Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
|
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 11:26] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 11:26] chrane [Tabell] |
| |
==== Roa ==== | ==== Roa ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,""}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Roa** | | | | | | | **Roa** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | Roa stasjon grenser til 2 fjernstyrte strekninger og 1 strekning med togmelding. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | Roa stasjon grenser til 2 fjernstyrte strekninger og 1 strekning med togmelding. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Spesielle forhold | • Ved oppkjørt sporveksel: Sporveksel 8 og 13 kan ikke passeres før den har blitt kontrollert av ansvarlig vedlikeholdsenhet. Togekspeditør har ikke sveiv til disse sporvekslene. Manuell omlegging av sporveksler med 3 eller flere drivmaskiner, og sporveksler med bevegelige kryss-spiss kan kun utføres av personale med opplæring og godkjenning til dette ref. SJN 1.5.5.5\\ • Parkering av ikke klatrevennlig togsett: Kun tillatt i spor 4 hvis det ikke er vakthold\\ • Bevoktning av personovergang til spor 2 og 3\\ • Rutiner ved bruk av planovergangstelefon\\ • Det er 3 forskjellige nødfrakoblingssløyfer på Roa | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Spesielle forhold | • Ved oppkjørt sporveksel: Sporveksel 8 og 13 kan ikke passeres før den har blitt kontrollert av ansvarlig vedlikeholdsenhet. Togekspeditør har ikke sveiv til disse sporvekslene. Manuell omlegging av sporveksler med 3 eller flere drivmaskiner, og sporveksler med bevegelige kryss-spiss kan kun utføres av personale med opplæring og godkjenning til dette ref. SJN 1.5.5.5\\ • Parkering av ikke klatrevennlig togsett: Kun tillatt i spor 4 hvis det ikke er vakthold\\ • Bevoktning av personovergang til spor 2 og 3\\ • Rutiner ved bruk av planovergangstelefon\\ • Det er 3 forskjellige nødfrakoblingssløyfer på Roa | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| Opplæringstid | Anbefaling | 1 dag for erfarne togekspeditører. \\ Minimum 1 vakt av hver type dag/kveld/natt for nyutdannede. \\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | | | **Opplæring** | Anbefaling | 1 dag for erfarne togekspeditører. \\ Minimum 1 vakt av hver type dag/kveld/natt for nyutdannede. \\ Ved behov 1 dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | |
| |
| |