Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 12:19] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/22 12:21] chrane [Tabell] |
| **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ Gjøre rede for | • Være kjent med rutinene og prosedyrene ved togframføring Tønsberg.\\ • Være kjent med prosedyrene ved koble over til stasjonsstyrt / fjernstyrt.\\ • Være kjent med at spor 1 og 2 brukes primært til togframføring.\\ • Spor 1 brukes primært for togtrafikk, ved kryssing brukes spor 1 for tog retning Oslo, og spor 2 for tog retning Skien.\\ • Dersom bommene på planovergangen ikke går opp, så kan denne fås opp ved å løse ut togveien, for så å gjøre dette på nytt etter 90 sekunder. Da vil bommene gå opp. | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til\\ Gjøre rede for | • Være kjent med rutinene og prosedyrene ved togframføring Tønsberg.\\ • Være kjent med prosedyrene ved koble over til stasjonsstyrt / fjernstyrt.\\ • Være kjent med at spor 1 og 2 brukes primært til togframføring.\\ • Spor 1 brukes primært for togtrafikk, ved kryssing brukes spor 1 for tog retning Oslo, og spor 2 for tog retning Skien.\\ • Dersom bommene på planovergangen ikke går opp, så kan denne fås opp ved å løse ut togveien, for så å gjøre dette på nytt etter 90 sekunder. Da vil bommene gå opp. | Os-txp | | |
| Opplæringstid | Anbefaling | En dag for erfarne togekspeditører. \\ Minimum en vakt av hver type dag/kveld for nyutdannede (Anbefalt 2 – 4 dager opplæring).\\ Ved behov, en dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | | | Opplæringstid | Anbefaling | En dag for erfarne togekspeditører. \\ Minimum en vakt av hver type dag/kveld for nyutdannede (Anbefalt 2 – 4 dager opplæring).\\ Ved behov, en dag selvstendig tjeneste under oppsyn av erfaren togekspeditør. | | | |
| | **Opplæring** | Anbefaling | | | | |
| |
| |
==== Verma ==== | ==== Verma ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Verma** | | | | | | | **Verma** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| **Tekniske systemer** | | //Riegel mot Ånd. Sperre til hensettingsspor frigis fra Ånd.// | Os-txp | | | | **Tekniske systemer** | | Riegel mot Ånd. Sperre til hensettingsspor frigis fra Ånd. | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Hendler i stillerapp 3 legges motsatt av ordinært. | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Hendler i stillerapp 3 legges motsatt av ordinært. | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | 1 | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| | **Opplæring** | Anbefaling | 1 | | | |
| |
| |