Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/06/10 11:20] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/06/10 11:21] chrane [Tabell] |
| **Stasjon og strekning** | Beskriv | Myrdal stasjon ligger på Bergensbanens kilometer 335,80 regnet fra Oslo S over Roa. Den ligger 866,8 meter over have tog grenser til Flåmsbana som er en strekning med togmelding. Strekningene mot Hallingskeid og Mjølfjell er fjernstyrt.\\ Stasjonen har lokstall og er et knutepunkt for vinterberedskapen på Bergensbanen og Flåmsbana. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Myrdal stasjon ligger på Bergensbanens kilometer 335,80 regnet fra Oslo S over Roa. Den ligger 866,8 meter over have tog grenser til Flåmsbana som er en strekning med togmelding. Strekningene mot Hallingskeid og Mjølfjell er fjernstyrt.\\ Stasjonen har lokstall og er et knutepunkt for vinterberedskapen på Bergensbanen og Flåmsbana. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Forklare og ev demonstrere | • Ikke kontaktledning i lokstallen\\ • Dersom en velger å trekke et tog forbi R7 til R11, så vil toget sperrer personovergangen som er i vest. Dette er uheldig da dette er eneste inn/utgang til stasjonsområdet. Spesielt uheldig i sommerhalvåret.\\ Det legges ut personoverganger mellom spor 1 og 2 i sommer sesongen. \\ Spor 1: 634m\\ Spor 2: 645m\\ Spor 11: 280m | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Forklare og ev demonstrere | • Ikke kontaktledning i lokstallen\\ • Dersom en velger å trekke et tog forbi R7 til R11, så vil toget sperrer personovergangen som er i vest. Dette er uheldig da dette er eneste inn/utgang til stasjonsområdet. Spesielt uheldig i sommerhalvåret.\\ Det legges ut personoverganger mellom spor 1 og 2 i sommer sesongen. \\ Spor 1: 634m\\ Spor 2: 645m\\ Spor 11: 280m | Os-txp | | |
| | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | |
| **Beredskap** | Gjøre rede for | • Utstyrt med satellittelefon – plassering og bruk.\\ • Plassering av hjertestarter\\ • Sentralen for brannvarsling som er plassert inne på Txp kontoret.\\ • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser | Os-txp | | | | **Beredskap** | Gjøre rede for | • Utstyrt med satellittelefon – plassering og bruk.\\ • Plassering av hjertestarter\\ • Sentralen for brannvarsling som er plassert inne på Txp kontoret.\\ • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser | Os-txp | | |
| | Kjenne til | På sommersesongen er det etablert en vekterordning som skal bistå Txp med å ha kontroll på det høye antallet reisende. | | | | | | Kjenne til | På sommersesongen er det etablert en vekterordning som skal bistå Txp med å ha kontroll på det høye antallet reisende. | | | |
| **Stasjon og strekning** | | Mo i Rana st. ligger ved km 597,83 på Nordlandsbanen. \\ Driftsform: Strekning med togmelding. \\ Komplett sikringsanlegg. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | Mo i Rana st. ligger ved km 597,83 på Nordlandsbanen. \\ Driftsform: Strekning med togmelding. \\ Komplett sikringsanlegg. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | Bruk av stillverk. Stillverksinstruks. Forriglingstabell. Indre innkjør- og utkjørhovedsignal. \\ Txp’s nærvær på plattform – SJN 6.6.6. Kjøring av malmtog, og bruk av halemagnet SJN 6.6.6. – 6.6.7. \\ Oppbevaring av kontrollåsnøkler.\\ Bruk av kontaktmagneter ved snørydding.\\ Gjøre seg kjent med gjøremålspermen for lokale forhold. | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | Bruk av stillverk. Stillverksinstruks. Forriglingstabell. Indre innkjør- og utkjørhovedsignal. \\ Txp’s nærvær på plattform – SJN 6.6.6. Kjøring av malmtog, og bruk av halemagnet SJN 6.6.6. – 6.6.7. \\ Oppbevaring av kontrollåsnøkler.\\ Bruk av kontaktmagneter ved snørydding.\\ Gjøre seg kjent med gjøremålspermen for lokale forhold. | Os-txp | | |
| | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | |
| **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av Togleder via FIDO. Tilkalling av nødvendig personale via FRON eller vakttelefon TXP. \\ Alle avvik går via Togleder. | Os-txp | | | | **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av Togleder via FIDO. Tilkalling av nødvendig personale via FRON eller vakttelefon TXP. \\ Alle avvik går via Togleder. | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | Kjenne til | Utvendig sporarrangement. \\ Beliggenheten til lokstall, svingskive, drivstoffylling, godsterminalen og Rana Gruber ss (Gullsmedvik). \\ Bruken av høyt skiftesignal, dvergsignal og S-lås. | Os-txp | | | | **Skifteveier** | Kjenne til | Utvendig sporarrangement. \\ Beliggenheten til lokstall, svingskive, drivstoffylling, godsterminalen og Rana Gruber ss (Gullsmedvik). \\ Bruken av høyt skiftesignal, dvergsignal og S-lås. | Os-txp | | |