Tønsberg ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Tønsberg** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | <color #ed1c24>Hendler i stillerapp 3 legges motsatt av ordinært.</color> | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | <color #ed1c24>Hendler i stillerapp 3 legges motsatt av ordinært.</color> | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | <color #ed1c24>1</color> | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | <color #ed1c24>1</color> | Os-txp | | |
| |
| |
| ==== Voss ==== |
| {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| | **Voss** | | | | | |
| ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| | **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | |
| | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| |
| |
| |
==== Ørtfjell ==== | ==== Ørtfjell ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Berekvam** | | | | | | | **Ørtfjell** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |