Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 11:08] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 11:10] chrane [Tabell] |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Txp Hell frigir bruk av Gudå stasjon (A-lås) | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Txp Hell frigir bruk av Gudå stasjon (A-lås) | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Gjøre rede for | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Gjøre rede for | | Os-txp | | |
| | **Opplæring** | Anbefaling | | | | |
| |
| |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Togekspeditør har fullstendig og sikker forståelse av sikringsanlegget, samt kan utøve gode ikke tekniske ferdigheter | • Kommandoer for betjening av lokalt sikringsanlegg og stillverk.\\ • TXP Hønefoss er ansvarlig for å legge til/fjerne tognummer for tog som har Hønefoss som utgangs- og endestasjon. \\ • Ved frakobling, er det mulig å seksjonere opp stasjonen. Viktig å referere til koblingsbilde ved frakobling.\\ • Planovergang for reisende mellom hovedplattform til spor 5 og til plattform spor 6, så må reisende krysse togspor.\\ • Prosedyrene ved skift opp til Skifteområde 7.\\ • Ved vending av tog på Hønefoss, så er det viktig å legge en plan tidlig, grunnet at man fort kan låse seg fast. Dersom toget er mer enn 440 meter langt så må det bakkes (behov for signalgiver).\\ • Kun tillatt med ett skift i bevegelse/ett arbeid på skifteområde 7. | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Togekspeditør har fullstendig og sikker forståelse av sikringsanlegget, samt kan utøve gode ikke tekniske ferdigheter | • Kommandoer for betjening av lokalt sikringsanlegg og stillverk.\\ • TXP Hønefoss er ansvarlig for å legge til/fjerne tognummer for tog som har Hønefoss som utgangs- og endestasjon. \\ • Ved frakobling, er det mulig å seksjonere opp stasjonen. Viktig å referere til koblingsbilde ved frakobling.\\ • Planovergang for reisende mellom hovedplattform til spor 5 og til plattform spor 6, så må reisende krysse togspor.\\ • Prosedyrene ved skift opp til Skifteområde 7.\\ • Ved vending av tog på Hønefoss, så er det viktig å legge en plan tidlig, grunnet at man fort kan låse seg fast. Dersom toget er mer enn 440 meter langt så må det bakkes (behov for signalgiver).\\ • Kun tillatt med ett skift i bevegelse/ett arbeid på skifteområde 7. | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ Gjøre rede for | • Bruk av forlenget togvei.\\ • Kryssing av godstog / passasjertog\\ • Skifting av arbeidsmaskiner stasjoner på Hønefoss.\\ • For godstog og Vy tog retning Tyristrand/Veme så brukes i hovedsak spor 5 ved normal togframføring.\\ • For tog retning Hval/Veme så brukes i hovedsak spor 1 ved normal togframføring.\\ • Gjør seg kjent med de lokale navnene på stasjonen, da disse er ofte brukt under skifting. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ Gjøre rede for | • Bruk av forlenget togvei.\\ • Kryssing av godstog / passasjertog\\ • Skifting av arbeidsmaskiner stasjoner på Hønefoss.\\ • For godstog og Vy tog retning Tyristrand/Veme så brukes i hovedsak spor 5 ved normal togframføring.\\ • For tog retning Hval/Veme så brukes i hovedsak spor 1 ved normal togframføring.\\ • Gjør seg kjent med de lokale navnene på stasjonen, da disse er ofte brukt under skifting. | Os-txp | | |
| Opplæringstid | Anbefaling | Fem vakter for erfarne togekspeditører. \\ Minimum en vakt av hver type dag/kveld/natt for nyutdannede, totalt ca. 14 dagers opplæring.\\ Ved behov – i tillegg en dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | Fem vakter for erfarne togekspeditører. \\ Minimum en vakt av hver type dag/kveld/natt for nyutdannede, totalt ca. 14 dagers opplæring.\\ Ved behov – i tillegg en dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | |
| |
| |