Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_for_elkraftoperator_saerskilte_forhold [2021/12/15 10:18] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_for_elkraftoperator_saerskilte_forhold [2021/12/15 10:21] chrane [Tabell] |
||
---|---|---|---|
Linje 28: | Linje 28: | ||
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **TSS Sør vest** | + | | **TSS Sør vest** |
- | ^ Tema ^ Delmål | + | ^ Tema ^ Delmål |
- | | **Strekning** | + | | **Strekning** |
- | | | | Bergen – Arna (tunellen): | + | | | |
- | | | | Arna:\\ • Befaring av Arna omformer og KL nisje \\ Ulriken. \\ • Befaring tverrnisjer mellom ny og gammel tunell med KL og HK.\\ • Områder med akseltellere, | + | | | |
- | | | | Dale:\\ • Innkjør B har 20 promille ved Dale omformer, ligger rett ved omformer. Ligger i kurve fra Dalegården. Konsekvenser ved koblinger (endring i vekt/ | + | | | |
- | | | | Bergen – Voss:\\ • Mange og lange tuneller: (konsekvens ved brann/ | + | | | |
- | | | | Voss – Myrdal:\\ • Grunnet 1200m fall fra Finse oppnås høy temperatur/ gnistrer fra hjulgang ved nedbremsing på denne strekningen. \\ • Samarbeid og felles situasjonsforståelse mellom Brannvesen Voss/Bane NOR. \\ • Brannvogn og flatvogn på Voss.\\ • Utfordring med Stigning og kurver ved innkjør B Urdland, B Reimegrend og B Mjølfjell. Bryting av last ved gods på strekningen. \\ Kort frakobling (sek) lager problemer. | + | | | |
- | | | | Myrdal:\\ • Frakobling og tilkoblingspunkt \\ • Start av FSL. Problemområde for LSF utan fagbrev. Rettlede som LFK. \\ • Befaring: | + | | | |
- | | | | Myrdal – Flåm:\\ • Kjosfoss kraftstasjon. Samhandling med BE. Nedkjøring av last. Begrensninger ved frakobling. Problematikk ved bryterfall. 55 promille.\\ • Pinnelia nedenfor Kjosfoss – Særs rasutsatt strekning. Bruk strøm på KL som en «alarm klokke».\\ • Hallingskeid – Mjølfjell: | + | | | |
- | | | | Myrdal – Haugastøl: | + | | | |
- | | | | Haugastøl – Hønefoss: | + | | | |
- | | | | Grense mellom to elkraftsentraler | + | | | |
- | | | | Brann og redning Sandnes -Sira\\ • Rutiner for koplinger på strekninger med AT og bruk av fjernstyrte jordingsbrytere på linjen når Brann og redning skal jorde ned anlegget, andre koblingsrutiner. | + | | | |
- | | | | Kristiansand \\ • Utfordringer med frakoplinger på strekningen Langemyr, Dalane, Norde tilsving, Kristiansand og Nodland. \\ • Kjenne til koblinger, togvarme og faremomenter. | + | | | |
- | | Trafikkstyring | + | | Trafikkstyring |
- | | Beredskap | + | | Beredskap |
- | | Tekniske systemer | + | | Tekniske systemer |
- | | Fjernstyring fra/av annen sentral | + | | Fjernstyring fra/av annen sentral |
- | | Anbefalt praksis | + | | Anbefalt praksis |
{{tablelayout? | {{tablelayout? | ||
- | | **TSS Nord** | + | | **TSS Nord** |
- | ^ Tema ^ Delmål | + | ^ Tema ^ Delmål |
- | | **Strekning** | + | | **Strekning** |
- | | | | Otta Omformer\\ • Spesiell rutine ved brudd på samkjøring (når omformere er ute av fase). | + | | | |
- | | | | Dombås stasjon. \\ • Komplekst koblingsbilde med Dombås Omformer inne på stasjonen. Bli kjent med komponenter og faremomenter på strekningen | + | | | |
- | | | | Dombåsbakkene\\ • Sterk stigning. Kapasitetsforståelse ved redusert matesituasjon og frakobling (tunge godstog og følgeproblemer) | + | | | |
- | | | | Drivdalen\\ • Sterk stigning. Kapasitetsforståelse ved redusert matesituasjon og frakobling | + | | | |
- | | | | Soknedalen\\ • Sterk stigning. Kapasitetsforståelse ved redusert matesituasjon og frakobling | + | | | |
- | | | | Støren stasjon\\ • Hensettingsområde for tog, mange koblingsmuligheter. Koblingsbilde og rutiner. | + | | | |
- | | | | Stavne omformer (statisk omformer).\\ • Tog kan ikke bruke elektrisk brems\\ • Sårbarhet og begrensninger pga manglende tilbakematings kapasitet | + | | | |
- | | | | Trondheim Marienborg og Trondheim stasjon. \\ • Koblingsmyndighet og rutiner mot Mantena\\ • Koblings skjema og koblingsmuligheter.\\ • Skansen bru. Hevebru med KL. | | + | | | |
- | | | | Ofotbanen: | + | | | |
- | | | | Narvik stasjon\\ • Koblingshus og rutiner mot LKAB sitt kl anlegg/ | + | | | |
- | | | | Rombak stasjon\\ • Koblingsanlegg og koblingshus | + | | | |
- | | | | Bjørnfjell stasjon\\ • Rutiner ved kobling mot grensen til Sverige (prosedyrer og rutiner – egen koblingsavtale med Sverige).\\ • Spesielle rutiner ved Brann og Redning på Ofotbanen. Inkludert bruk av jordingsbryter.\\ • Hele Ofotbanen skal kobles ned. | | + | | | |
- | | Trafikkstyring | + | | Trafikkstyring |
- | | Beredskap | + | | Beredskap |
- | | Tekniske systemer | + | | Tekniske systemer |
- | | | | Nødfrakobling \\ • Generelt\\ • Rutiner for NFK strekningen Håve – Fåberg (konsekvens for Oslo)\\ • Rutiner mot Sverige på Ofotbanen (konsekvens for Sverige) | + | | | | Nødfrakobling \\ • Generelt\\ • Rutiner for NFK strekningen Håve – Fåberg (konsekvens for Oslo)\\ • Rutiner mot Sverige på Ofotbanen (konsekvens for Sverige) |
- | | Fjernstyring fra/av annen sentral | + | | Fjernstyring fra/av annen sentral |
- | | Anbefalt praksis | + | | Anbefalt praksis |