lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold
Forskjeller
Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
|
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 09:31] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 09:36] chrane [Tabell] |
| **Skifteveier** | | Tillatt å skifte uten å innhente tillatelse når dvergsignal viser signal ”varsom kjøring tillatt” eller ”kjøring tillatt”: ref. SJN\\ • Dette gjelder ikke på Vestmo (her er det ikke dvergsignaler). | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | Tillatt å skifte uten å innhente tillatelse når dvergsignal viser signal ”varsom kjøring tillatt” eller ”kjøring tillatt”: ref. SJN\\ • Dette gjelder ikke på Vestmo (her er det ikke dvergsignaler). | Os-txp | | |
| **Tekniske systemer** | | • Betjening av høyttaleranlegg\\ • Registrering i TIOS/TPR og FIDO\\ • Plassering av sikringer og andre relevante installasjoner i txp lokalet\\ • Håndtering av alarmer | Os-txp | | | | **Tekniske systemer** | | • Betjening av høyttaleranlegg\\ • Registrering i TIOS/TPR og FIDO\\ • Plassering av sikringer og andre relevante installasjoner i txp lokalet\\ • Håndtering av alarmer | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Vestmo tømmerterminal:\\ • Innkjørtogvei kan sikres til Vestmo selv om man har materiell både i spor 1 og 2\\ • Bruk dvergtogveier for skift inn og ut fra Vestmo: \\ o For skift mot Vestmo må PLO legges manuelt. \\ o For skift inn fra Vestmo går PLO automatisk ned når skift er på innkoblingsfeltet\\ • Unntak for txps tilstedeværelse ved togveien ved togs ankomst og avgang\\ • Ved arbeid i spor på Vestmo frigis S-Lås før hovedsikkerhetsvakt setter på kontaktmagneter, dette for å unngå at akustisk alarm utløses i TSS Nord.\\ • Gjennomgang av særbestemmelse SJN 6.1.3.1 \\ \\ Planoverganger med betjeningsskap: \\ • Texas\\ • Vindheia\\ Kjenne til rutiner for opplåsing av skap. | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Vestmo tømmerterminal:\\ • Innkjørtogvei kan sikres til Vestmo selv om man har materiell både i spor 1 og 2\\ • Bruk dvergtogveier for skift inn og ut fra Vestmo: \\ - For skift mot Vestmo må PLO legges manuelt. \\ - For skift inn fra Vestmo går PLO automatisk ned når skift er på innkoblingsfeltet\\ • Unntak for txps tilstedeværelse ved togveien ved togs ankomst og avgang\\ • Ved arbeid i spor på Vestmo frigis S-Lås før hovedsikkerhetsvakt setter på kontaktmagneter, dette for å unngå at akustisk alarm utløses i TSS Nord.\\ • Gjennomgang av særbestemmelse SJN 6.1.3.1 \\ \\ Planoverganger med betjeningsskap: \\ • Texas\\ • Vindheia\\ Kjenne til rutiner for opplåsing av skap. | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Ved kryssing av to persontog må første ankommende tog kjøres inn i spor 3 og passere personovergangen mens txp bevokter den. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Ved kryssing av to persontog må første ankommende tog kjøres inn i spor 3 og passere personovergangen mens txp bevokter den. | Os-txp | | |
| **Opplæringstid** | Anbefaling | 3 dager for erfarne togekspeditører\\ Ved behov 1 dag ekstra selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør for nyutdannede. | | | | | **Opplæringstid** | Anbefaling | 3 dager for erfarne togekspeditører\\ Ved behov 1 dag ekstra selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør for nyutdannede. | | | |
lp_tr/reviderte_planer/lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold.txt · Sist endret: 2023/05/03 13:46 av chrane