Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/06/10 11:03] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/06/10 11:04] chrane [Tabell] |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | Skien stasjon er en stasjon på Bratsbergbanen som er underlagt togledelsen i Drammen. Stasjonen har komplett sikringsanlegg med hovedsignaler. Det er en driftsbanegård i tilknytting til stasjonen som brukes primært for hensetting og vedlikehold av togmateriell.\\ Det er kontaktanledningsanlegg på alle spor.\\ • Spor 1: ca. 246 meter \\ • Spor 2: ca. 246 meter (m/ plattform)\\ • Spor 3: ca. 332 meter (m/ plattform)\\ Driftsbanegården har følgende toglengder:\\ • Spor 4: ca. 332 meter\\ • Spor 5: ca. 344 meter\\ • Spor 6: ca. 357 meter\\ • Spor 9: ca. 105 meter\\ • Spor 10: ca. 249 meter\\ • Spor 11: ca. 218 meter\\ • Spor 12: ca. 218 meter \\ \\ Spor 6 brukes ved tømming og fylling.\\ Spor 7 og 8 eies av Bane NOR eiendom og leies ut til aktuelle leietagere for drift og vedlikehold av tog. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | Skien stasjon er en stasjon på Bratsbergbanen som er underlagt togledelsen i Drammen. Stasjonen har komplett sikringsanlegg med hovedsignaler. Det er en driftsbanegård i tilknytting til stasjonen som brukes primært for hensetting og vedlikehold av togmateriell.\\ Det er kontaktanledningsanlegg på alle spor.\\ • Spor 1: ca. 246 meter \\ • Spor 2: ca. 246 meter (m/ plattform)\\ • Spor 3: ca. 332 meter (m/ plattform)\\ Driftsbanegården har følgende toglengder:\\ • Spor 4: ca. 332 meter\\ • Spor 5: ca. 344 meter\\ • Spor 6: ca. 357 meter\\ • Spor 9: ca. 105 meter\\ • Spor 10: ca. 249 meter\\ • Spor 11: ca. 218 meter\\ • Spor 12: ca. 218 meter \\ \\ Spor 6 brukes ved tømming og fylling.\\ Spor 7 og 8 eies av Bane NOR eiendom og leies ut til aktuelle leietagere for drift og vedlikehold av tog. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Forklare og eventuelt demonstrere | Togframføring og hensetting av togmateriell utgjør trafikkbildet på Skien.\\ \\ Togframføring:\\ • Spor 2 – 3 brukes som regel til normal togframføring og spor 1 brukes som regel for andre tog enn passasjertog da sporet ikke har plattform.\\ • Beskriv og demonstrer høyt skiftesignal, sporsperre og lokale omstillere på Skien, samt begrensinger ved bruk av disse.\\ • Borgestad stasjon brukes som avlastning for Skien (hensetting av materiell).\\ \\ Annet\\ • Beskriv og forklar skjematisk plan og forriglingstabell.\\ • Forklar prosedyren ved bruk av «signal stopp» | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Forklare og eventuelt demonstrere | Togframføring og hensetting av togmateriell utgjør trafikkbildet på Skien.\\ \\ Togframføring:\\ • Spor 2 – 3 brukes som regel til normal togframføring og spor 1 brukes som regel for andre tog enn passasjertog da sporet ikke har plattform.\\ • Beskriv og demonstrer høyt skiftesignal, sporsperre og lokale omstillere på Skien, samt begrensinger ved bruk av disse.\\ • Borgestad stasjon brukes som avlastning for Skien (hensetting av materiell).\\ \\ Annet\\ • Beskriv og forklar skjematisk plan og forriglingstabell.\\ • Forklar prosedyren ved bruk av «signal stopp» | Os-txp | | |
| | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | |
| **Beredskap** | | • Prosedyrer ved topphendelser eller uønskede hendelser, samt varslingsrutiner. \\ • Brannslukningsutstyr er plassert rundt omkring i bygget, samt førstehjelpsutstyr plassert ved TXP inngang. | Os-txp | | | | **Beredskap** | | • Prosedyrer ved topphendelser eller uønskede hendelser, samt varslingsrutiner. \\ • Brannslukningsutstyr er plassert rundt omkring i bygget, samt førstehjelpsutstyr plassert ved TXP inngang. | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | • Det er mye skifting på stasjonen, grunnet at stasjonen er ende- og utgangsstasjon for togene på Bratsberg- og Vestfoldbanen.\\ • Stasjonen har høyt skiftesignal og lokal skifting.\\ • Hensetting kan gjøres i alle togspor (ref. til SJN)\\ • Lokal skifting:\\ o Lokal I: Frigjør hele nordenden av stasjonen (Valebø)\\ o Lokal II: Frigjør sørenden av stasjonen retning Bratsberg.\\ • TXP baserer skiftingen på en sporplan og turneringsliste. \\ • Det er stasjonert en skifteleder hele døgnet på Skien stasjon.\\ • Skifteleder (skiftenummer 54849) er spesielt ansvarlig ved skifting ut/inn fra Mantena og etter tømming/fylling ved spor 6. | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | • Det er mye skifting på stasjonen, grunnet at stasjonen er ende- og utgangsstasjon for togene på Bratsberg- og Vestfoldbanen.\\ • Stasjonen har høyt skiftesignal og lokal skifting.\\ • Hensetting kan gjøres i alle togspor (ref. til SJN)\\ • Lokal skifting:\\ o Lokal I: Frigjør hele nordenden av stasjonen (Valebø)\\ o Lokal II: Frigjør sørenden av stasjonen retning Bratsberg.\\ • TXP baserer skiftingen på en sporplan og turneringsliste. \\ • Det er stasjonert en skifteleder hele døgnet på Skien stasjon.\\ • Skifteleder (skiftenummer 54849) er spesielt ansvarlig ved skifting ut/inn fra Mantena og etter tømming/fylling ved spor 6. | Os-txp | | |