Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/06/10 11:24] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/06/10 11:25] chrane [Tabell] |
| **Stasjon og strekning** | | Hamar er en stasjon på Dovrebanen med skjermbasert stillerapparat. Stasjonen har hensettingsområde, lokstall og verksted.\\ Det er assisterende txp tilstede 09.00 – 16.00\\ Grensesnitt:\\ • TSS Nord: har ansvar for Rørosbanen fra innkjør C Hamar. Fjernstyringen er sikret med halemagnet som sistevognskontroll.\\ • Togleder Oslo: har ansvar for Dovrebanen. \\ Underlagte sidespor:\\ • Ideal flatbrødfabrikk sidespor, km 123.85 på Dovrebanen \\ • Martodden sidespor, km 129.41 på Dovrebanen\\ • N.K.L.s sidespor, km 131.62 på Rørosbanen (ikke i bruk)\\ • Ilseng sidespor, km 135.33 på Rørosbanen | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | Hamar er en stasjon på Dovrebanen med skjermbasert stillerapparat. Stasjonen har hensettingsområde, lokstall og verksted.\\ Det er assisterende txp tilstede 09.00 – 16.00\\ Grensesnitt:\\ • TSS Nord: har ansvar for Rørosbanen fra innkjør C Hamar. Fjernstyringen er sikret med halemagnet som sistevognskontroll.\\ • Togleder Oslo: har ansvar for Dovrebanen. \\ Underlagte sidespor:\\ • Ideal flatbrødfabrikk sidespor, km 123.85 på Dovrebanen \\ • Martodden sidespor, km 129.41 på Dovrebanen\\ • N.K.L.s sidespor, km 131.62 på Rørosbanen (ikke i bruk)\\ • Ilseng sidespor, km 135.33 på Rørosbanen | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | Særskilte rutiner og spesialiteter:\\ • Rutiner og oppbevaring av halemagneter og sveiver til sporveksler\\ • Hastighet over enkelte avvikende sporveksler er 20 km/t i B-enden.\\ • Prosedyre for sveiving av sporveksler og fjerning av sikring: \\ Spenning for sporvekslene er inndelt i to soner. Disse sonene gjenspeiles i hver av de 2 dataskjermene som viser stillverket på Hamar. \\ o Om en sporveksel i sydenden av stasjonen (innenfor området som vises i dataskjerm nr.1) må sveives, tas sikring nr.1 ut. \\ o For sveiving i nordenden må sikring nr.2 tas ut.\\ • Ved oppkjørt sporveksel: Sporveksel 2, 3, 4, 6, 27, 31, 33, 35, 39 og 41 kan ikke passeres før den er kontrollert av ansvarlig vedlikeholdsenhet. Manuell omlegging av sporveksler med 3 eller flere drivmaskiner, og sporveksler med bevegelige kryss-spiss kan kun utføres av personale med opplæring og godkjenning til dette ref. SJN 1.5.5.5\\ • Parkering av ikke klatrevennlig togsett under spenningsførende KL: Kun tillatt i spor 42 og 44 som er normalt spenningssatt.\\ • Ingen forsignal for utkjørhovedsignalene, ref. SJN.\\ • To repetersignal for utkjørhovedsignal X/Y, hhv i enden av plattform for spor 1 og spor 2\\ • Utkjørhovedsignal M, O og S henger i åk | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | Særskilte rutiner og spesialiteter:\\ • Rutiner og oppbevaring av halemagneter og sveiver til sporveksler\\ • Hastighet over enkelte avvikende sporveksler er 20 km/t i B-enden.\\ • Prosedyre for sveiving av sporveksler og fjerning av sikring: \\ Spenning for sporvekslene er inndelt i to soner. Disse sonene gjenspeiles i hver av de 2 dataskjermene som viser stillverket på Hamar. \\ o Om en sporveksel i sydenden av stasjonen (innenfor området som vises i dataskjerm nr.1) må sveives, tas sikring nr.1 ut. \\ o For sveiving i nordenden må sikring nr.2 tas ut.\\ • Ved oppkjørt sporveksel: Sporveksel 2, 3, 4, 6, 27, 31, 33, 35, 39 og 41 kan ikke passeres før den er kontrollert av ansvarlig vedlikeholdsenhet. Manuell omlegging av sporveksler med 3 eller flere drivmaskiner, og sporveksler med bevegelige kryss-spiss kan kun utføres av personale med opplæring og godkjenning til dette ref. SJN 1.5.5.5\\ • Parkering av ikke klatrevennlig togsett under spenningsførende KL: Kun tillatt i spor 42 og 44 som er normalt spenningssatt.\\ • Ingen forsignal for utkjørhovedsignalene, ref. SJN.\\ • To repetersignal for utkjørhovedsignal X/Y, hhv i enden av plattform for spor 1 og spor 2\\ • Utkjørhovedsignal M, O og S henger i åk | Os-txp | | |
| | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | |
| **Beredskap** | | • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser\\ • Kjenne til branninstruks | Os-txp | | | | **Beredskap** | | • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser\\ • Kjenne til branninstruks | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | Generelt:\\ • Tillatt å skifte uten å innhente tillatelse, ref. SJN\\ • For kjøring til verksted i spor 21 må det gis tillatelse til kjøring forbi dvergsignal R38 i «Kjøring Forbudt»\\ • Plassering av varmeposter 1000V\\ Skiftestillverk:\\ • Plassert i nordenden av skiftetomten. Fra sporveksel 102\\ • For å få frigjort skiftestillverk må sporveksel 20/35 ligge i normalstilling\\ Dette stillverket må kunne betjenes i henhold til brukerveiledning. | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | Generelt:\\ • Tillatt å skifte uten å innhente tillatelse, ref. SJN\\ • For kjøring til verksted i spor 21 må det gis tillatelse til kjøring forbi dvergsignal R38 i «Kjøring Forbudt»\\ • Plassering av varmeposter 1000V\\ Skiftestillverk:\\ • Plassert i nordenden av skiftetomten. Fra sporveksel 102\\ • For å få frigjort skiftestillverk må sporveksel 20/35 ligge i normalstilling\\ Dette stillverket må kunne betjenes i henhold til brukerveiledning. | Os-txp | | |
| **Stasjon og strekning** | | Passasjerutveksling kun i spor 1 | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | Passasjerutveksling kun i spor 1 | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | Tog bør ikke bli stående på innkjør A i tunnelen. Finnes kombinasjoner for samtidig innkjør | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | Tog bør ikke bli stående på innkjør A i tunnelen. Finnes kombinasjoner for samtidig innkjør | Os-txp | | |
| | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | //Dvergsignaler stilles via lokalomstillere// | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | //Dvergsignaler stilles via lokalomstillere// | Os-txp | | |