Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/06/10 10:26] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/06/10 11:00] chrane [Tabell] |
| **Stasjon og strekning** | Beskriv | Voss stasjon ligger på Bergensbanens kilometer 385,32 fra Oslo S over Roa. Stasjonen ligger 56,5 meter over havet. Voss stasjon grenser til Bulken og Urdland stasjoner som er fjernstyrte strekninger i tillegg til Palmafoss sidespor. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Voss stasjon ligger på Bergensbanens kilometer 385,32 fra Oslo S over Roa. Stasjonen ligger 56,5 meter over havet. Voss stasjon grenser til Bulken og Urdland stasjoner som er fjernstyrte strekninger i tillegg til Palmafoss sidespor. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Forklare og demonstrere | • Når S-lås er frigitt til spor 23, får vi fortsatt innkjør/utkjør i begge retninger for spor 2 og 3\\ • Tildelte funksjonelle nummer for skifting.\\ • Spor 1: 654m\\ • Spor 2: 246 / 646m \\ • Spor 3: 172m | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Forklare og demonstrere | • Når S-lås er frigitt til spor 23, får vi fortsatt innkjør/utkjør i begge retninger for spor 2 og 3\\ • Tildelte funksjonelle nummer for skifting.\\ • Spor 1: 654m\\ • Spor 2: 246 / 646m \\ • Spor 3: 172m | Os-txp | | |
| | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | |
| **Beredskap** | | • Stasjoneringssted for lastetraktor, revisjonsvogn LM2, vogn med plass til brannbil, vannvogn og beredskapsvogn (eget tiltaktskort).\\ • Palmafoss er beredskapsterminal for godstrafikken.\\ • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser | Os-txp | | | | **Beredskap** | | • Stasjoneringssted for lastetraktor, revisjonsvogn LM2, vogn med plass til brannbil, vannvogn og beredskapsvogn (eget tiltaktskort).\\ • Palmafoss er beredskapsterminal for godstrafikken.\\ • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | Gjøre rede for | • Ved kjøring til Palmafossen sidespor, så sperrer vi sporet etter gjeldene regelverk.\\ • Ved bruk av spor 22 sperrer dette for utkjøring fra spor 21.\\ • Tillatt å skifte uten å innhente tillatelse\\ • Tildelte funksjonelle nummer for skifting | Os-txp | | | | **Skifteveier** | Gjøre rede for | • Ved kjøring til Palmafossen sidespor, så sperrer vi sporet etter gjeldene regelverk.\\ • Ved bruk av spor 22 sperrer dette for utkjøring fra spor 21.\\ • Tillatt å skifte uten å innhente tillatelse\\ • Tildelte funksjonelle nummer for skifting | Os-txp | | |
| **Stasjon og strekning** | Beskriv | Ørtfjell st. ligger ved km 534,63 på Nordlandsbanen.\\ Driftsform: Strekning med togmelding.\\ Enkelt innkjørsignal.\\ Ingen utveksling av passasjerer. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Ørtfjell st. ligger ved km 534,63 på Nordlandsbanen.\\ Driftsform: Strekning med togmelding.\\ Enkelt innkjørsignal.\\ Ingen utveksling av passasjerer. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Kjenne til | Bruk av C-lås. Oppbevaring av sikkerhetslåsnøkkel nr. 1,\\ og reserve kontrollåsnøkler.\\ Bruken av signaltelegraf og kontrollsignal ved togs ankomst. | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Kjenne til | Bruk av C-lås. Oppbevaring av sikkerhetslåsnøkkel nr. 1,\\ og reserve kontrollåsnøkler.\\ Bruken av signaltelegraf og kontrollsignal ved togs ankomst. | Os-txp | | |
| | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | |
| **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av Togleder via FIDO\\ Tilkalling av nødvendig personale via Fron eller vakttelefon TXP.\\ Alle avvik går via Togleder. | Os-txp | | | | **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av Togleder via FIDO\\ Tilkalling av nødvendig personale via Fron eller vakttelefon TXP.\\ Alle avvik går via Togleder. | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | Kjenne til | Sporarragementet. Kun en avgreningssporveksel ut fra hovedspor.\\ Skifteveier til malmtoget.\\ Ang skifting av malmtoget – se SJN 6.6.8. | Os-txp | | | | **Skifteveier** | Kjenne til | Sporarragementet. Kun en avgreningssporveksel ut fra hovedspor.\\ Skifteveier til malmtoget.\\ Ang skifting av malmtoget – se SJN 6.6.8. | Os-txp | | |
| **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | • Endestasjon på Raumabanen, 457,28 km fra Oslo. 4,2 m.o.h\\ • Strekning med togmelding\\ • Komplet sikringsanlegg med hovedsignal og indre hovedsignal | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | • Endestasjon på Raumabanen, 457,28 km fra Oslo. 4,2 m.o.h\\ • Strekning med togmelding\\ • Komplet sikringsanlegg med hovedsignal og indre hovedsignal | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Forklare og eventuelt demonstrere | • Godsterminal og lokstall\\ • Sporvekselvarme (styres av Spordrift)\\ • Stasjonen gjøres betjent/ubetjent\\ • Plattform til spor 1 og 2\\ • Varmeposter 100/400 V\\ • Dieselfylling mot lokstall\\ • Hensettingsspor\\ • 2 togspor i tillegg til godsterminal\\ • Fungerende svingskive | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Forklare og eventuelt demonstrere | • Godsterminal og lokstall\\ • Sporvekselvarme (styres av Spordrift)\\ • Stasjonen gjøres betjent/ubetjent\\ • Plattform til spor 1 og 2\\ • Varmeposter 100/400 V\\ • Dieselfylling mot lokstall\\ • Hensettingsspor\\ • 2 togspor i tillegg til godsterminal\\ • Fungerende svingskive | Os-txp | | |
| **Frakobling av strøm** | Kunne lese og gjøre rede for: | Koblingsskjema for KL (Fra elkraft) | | | | | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | Kunne lese og gjøre rede for: | Koblingsskjema for KL (Fra elkraft) | | | |
| **Beredskap** | | • Brannslukningsutstyr fordelt i hele bygget\\ • Førstehjelpsutstyr hos TXP | Os-txp | | | | **Beredskap** | | • Brannslukningsutstyr fordelt i hele bygget\\ • Førstehjelpsutstyr hos TXP | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| **Stasjon og strekning** | Beskriv | Ål er en grensestasjon med fjernstyrte strekninger på begge sider mot Torpo og Hol. Det er lokstall på stasjonen og er et knutepunkt for vinterberedskapen på Bergensbanen til Trolldalen i øst. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Ål er en grensestasjon med fjernstyrte strekninger på begge sider mot Torpo og Hol. Det er lokstall på stasjonen og er et knutepunkt for vinterberedskapen på Bergensbanen til Trolldalen i øst. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Forklare og eventuell demonstrere | • Det er kontaktledning med strøm på alle spor.\\ • Ved kryssing med to regiontog er det mest hensiktsmessig å bruke spor 1 for vestgående og spor 9 for østgående på grunn av veisikringsanlegget i vest.\\ • Bruk forbikoblingsknapp for utkjør fra spor 9 mot øst.\\ • Kryssing med to godstog over 600m: Bruk spor 9 for østgående og spor 2 for vestgående.\\ • Bruk «langt innkjør» for godstog til spor 2 fra vest. (husk å løse ut R16 for å få innkjør fra øst ved kryssing).\\ • Operativ svingskive\\ • S-låser og sporsperrer\\ • Det er et veisikringsanlegg inne på stasjonen i vestre ende. Ål planovergang (1/2 Ba): - krysser spor 9 og 10 på baksiden av stasjonen\\ • Spor 1: 601m\\ • Spor 2: 601m\\ • Spor 3: 303m\\ • Spor 9: 472m | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Forklare og eventuell demonstrere | • Det er kontaktledning med strøm på alle spor.\\ • Ved kryssing med to regiontog er det mest hensiktsmessig å bruke spor 1 for vestgående og spor 9 for østgående på grunn av veisikringsanlegget i vest.\\ • Bruk forbikoblingsknapp for utkjør fra spor 9 mot øst.\\ • Kryssing med to godstog over 600m: Bruk spor 9 for østgående og spor 2 for vestgående.\\ • Bruk «langt innkjør» for godstog til spor 2 fra vest. (husk å løse ut R16 for å få innkjør fra øst ved kryssing).\\ • Operativ svingskive\\ • S-låser og sporsperrer\\ • Det er et veisikringsanlegg inne på stasjonen i vestre ende. Ål planovergang (1/2 Ba): - krysser spor 9 og 10 på baksiden av stasjonen\\ • Spor 1: 601m\\ • Spor 2: 601m\\ • Spor 3: 303m\\ • Spor 9: 472m | Os-txp | | |
| **Frakobling av strøm** | Kunne lese og gjøre rede for: | Koblingsskjema for KL (fra Elkraft) | | | | | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | Kunne lese og gjøre rede for: | Koblingsskjema for KL (fra Elkraft) | | | |
| **Beredskap** | Kjenne til | • Stasjoneringssted for lastetraktor og revisjonsvogn (LM2).\\ • Beredskapstog tilhørende Vy i vintersesongen (lok + 4 vogner).\\ • Di8 har 24t beredskap, bestilles fra Vy DROPS. \\ • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser | Os-txp | | | | **Beredskap** | Kjenne til | • Stasjoneringssted for lastetraktor og revisjonsvogn (LM2).\\ • Beredskapstog tilhørende Vy i vintersesongen (lok + 4 vogner).\\ • Di8 har 24t beredskap, bestilles fra Vy DROPS. \\ • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | Kjenne til | • Hensetting av dobbelt 75 sett brukes spor 6. Kan stå opprigget.\\ • Hensetting av enkelt 75 sett og lok.og matriell brukes spor 10. Kan stå opprigget.\\ • 114 meter kontaktledning mellom PLO signalet og signal «stopp for El-lok».i spor 10.\\ • Skiftenummerserie som administreres av de respektive skiftestasjonene\\ • Operativ svingskive | Os-txp | | | | **Skifteveier** | Kjenne til | • Hensetting av dobbelt 75 sett brukes spor 6. Kan stå opprigget.\\ • Hensetting av enkelt 75 sett og lok.og matriell brukes spor 10. Kan stå opprigget.\\ • 114 meter kontaktledning mellom PLO signalet og signal «stopp for El-lok».i spor 10.\\ • Skiftenummerserie som administreres av de respektive skiftestasjonene\\ • Operativ svingskive | Os-txp | | |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| **Frakobling av strøm** | | | | | | | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |