Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 11:00] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 11:03] chrane [Tabell] |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Kjenne til | • Planovergang med betjeningsskap\\ • Forestia flis og tømmerterminal med tilhørende spor, sporsperre og sporveksel. | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Kjenne til | • Planovergang med betjeningsskap\\ • Forestia flis og tømmerterminal med tilhørende spor, sporsperre og sporveksel. | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Angitte kryssinger foregår ofte ved at første tog låser seg inn på terminalen og neste tog passerer i spor 1.\\ \\ Ellers er normal kryssing at første tog kjører inn i spor 2. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Angitte kryssinger foregår ofte ved at første tog låser seg inn på terminalen og neste tog passerer i spor 1.\\ \\ Ellers er normal kryssing at første tog kjører inn i spor 2. | Os-txp | | |
| **Opplæringstid** | Anbefaling | Opplæringstid: 1 dag. \\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | Opplæringstid: 1 dag. \\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | |
| |
| |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Txp utløser togvei manuelt på tog fra Raumabanen. Varmeposter 1000/400 V | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Txp utløser togvei manuelt på tog fra Raumabanen. Varmeposter 1000/400 V | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | gjøre rede for | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | gjøre rede for | | Os-txp | | |
| **Opplæringstid** | Anbefaling | 3 | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | 3 | | | |
| |
| |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| **Opplæringstid** | Anbefaling | | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | | | | |
| |
==== Drevvatn ==== | ==== Drevvatn ==== |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Kjenne til | Hvitt lys (som ikke inngår i stillverket) for fotgjengerovergang nord for stasjonsbygningen | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Kjenne til | Hvitt lys (som ikke inngår i stillverket) for fotgjengerovergang nord for stasjonsbygningen | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| **Opplæringstid** | Anbefaling | | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | | | | |
| |
==== Dunderland ==== | ==== Dunderland ==== |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Praksis ved kryssing. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Praksis ved kryssing. | Os-txp | | |
| **Opplæringstid** | Anbefaling | | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | | | | |
| |
==== Eina ==== | ==== Eina ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Eina** | | | | | | | **Eina** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | Eina er en stasjon med stillverk på strekning med togmelding.\\ Det er planovergang inne på stasjonen. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | Eina er en stasjon med stillverk på strekning med togmelding.\\ Det er planovergang inne på stasjonen. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Spesielle forhold | • Planovergang og betjeningsskap\\ • Feil ved veisikringsanlegg (batteridrift)\\ • Utfall av bygdestrøm medfører at stillverk og signaler blir mørke | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Spesielle forhold | • Planovergang og betjeningsskap\\ • Feil ved veisikringsanlegg (batteridrift)\\ • Utfall av bygdestrøm medfører at stillverk og signaler blir mørke | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Fungerende svingskive\\ \\ Planovergang med betjeningsskap | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Fungerende svingskive\\ \\ Planovergang med betjeningsskap | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ Gjøre rede for | Txp skal bevokte personovergangen ved kryssing. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ Gjøre rede for | Txp skal bevokte personovergangen ved kryssing. | Os-txp | | |
| **Opplæringstid** | Anbefaling | 1 dag for erfarne togekspeditører \\ Ved behov 1-2 dager ekstra selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør for nyutdannede. | Os-txp | | | | **Opplæring** | Anbefaling | 1 dag for erfarne togekspeditører \\ Ved behov 1-2 dager ekstra selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør for nyutdannede. | Os-txp | | |
| |
==== Eiterstraum ==== | ==== Eiterstraum ==== |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| **Opplæringstid** | Anbefaling | | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | | | | |
| |
==== Elverum ==== | ==== Elverum ==== |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Vestmo tømmerterminal:\\ • Innkjørtogvei kan sikres til Vestmo selv om man har materiell både i spor 1 og 2\\ • Bruk dvergtogveier for skift inn og ut fra Vestmo: \\ - For skift mot Vestmo må PLO legges manuelt. \\ - For skift inn fra Vestmo går PLO automatisk ned når skift er på innkoblingsfeltet\\ • Unntak for txps tilstedeværelse ved togveien ved togs ankomst og avgang\\ • Ved arbeid i spor på Vestmo frigis S-Lås før hovedsikkerhetsvakt setter på kontaktmagneter, dette for å unngå at akustisk alarm utløses i TSS Nord.\\ • Gjennomgang av særbestemmelse SJN 6.1.3.1 \\ \\ Planoverganger med betjeningsskap: \\ • Texas\\ • Vindheia\\ Kjenne til rutiner for opplåsing av skap. | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Vestmo tømmerterminal:\\ • Innkjørtogvei kan sikres til Vestmo selv om man har materiell både i spor 1 og 2\\ • Bruk dvergtogveier for skift inn og ut fra Vestmo: \\ - For skift mot Vestmo må PLO legges manuelt. \\ - For skift inn fra Vestmo går PLO automatisk ned når skift er på innkoblingsfeltet\\ • Unntak for txps tilstedeværelse ved togveien ved togs ankomst og avgang\\ • Ved arbeid i spor på Vestmo frigis S-Lås før hovedsikkerhetsvakt setter på kontaktmagneter, dette for å unngå at akustisk alarm utløses i TSS Nord.\\ • Gjennomgang av særbestemmelse SJN 6.1.3.1 \\ \\ Planoverganger med betjeningsskap: \\ • Texas\\ • Vindheia\\ Kjenne til rutiner for opplåsing av skap. | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Ved kryssing av to persontog må første ankommende tog kjøres inn i spor 3 og passere personovergangen mens txp bevokter den. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ \\ Gjøre rede for | Ved kryssing av to persontog må første ankommende tog kjøres inn i spor 3 og passere personovergangen mens txp bevokter den. | Os-txp | | |
| **Opplæringstid** | Anbefaling | 3 dager for erfarne togekspeditører\\ Ved behov 1 dag ekstra selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør for nyutdannede. | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | 3 dager for erfarne togekspeditører\\ Ved behov 1 dag ekstra selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør for nyutdannede. | | | |
| |
| |