Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/06/10 12:26] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/06/10 12:29] chrane [Tabell] |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | |
| **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | | **Beredskap** | | | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | | Os-txp | | |
| **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | Skien stasjon er en stasjon på Bratsbergbanen som er underlagt togledelsen i Drammen. Stasjonen har komplett sikringsanlegg med hovedsignaler. Det er en driftsbanegård i tilknytting til stasjonen som brukes primært for hensetting og vedlikehold av togmateriell.\\ Det er kontaktanledningsanlegg på alle spor.\\ • Spor 1: ca. 246 meter \\ • Spor 2: ca. 246 meter (m/ plattform)\\ • Spor 3: ca. 332 meter (m/ plattform)\\ Driftsbanegården har følgende toglengder:\\ • Spor 4: ca. 332 meter\\ • Spor 5: ca. 344 meter\\ • Spor 6: ca. 357 meter\\ • Spor 9: ca. 105 meter\\ • Spor 10: ca. 249 meter\\ • Spor 11: ca. 218 meter\\ • Spor 12: ca. 218 meter \\ \\ Spor 6 brukes ved tømming og fylling.\\ Spor 7 og 8 eies av Bane NOR eiendom og leies ut til aktuelle leietagere for drift og vedlikehold av tog. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | Skien stasjon er en stasjon på Bratsbergbanen som er underlagt togledelsen i Drammen. Stasjonen har komplett sikringsanlegg med hovedsignaler. Det er en driftsbanegård i tilknytting til stasjonen som brukes primært for hensetting og vedlikehold av togmateriell.\\ Det er kontaktanledningsanlegg på alle spor.\\ • Spor 1: ca. 246 meter \\ • Spor 2: ca. 246 meter (m/ plattform)\\ • Spor 3: ca. 332 meter (m/ plattform)\\ Driftsbanegården har følgende toglengder:\\ • Spor 4: ca. 332 meter\\ • Spor 5: ca. 344 meter\\ • Spor 6: ca. 357 meter\\ • Spor 9: ca. 105 meter\\ • Spor 10: ca. 249 meter\\ • Spor 11: ca. 218 meter\\ • Spor 12: ca. 218 meter \\ \\ Spor 6 brukes ved tømming og fylling.\\ Spor 7 og 8 eies av Bane NOR eiendom og leies ut til aktuelle leietagere for drift og vedlikehold av tog. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Forklare og eventuelt demonstrere | Togframføring og hensetting av togmateriell utgjør trafikkbildet på Skien.\\ \\ Togframføring:\\ • Spor 2 – 3 brukes som regel til normal togframføring og spor 1 brukes som regel for andre tog enn passasjertog da sporet ikke har plattform.\\ • Beskriv og demonstrer høyt skiftesignal, sporsperre og lokale omstillere på Skien, samt begrensinger ved bruk av disse.\\ • Borgestad stasjon brukes som avlastning for Skien (hensetting av materiell).\\ \\ Annet\\ • Beskriv og forklar skjematisk plan og forriglingstabell.\\ • Forklar prosedyren ved bruk av «signal stopp» | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Forklare og eventuelt demonstrere | Togframføring og hensetting av togmateriell utgjør trafikkbildet på Skien.\\ \\ Togframføring:\\ • Spor 2 – 3 brukes som regel til normal togframføring og spor 1 brukes som regel for andre tog enn passasjertog da sporet ikke har plattform.\\ • Beskriv og demonstrer høyt skiftesignal, sporsperre og lokale omstillere på Skien, samt begrensinger ved bruk av disse.\\ • Borgestad stasjon brukes som avlastning for Skien (hensetting av materiell).\\ \\ Annet\\ • Beskriv og forklar skjematisk plan og forriglingstabell.\\ • Forklar prosedyren ved bruk av «signal stopp» | Os-txp | | |
| **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | | | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | Kunne lese og gjøre rede for: | Koblingsskjema for KL (fra elkraft) | Os-txp | | |
| **Beredskap** | | • Prosedyrer ved topphendelser eller uønskede hendelser, samt varslingsrutiner. \\ • Brannslukningsutstyr er plassert rundt omkring i bygget, samt førstehjelpsutstyr plassert ved TXP inngang. | Os-txp | | | | **Beredskap** | | • Prosedyrer ved topphendelser eller uønskede hendelser, samt varslingsrutiner. \\ • Brannslukningsutstyr er plassert rundt omkring i bygget, samt førstehjelpsutstyr plassert ved TXP inngang. | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | • Det er mye skifting på stasjonen, grunnet at stasjonen er ende- og utgangsstasjon for togene på Bratsberg- og Vestfoldbanen.\\ • Stasjonen har høyt skiftesignal og lokal skifting.\\ • Hensetting kan gjøres i alle togspor (ref. til SJN)\\ • Lokal skifting:\\ o Lokal I: Frigjør hele nordenden av stasjonen (Valebø)\\ o Lokal II: Frigjør sørenden av stasjonen retning Bratsberg.\\ • TXP baserer skiftingen på en sporplan og turneringsliste. \\ • Det er stasjonert en skifteleder hele døgnet på Skien stasjon.\\ • Skifteleder (skiftenummer 54849) er spesielt ansvarlig ved skifting ut/inn fra Mantena og etter tømming/fylling ved spor 6. | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | • Det er mye skifting på stasjonen, grunnet at stasjonen er ende- og utgangsstasjon for togene på Bratsberg- og Vestfoldbanen.\\ • Stasjonen har høyt skiftesignal og lokal skifting.\\ • Hensetting kan gjøres i alle togspor (ref. til SJN)\\ • Lokal skifting:\\ o Lokal I: Frigjør hele nordenden av stasjonen (Valebø)\\ o Lokal II: Frigjør sørenden av stasjonen retning Bratsberg.\\ • TXP baserer skiftingen på en sporplan og turneringsliste. \\ • Det er stasjonert en skifteleder hele døgnet på Skien stasjon.\\ • Skifteleder (skiftenummer 54849) er spesielt ansvarlig ved skifting ut/inn fra Mantena og etter tømming/fylling ved spor 6. | Os-txp | | |
| **Stasjon og strekning** | Beskriv | Skonseng st. ligger ved km 512,65 på Nordlandsbanen.\\ Driftsform: Strekning med togmeldinger. Komplett sikringsanlegg. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Skonseng st. ligger ved km 512,65 på Nordlandsbanen.\\ Driftsform: Strekning med togmeldinger. Komplett sikringsanlegg. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Kjenne til | Bruken av stillverket, spesielt ved inn og utkopling. \\ Sette seg inn i stillverksinstruks og forriglingstabell. \\ Bruk av kontaktmagneter ved snørydding. | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Kjenne til | Bruken av stillverket, spesielt ved inn og utkopling. \\ Sette seg inn i stillverksinstruks og forriglingstabell. \\ Bruk av kontaktmagneter ved snørydding. | Os-txp | | |
| **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | | |
| **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av Togleder via FIDO\\ Tilkalling av nødvendig personale via Fron eller vakttelefon TXP. \\ Alle avvik går via Togleder. | Os-txp | | | | **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av Togleder via FIDO\\ Tilkalling av nødvendig personale via Fron eller vakttelefon TXP. \\ Alle avvik går via Togleder. | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | Kjenne til | Bruken av høyt skiftesignal og lokalomstiller | Os-txp | | | | **Skifteveier** | Kjenne til | Bruken av høyt skiftesignal og lokalomstiller | Os-txp | | |
| **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | • Grensestasjon på Dovrebanen\\ • Forgreningsstasjon til Rørosbanen\\ • 66 m.o.h., km.501.2 til Oslo på Dovrebanen og km.510.37 på Rørosbanen\\ • Komplett sikringsanlegg med hovedsignaler og dvergsignaler\\ • Underlagt togleder Trondheim nord.\\ • Start og endestasjon for lokaltog på Trønderbanen | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskrivelse | • Grensestasjon på Dovrebanen\\ • Forgreningsstasjon til Rørosbanen\\ • 66 m.o.h., km.501.2 til Oslo på Dovrebanen og km.510.37 på Rørosbanen\\ • Komplett sikringsanlegg med hovedsignaler og dvergsignaler\\ • Underlagt togleder Trondheim nord.\\ • Start og endestasjon for lokaltog på Trønderbanen | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Forklare og eventuelt demonstrere | • Kontaktledning i alle spor unntatt spor 6, 20 og 21\\ • Hensetting gule maskiner spor 20 og 21 (vognhal for gule maskiner)\\ • Hensettingsspor i spor 5: Mellom dverg R41 og R52 (ca. 410 meter) kan KL seksjoneres ut.\\ • Beredskapsterminal for gods spor 6(S-lås)\\ • Plattform til s por 1,2,3 og 4\\ • Sidespor inne på stasjonen (S-lås)\\ • Varme i alle sporveksler\\ • Personovergang til spor 2,3, og 4 bevoktes av TXP\\ • Betjening 24/7\\ • Vaskehall for tog spor 10\\ • Verkstedhall for tog spor 11 og 12\\ • Plo med helbommer inne på stasjonen ut mot Rørosbanen\\ • Pc basert stillverk med tilhørende strekningsskjermer for strekningene Støre – Dombås+ Røros stasjon og Støren – Trondheim, f.o.m. september 21 | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Forklare og eventuelt demonstrere | • Kontaktledning i alle spor unntatt spor 6, 20 og 21\\ • Hensetting gule maskiner spor 20 og 21 (vognhal for gule maskiner)\\ • Hensettingsspor i spor 5: Mellom dverg R41 og R52 (ca. 410 meter) kan KL seksjoneres ut.\\ • Beredskapsterminal for gods spor 6(S-lås)\\ • Plattform til s por 1,2,3 og 4\\ • Sidespor inne på stasjonen (S-lås)\\ • Varme i alle sporveksler\\ • Personovergang til spor 2,3, og 4 bevoktes av TXP\\ • Betjening 24/7\\ • Vaskehall for tog spor 10\\ • Verkstedhall for tog spor 11 og 12\\ • Plo med helbommer inne på stasjonen ut mot Rørosbanen\\ • Pc basert stillverk med tilhørende strekningsskjermer for strekningene Støre – Dombås+ Røros stasjon og Støren – Trondheim, f.o.m. september 21 | Os-txp | | |
| **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | | | | | | | **Frakobling av \\ kontaktledningsanlegg** | Kunne lese og gjøre rede for: | Koblingsskjema for KL (fra elkraft) | Os-txp | | |
| **Beredskap** | | • Beredskapsterminal for gods spor 6\\ • Beredskapsvogn for brann\\ • Førstehjelpsskrin hos TXP\\ • Hjertestarter i stasjonsbyget i 2. etasje\\ • Brannslukkingsutstyr fordelt i hele bygget | Os-txp | | | | **Beredskap** | | • Beredskapsterminal for gods spor 6\\ • Beredskapsvogn for brann\\ • Førstehjelpsskrin hos TXP\\ • Hjertestarter i stasjonsbyget i 2. etasje\\ • Brannslukkingsutstyr fordelt i hele bygget | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | • Dvergsignaler\\ • Tildelt funksjonalitet nr. for stifting\\ • Ved frigiving av lokal stifting må alle veksler i sporene 1-4 ligge i stilling + og sporsperre 5 må ligge i stilling av | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | • Dvergsignaler\\ • Tildelt funksjonalitet nr. for stifting\\ • Ved frigiving av lokal stifting må alle veksler i sporene 1-4 ligge i stilling + og sporsperre 5 må ligge i stilling av | Os-txp | | |