lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold
Forskjeller
Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
|
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 11:25] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 11:25] chrane [Tabell] |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Togekspeditør har fullstendig og sikker forståelse av sikringsanlegget, samt kan utøve gode ikke tekniske ferdigheter | • Kommandoer for betjening av lokalt sikringsanlegg og stillverk.\\ • TXP Nordagutu er ansvarlig for å legge til/fjerne tognummer for tog som har sin ende-/utgangsstasjon på Nordagutu.\\ • Ved frakobling både på strekningen mellom Nordagutu og Gvarv, samt strekningen Nordagutu – Valebø, så medfører dette at Nordagutu blir strømløst innenfor stasjonsområdet.\\ • Planovergang for reisende mellom hovedplattform og til plattform 2 eller 3, så må reisende krysse togspor.\\ • Seksjonsdelene er ved innkjør D (fra Valebø), innkjør B (fra Gvarv) og innkjør A (fra Hjuksebø) .\\ • Prosedyrene ved bruk av beredskapsvakt. | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Togekspeditør har fullstendig og sikker forståelse av sikringsanlegget, samt kan utøve gode ikke tekniske ferdigheter | • Kommandoer for betjening av lokalt sikringsanlegg og stillverk.\\ • TXP Nordagutu er ansvarlig for å legge til/fjerne tognummer for tog som har sin ende-/utgangsstasjon på Nordagutu.\\ • Ved frakobling både på strekningen mellom Nordagutu og Gvarv, samt strekningen Nordagutu – Valebø, så medfører dette at Nordagutu blir strømløst innenfor stasjonsområdet.\\ • Planovergang for reisende mellom hovedplattform og til plattform 2 eller 3, så må reisende krysse togspor.\\ • Seksjonsdelene er ved innkjør D (fra Valebø), innkjør B (fra Gvarv) og innkjør A (fra Hjuksebø) .\\ • Prosedyrene ved bruk av beredskapsvakt. | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ Gjøre rede for | • Bruk av forlenget togvei.\\ • Kryssing av godstog/passasjertog\\ • Skifting av arbeidsmaskiner stasjoner på Nordagutu.\\ • Være kjent med at det er stigning fra Gvarv til Nordagutu, og fra Nordagutu til Valebø, med tanke på godstog. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ Gjøre rede for | • Bruk av forlenget togvei.\\ • Kryssing av godstog/passasjertog\\ • Skifting av arbeidsmaskiner stasjoner på Nordagutu.\\ • Være kjent med at det er stigning fra Gvarv til Nordagutu, og fra Nordagutu til Valebø, med tanke på godstog. | Os-txp | | |
| Opplæringstid | Anbefaling | 1 – 2 dager for erfarne togekspeditører. \\ Minimum 1 vakt av hver type dag/kveld/natt for nyutdannede (Anbefalt + fem dager opplæring).\\ Ved behov, en dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | 1 – 2 dager for erfarne togekspeditører. \\ Minimum 1 vakt av hver type dag/kveld/natt for nyutdannede (Anbefalt + fem dager opplæring).\\ Ved behov, en dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | |
| |
| |
lp_tr/reviderte_planer/lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold.txt · Sist endret: 2023/05/03 13:46 av chrane