Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_for_elkraftoperator_saerskilte_forhold [2021/12/15 10:03] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_for_elkraftoperator_saerskilte_forhold [2021/12/15 10:18] chrane [Tabell] |
||
---|---|---|---|
Linje 3: | Linje 3: | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **TSS Øst** | + | | **TSS Øst** |
- | ^ Tema ^ Delmål | + | ^ Tema ^ Delmål |
- | | **Strekning** | + | | **Strekning** |
- | | | | Gjøvikbanen \\ • Grefsen, | + | | | | **Gjøvikbanen** \\ • Grefsen, |
- | | | | Drammenbanen | + | | | | **Drammenbanen** \\ • Skøyen- Bestum. Stor snustasjon.\\ • Filipstad, |
- | | | | Østfoldbanen\\ • Follobanen, | + | | | | **Østfoldbanen**\\ • Follobanen, |
- | | | | Hovedbanen\\ • Gamle Eidsvoll hensetning\\ • Alnabru Omformer \\ • Alternativ forsyning til Grorud Verksted med rutiner for frakobling av verksted Grorud. | + | | | | Hovedbanen\\ • Gamle Eidsvoll hensetning\\ • Alnabru Omformer \\ • Alternativ forsyning til Grorud Verksted med rutiner for frakobling av verksted Grorud. |
- | | | | Oslo \\ • Oslo tunellen vifter, lys og vann.¨\\ • Nationaltheatret st\\ • Loenga\\ • Lodalen. Varmeposter, | + | | | | **Oslo** \\ • Oslo tunellen vifter, lys og vann.¨\\ • Nationaltheatret st\\ • Loenga\\ • Lodalen. Varmeposter, |
- | | | | Gardermobanen\\ • Romeriksporten, | + | | | | **Gardermobanen**\\ • Romeriksporten, |
- | | | | Dovrebanen\\ • Auto transformator, | + | | | | **Dovrebanen**\\ • Auto transformator, |
- | | | | Alnabru / Grorud verksted\\ • 22 Kv langsgående høyspentanlegg\\ • Rutiner ved frakobling av verksted Grorud | + | | | | **Alnabru / Grorud verksted**\\ • 22 Kv langsgående høyspentanlegg\\ • Rutiner ved frakobling av verksted Grorud |
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **TSS Drammen** | + | | **TSS Drammen** |
- | ^ Tema ^ Delmål | + | ^ Tema ^ Delmål |
- | | **Strekning** | + | | **Strekning** |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | Arbeid i spor | + | | Arbeid i spor |
- | | Beredskap | + | | Beredskap |
- | | Fjernstyring fra annen sentral | + | | Fjernstyring fra annen sentral |
- | | Anbefalt praksis | + | | Anbefalt praksis |
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **TSS Øst** | | | + | | **TSS Sør vest** |
- | ^ Tema | + | ^ Tema |
- | | **Strekning** | + | | **Strekning** |
- | | | | Gjøvikbanen | + | | | |
+ | | | | Arna:\\ • Befaring av Arna omformer og KL nisje \\ Ulriken. \\ • Befaring tverrnisjer mellom ny og gammel tunell med KL og HK.\\ • Områder med akseltellere, arbeid og arbeidsområder. Kunne vite hvor farepunktene (mange muligheter/ variasjoner for frakobling). | ||
+ | | | | Dale:\\ • Innkjør B har 20 promille ved Dale omformer, ligger rett ved omformer. Ligger i kurve fra Dalegården. Konsekvenser ved koblinger (endring i vekt/ | ||
+ | | | | Bergen – Voss:\\ • Mange og lange tuneller: (konsekvens ved brann/ | ||
+ | | | | Voss – Myrdal:\\ • Grunnet 1200m fall fra Finse oppnås høy temperatur/ gnistrer fra hjulgang ved nedbremsing på denne strekningen. \\ • Samarbeid og felles situasjonsforståelse mellom Brannvesen Voss/Bane NOR. \\ • Brannvogn og flatvogn på Voss.\\ • Utfordring med Stigning og kurver ved innkjør B Urdland, B Reimegrend og B Mjølfjell. Bryting av last ved gods på strekningen. \\ Kort frakobling (sek) lager problemer. | ||
+ | | | | Myrdal:\\ • Frakobling og tilkoblingspunkt \\ • Start av FSL. Problemområde for LSF utan fagbrev. Rettlede som LFK. \\ • Befaring: | ||
+ | | | | Myrdal – Flåm:\\ • Kjosfoss kraftstasjon. Samhandling med BE. Nedkjøring av last. Begrensninger ved frakobling. Problematikk ved bryterfall. 55 promille.\\ • Pinnelia nedenfor Kjosfoss – Særs rasutsatt strekning. Bruk strøm på KL som en «alarm klokke».\\ • Hallingskeid – Mjølfjell: | ||
+ | | | | Myrdal – Haugastøl: | ||
+ | | | | Haugastøl – Hønefoss: | ||
+ | | | | Grense mellom to elkraftsentraler \\ \\ • Samkjøring med Drammen på Neslandsvatn (trafostasjon) \\ • Kunne lese Fjernledning ned til Neslandsvatn og hvordan den er koblet, forstå koblingsbildet ved utfall av fjernledning. \\ • Vindtabeller og utsatte strekninger i område | ||
+ | | | | Brann og redning Sandnes -Sira\\ • Rutiner for koplinger på strekninger med AT og bruk av fjernstyrte jordingsbrytere på linjen når Brann og redning skal jorde ned anlegget, andre koblingsrutiner. | | ||
+ | | | | Kristiansand | ||
+ | | Trafikkstyring | ||
+ | | Beredskap | ||
+ | | Tekniske systemer | ||
+ | | Fjernstyring fra/av annen sentral | ||
+ | | Anbefalt praksis | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **TSS Øst** | | | + | | **TSS Nord** |
- | ^ Tema | + | ^ Tema |
- | | **Strekning** | + | | **Strekning** |
- | | | | Gjøvikbanen | + | | | |
+ | | | | Dombås stasjon. \\ • Komplekst koblingsbilde med Dombås Omformer inne på stasjonen. Bli kjent med komponenter og faremomenter på strekningen | ||
+ | | | | Dombåsbakkene\\ • Sterk stigning. Kapasitetsforståelse ved redusert matesituasjon og frakobling (tunge godstog og følgeproblemer) | ||
+ | | | | Drivdalen\\ • Sterk stigning. Kapasitetsforståelse ved redusert matesituasjon og frakobling | ||
+ | | | | Soknedalen\\ • Sterk stigning. Kapasitetsforståelse ved redusert matesituasjon og frakobling | ||
+ | | | | Støren stasjon\\ • Hensettingsområde for tog, mange koblingsmuligheter. Koblingsbilde og rutiner. | ||
+ | | | | Stavne omformer (statisk omformer).\\ • Tog kan ikke bruke elektrisk brems\\ • Sårbarhet og begrensninger pga manglende tilbakematings kapasitet | ||
+ | | | | Trondheim Marienborg og Trondheim stasjon. \\ • Koblingsmyndighet og rutiner mot Mantena\\ • Koblings skjema og koblingsmuligheter.\\ • Skansen bru. Hevebru | ||
+ | | | | Ofotbanen:\\ • Generelle kunnskaper om strekningen\\ • AT anlegget på Ofotbanen (helt spesielt) | ||
+ | | | | Narvik stasjon\\ • Koblingshus og rutiner mot LKAB sitt kl anlegg/ | ||
+ | | | | Rombak stasjon\\ • Koblingsanlegg og koblingshus | ||
+ | | | | Bjørnfjell stasjon\\ • Rutiner ved kobling mot grensen til Sverige | ||
+ | | Trafikkstyring | ||
+ | | Beredskap | ||
+ | | Tekniske systemer | ||
+ | | | | Nødfrakobling \\ • Generelt\\ • Rutiner for NFK strekningen Håve – Fåberg (konsekvens for Oslo)\\ • Rutiner mot Sverige på Ofotbanen (konsekvens for Sverige) | ||
+ | | Fjernstyring fra/av annen sentral | ||
+ | | Anbefalt praksis | ||