Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
|
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/09/22 09:06] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/10/07 08:52] chrane [Tabell] |
==== Narvik ==== | ==== Narvik ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Narvik** | | | | | | | **Narvik** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Narvik stasjon består av sporarrangement i nærområdet til stasjonsbygningen, driftsbanegård, tomta og Narvikterminalen med tilhørende tilkomstspor. Stasjonen er i hovedsak elektrifisert. Stasjonen har grensesnitt til fjs toglederstrekning og grensesnitt mor LKAB sin terminal med eget stillverk. Stillverket på stasjonen er av type NSB 52, med diverse modifikasjoner. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Forklare og demonstrere | Hovedstillverk, Trafikkmønster, sporbruk. Jernbaneforetak og skiftemønster. Sporarrangement. Deler uten sporisolasjon, skiftekoordinator. Tillatte toglengder. Tillatt aksellast på forskjellige spor. Sportilgang for hensetting. Spor med tillatelse til hensetting under spenningsatt KL.\\ Sperring med HSV i forhold til begravelser. Planoverganger, kunne forstå anmodningssysten i grensesnitt mot LKAB. Hvilke veksler som må kontrolleres etter oppkjøring, hvilke veksler som krever godkjenning etter instruks for å sveive. Sporveksel med bevegelig sporkryss. Sløyfekoblede sporveksler på terminalen. Vognstoppalarm.\\ Uttrekk fra LKAB sin terminal.\\ Rapportskriving. Registrering av forsinkelser i Tios. | Os-txp | Lokale bestemmelser | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | | Frakobling av kl-anlegg. | Kunne forklare | Koblingsbilde for stasjonen med seksjonsdele. Nødfrakobling. Jording av kontaktledning. Kjenne til at Narvik Brann er godkjent til å få frakobling og til å jorde kl. | | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | | **Beredskap** | Kjenne til | Samlingspunkt ved evakuering av stasjonen. Ved evakuering må OPH telefon og togmeldingsbok tas med. Kjenne til prosedyre for uønsket hendelse på terminalen, hvor txp har rolle. Varslingsrutiner. Bane NOR sin beredskapsplan, beredskapsvakter og materiell. \\ Prosedyre for å få brannbil på vogn.\\ Beredskapsvakt txp | Os-txp | Instruks for Narvikterminalen\\ (terminaler) | |
| **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | Skifteveier, togveier og avhengigheter. Hvilke signaler som oppheves av dvergsignal. Togvei sluttskilt. Plassering av indre hovedsignaler. | Os-txp | SJN, TOK | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Tekniske systemer** | Kunne betjene Frequentis S15 | **Togradio**\\ Narvik bruker GSMR toglederterminal | Os-txp | Brukermanual | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | |
| **Opplæring** | Anbefaling | | | | | | **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | |
| | **Opplæring** | Anbefaling | 2– 4 uker intensiv opplæring. Avhengig av tidligere erfaring | Os-txp | Basert på erfaring | |
| | | | | | | |
| |
==== Nelaug ==== | ==== Nelaug ==== |