Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/09/16 12:48] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/10/07 08:52] chrane [Tabell] |
||
---|---|---|---|
Linje 176: | Linje 176: | ||
==== Drammen ==== | ==== Drammen ==== | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **Drammen** | + | | **Drammen** |
- | ^ Tema ^ Delmål | + | ^ Tema ^ Delmål |
- | | **Stasjon og strekning** | + | | **Stasjon og strekning** |
- | | | | | | | | + | | | | Sporlengder spor 1 – 6:\\ • Spor 1: 233 meter\\ • Spor 2: 255 meter\\ • Spor 3: 235 meter\\ • Spor 4: 224 meter\\ • Spor 5: 245 meter\\ • Spor 6: 197 meter\\ \\ Sporlengder Skamarken: |
- | | | | + | | | | Sundand:\\ • Sundland er en godsbanegård underlagt Drammen stasjon.\\ • Sundland tituleres `Stillverket` og betjenes av driftsoperatører og txp-er.\\ • Skifting til og fra Sundland gjøres etter avtale mellom stillverket og txp Drammen. Ved skifting til spor 2, 3 og 11 må Sundland bekrefte anmodning og frigi spor før dvergsignal R95 kan stilles i kjøring tillatt.\\ • Skifting til øvre ende i verkstedområdet avtales med Sundland. |
- | | | | | | + | | | | Verkstedområdet: |
- | | | | | | + | | | | Sundhaugen: \\ • Benyttes til hensetting, deling og skjøting.\\ • Det er viktig at Sundhaugen ikke sperres. Det skal alltid være ett spor ledig for gjennomkjøring.\\ • Sundhaugen 6 har serviceplattform.\\ • Ved behov for saksing til Sundhaugens øvre ende skal det ikke skiftes mot verkstedområdet, |
- | | | | | | + | | | | Godsterminalen Nybyen/ |
- | | | | | + | | | | Skamarken 20:\\ • Snuspor med plass til dobbeltsett.\\ • Tilgang kun fra stasjonens spor 2-6. \\ • Ikke tillatt brukt til hensetting.\\ • Sentralstilt sporveksel med tilhørende sporsperre V\\ \\ Skamarken 22-27:\\ • Benyttes til hensetting.\\ • Plass til enkeltsett.\\ • Tilgang kun fra stasjonens spor 2-6.\\ • Lokalstilte sporveksler med tilhørende sporsperre IV.\\ \\ Skamarken 30-32:\\ • Plass til dobbeltsett.\\ • Tilgang kun fra stasjonens spor 6.\\ • Lokalstilt sporveksel 35 deler spor 30 og 31.\\ • Lokalstilt sporveksel 33 deler spor 31 og 32.\\ • Grunnet kort sporlengde på spor 6 vil ikke togvei løses ut automatisk ved kjøring av tomtog til Drammen fra stasjonens A-ende. Tomtog stoppes ved dverg R17 i spor 6 dersom dette skal skiftes til Skamarken 30-32. Txp løser ut togvei manuelt. |
- | | **Trafikkstyring** | + | | | | Tangen:\\ • Tangen består av tre spor uten KL-anlegg. Området benyttes av godsoperatører til hensetting.\\ • Adkomst kun fra stasjonens spor 1.\\ • Det er en låst port til området. Skiftepersonalet har nøkkel til porten. |
- | | **Frakobling av kontaktledningsanlegg** | + | | | | Holmen: \\ • Sidespor på fjernstyrt strekning mellom Drammen og Brakerøya.\\ • Sporveksel til Holmen betjenes av togleder.\\ • Signaler til og fra Holmen stilles av txp Drammen.\\ • Kjøring til og fra Holmen avtales mellom txp Drammen og togleder. |
- | | **Beredskap** | + | | **Trafikkstyring** |
- | | **Skifteveier** | + | | | Forklare og eventuelt demonstrere |
- | | **Tekniske systemer** | + | | **Frakobling av kontaktledningsanlegg** |
- | | **Lokale sikringsanlegg/ | + | | **Beredskap** |
- | | **Anbefalt praksis** | + | | **Skifteveier** |
- | | **Opplæring** | + | | **Tekniske systemer** |
+ | | **Lokale sikringsanlegg/ | ||
+ | | **Anbefalt praksis** | ||
+ | | **Opplæring** | ||
==== Drevvatn ==== | ==== Drevvatn ==== | ||
Linje 338: | Linje 341: | ||
==== Glåmos ==== | ==== Glåmos ==== | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **Glåmos** | + | | **Glåmos** |
- | ^ Tema ^ Delmål | + | ^ Tema ^ Delmål |
- | | **Stasjon og strekning** | + | | **Stasjon og strekning** |
- | | **Trafikkstyring** | + | | **Trafikkstyring** |
- | | **Beredskap** | + | | **Beredskap** |
- | | **Skifteveier** | + | | **Skifteveier** |
- | | **Tekniske systemer** | + | | **Tekniske systemer** |
- | | **Lokale sikringsanlegg/ | + | | **Lokale sikringsanlegg/ |
- | | **Anbefalt praksis** | + | | **Anbefalt praksis** |
- | | **Opplæring** | + | | **Opplæring** |
==== Gran ==== | ==== Gran ==== | ||
Linje 411: | Linje 414: | ||
==== Haltdalen ==== | ==== Haltdalen ==== | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **Haltdalen** | + | | **Haltdalen** |
- | ^ Tema ^ Delmål | + | ^ Tema ^ Delmål |
- | | **Stasjon og strekning** | + | | **Stasjon og strekning** |
- | | **Trafikkstyring** | + | | **Trafikkstyring** |
- | | **Beredskap** | + | | **Beredskap** |
- | | **Skifteveier** | + | | **Skifteveier** |
- | | **Tekniske systemer** | + | | **Tekniske systemer** |
- | | **Lokale sikringsanlegg/ | + | | **Lokale sikringsanlegg/ |
- | | **Anbefalt praksis** | + | | **Anbefalt praksis** |
- | | **Opplæring** | + | | **Opplæring** |
==== Hamar ==== | ==== Hamar ==== | ||
Linje 438: | Linje 441: | ||
==== Hell ==== | ==== Hell ==== | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **Hell** | + | | **Hell** |
- | ^ Tema ^ Delmål | + | ^ Tema ^ Delmål |
- | | **Stasjon og strekning** | + | | **Stasjon og strekning** |
- | | **Trafikkstyring** | + | | **Trafikkstyring** |
- | | **Beredskap** | + | | **Beredskap** |
- | | **Skifteveier** | + | | **Skifteveier** |
- | | **Tekniske systemer** | + | | **Tekniske systemer** |
- | | **Lokale sikringsanlegg/ | + | | **Lokale sikringsanlegg/ |
- | | **Anbefalt praksis** | + | | **Anbefalt praksis** |
- | | **Opplæring** | + | | **Opplæring** |
Linje 652: | Linje 655: | ||
==== Narvik ==== | ==== Narvik ==== | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **Narvik** | + | | **Narvik** |
- | ^ Tema ^ Delmål | + | ^ Tema ^ Delmål |
- | | **Stasjon og strekning** | + | | **Stasjon og strekning** |
- | | **Trafikkstyring** | + | | **Trafikkstyring** |
- | | **Beredskap** | + | | Frakobling av kl-anlegg. |
- | | **Skifteveier** | + | | **Beredskap** |
- | | **Tekniske systemer** | + | | **Skifteveier** |
- | | **Lokale sikringsanlegg/ | + | | **Tekniske systemer** |
- | | **Anbefalt praksis** | + | | **Lokale sikringsanlegg/ |
- | | **Opplæring** | + | | **Anbefalt praksis** |
+ | | **Opplæring** | ||
+ | | | | ||
==== Nelaug ==== | ==== Nelaug ==== | ||
Linje 788: | Linje 793: | ||
==== Singsås ==== | ==== Singsås ==== | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **Singsås** | + | | **Singsås** |
- | ^ Tema ^ Delmål | + | ^ Tema ^ Delmål |
- | | **Stasjon og strekning** | + | | **Stasjon og strekning** |
- | | **Trafikkstyring** | + | | **Trafikkstyring** |
- | | **Beredskap** | + | | **Beredskap** |
- | | **Skifteveier** | + | | **Skifteveier** |
- | | **Tekniske systemer** | + | | **Tekniske systemer** |
- | | **Lokale sikringsanlegg/ | + | | **Lokale sikringsanlegg/ |
- | | **Anbefalt praksis** | + | | **Anbefalt praksis** |
- | | **Opplæring** | + | | **Opplæring** |