Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/01/05 11:12] 127.0.0.1 ekstern redigering |
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/08/23 16:25] chrane [Tabell] |
====== Opplæringsplan operativ ruteplanlegger ====== | {{ :lp_tr:reviderte_planer:bilde-_banenor.png?nolink&200 |}}====== Opplæringsplan for utdanning av operativ ruteplanlegger ====== |
| \\ |
| ==== Innledning ==== |
| Opplæringsplanen tar utgangspunkt i læreplan for operativ ruteplanlegger, og skal bidra til å sikre at medarbeidere får opplæring som tilfredsstiller målene i læreplanen. Opplæringsplanen skal sikre at medarbeidere som skal tjenestegjøre som operative ruteplanleggere har tilstrekkelig kompetanse og er egnet til å utføre selvstendig tjeneste. |
| |
| **Eier av læreplanen**: Direktør i trafikk \\ |
| **Utarbeidet av**: Leder Operativ ruteplan \\ |
| **Praksis**: Beskriv sted /tid/varighet \\ |
| **Befaring**: Beskriv krav til befaring\\ |
| **Sluttsamtale**: Beskriv vurdering av opplæringen |
| \\ |
| |
| ===== Hovedprinsipper for opplæringen ===== |
| |
| |
| ==== Betegnelse på opplæring ==== |
| Opplæringen gjennomføres med en kombinasjon av teori og praksis (kunnskap og ferdigheter) – totalt ca. 60 dager. |
| |
| Den teoretiske opplæringen gis av godkjente instruktører ruteplanlegger. |
| Den praktiske opplæringen gis ved at medarbeider går sammen med flere erfarne ruteplanleggere. |
| \\ |
| ==== Læremål til tema ==== |
| |
| Læremål for opplæringen er beskrevet i hvert tema i vedlegg 1 (Oversikt over læremål pr. tema). |
| |
| ==== Pensum ==== |
| |
| Aktuelt pensum er beskrevet for hver leksjon i vedlegg 1 til opplæringsplanen. |
| \\ |
| ==== Oppfølging under opplæring ==== |
| |
| Medarbeider skal føre loggbok under hele opplæringen. Leder Operativ ruteplan skal gjennomføre individuelle samtaler med medarbeideren underveis i opplæringen, hvor det gis tilbakemelding på progresjon og egnethet, samt iverksettelse av forbedringstiltak ved behov. Dersom medarbeider ikke oppnår forventet kompetanse etter forbedringstiltak, skal leder vurdere videre arbeidsforhold. |
| |
| ==== Vurdering av opplæringen ==== |
| |
| Medarbeider skal vurderes i forhold til innlæringsmål og delmål beskrevet i læreplan og opplæringsplan.\\ Medarbeiders evne til å håndtere trafikksituasjoner og trafikal forståelse skal også vurderes. \\ \\ |
| Skriftlig eksamen er flervalgseksamen og gjennomføres i Forms på tjenestested. Tillatte hjelpemidler er for eksempel TJN, SJN, samt øvrige oppslagsverk med tilgang fra Banenettet. Eksamen skal avdekke om medarbeideren kan vise tilstrekkelig kompetanse i Bane NORs kapasitetsfordelingsprosess og Operativ kapasitetsfordeling. Eksamensresultat vurderes av en sensor oppnevnt av leder Operativ ruteplan. \\ \\ |
| Muntlig/praktisk prøve gjennomføres med en sensor som er oppnevnt av leder Operativ ruteplan. Tillatte hjelpemidler er for eksempel TJN, SJN, samt øvrige oppslagsverk med tilgang fra Banenettet. Det er tillatt å benytte brukerveiledningene under eksamen. \\ \\ |
| Se beskrivelse i Læreplan; Eksamen. |
| |
| ==== Tilbakemelding underveis ==== |
| |
| Under opplæringen blir medarbeideren vurdert i forhold til teoretisk og praktisk kunnskap, samt evne til å planlegge for varierende trafikksituasjoner. Medarbeideren må bruke loggboka under hele opplæringsperioden. Denne blir vurdert av leder Operativ ruteplan under oppfølgingssamtaler. Medarbeider skal få tilbakemeldinger på sitt faglige nivå i opplæringen og eventuelle forbedringsområder. Leder Operativ ruteplan har ansvar for å melde medarbeider opp til eksamen når medarbeider vurderes kvalifisert til å bestå eksamen. |
| |
| Se beskrivelse i Læreplan for ruteplanlegger; Arbeidsform og vurdering underveis i opplæringsforløpet. |
| |
| ==== Sensor ==== |
| Leder Operativ ruteplan peker ut sensor for skriftlig og muntlig/praktisk eksamener. Se læreplan, Retningslinjer for sensor, Skriftlig og muntlig/praktisk eksamen. |
| |
| ==== Dokumentasjon ==== |
| |
| Godkjent opplæring registreres i Driv. Se læreplan, dokumentasjon av opplæringen, registrering av kompetanse og oppmelding til kontrollprøve. |
| |
| ==== Varighet på opplæring (teori og praksis) ==== |
| |
| Opplæringen består av ca. 10 dager teoriundervisning og ca. 49 dager med praksis. Praksis består av befaringer, praktiske øvelser, teoretisk forklaring og trening i plansystemene på tjenestestedet, i tillegg til hospitering på relevante lokasjoner inkludert årlig kapasitetsfordeling. Gjennomføringsplanen kan variere avhengig av lokale forhold. |
| |
| For mer informasjon om organisering av opplæringen, se vedlagt vedlegg 2 (Gjennomføringsplan). |
| |
| |
| **Revisjonshistorikk** |
| ^ Versjon ^ Dato ^ Beskrivelse av endring ^ |
| | 000 | | Dokumentet opprettet | |
| |
| |
| ====== Vedlegg 1 til opplæringsplan for operative ruteplanleggere (Oversikt over delmål per tema) ====== |
| ** |
| Dokumentasjon - referanser:** |
| - 1. Trafikkregler for jernbanenettet (TJN) |
| - 2. Strekningsbeskrivelse for jernbanenettet (SJN) |
| - 3. Interne krav og instrukser som ligger i regelverk for operativt personell (ORV) |
| - 4. Prosessdokumentasjon i styringssystemet (STY) |
| - 5. Network Statement (NS) |
| - 6. Avtale om sportilgang og andre tjenester (AST) |
| - 7. Kundeportal |
| - 8. Bruk av verktøy – ARBIS, BEST-K, TPS, FIDO |
| |
| //Merk: Pensumoversikten er ikke komplett, da dette kommer frem i aktivitetslistene i prosedyrene.// |
| |
| **Prosedyrer og støttedokumenter i styringssystemet beskriver aktiviteter/utførelse – spesielt:** |
| |
| STY-605075 Fordeling av restkapasitet til jernbaneforetak og andre søkere\\ |
| STY-605076 Operasjonalisering av fastlagt plan for arbeid i spor og fordeling av restkapasitet til infrastrukturforvalter \\ |
| ORV: kunngjoringer:soknad_behandling_av_vedlikeholdsvinduer_for_tjenester_systemer_kv-ikt [Regelverk] (banenor.no)\\ |
| ORV: kunngjoringer:soknad_behandling_av_vedlikeholdsvinduer_for_tjenester_systemer_kv-ikt [Regelverk] (banenor.no)\\ |
| STY-602720 Grafisk rute (dagsgraf) for visning av tildelt kapasitet \\ |
| STY-605251 Årlig fordeling av infrastrukturkapasitet for arbeid i spor \\ |
| STY-605252 Årlig fordeling av infrastrukturkapasitet for jernbaneforetak og andre søkere \\ |
| |
| |
| **Kunnskapsnivå i læringsmålene** |
| {{ :lp_tr:reviderte_planer:bilde_-_kunnskapsnivaer.jpg?nolink&400 |}} |
| |
| |
| ==== Tema: Bane NORs kapasitetsfordelingsprosess ==== |
| **(for hele tidslinjen X-60 – X+12)** |
| |
| ^ Innlæringsmål jf læreplan ^ Kunnskap ^ Ferdighet ^ Lærings-metode ^ Referanser ^ |
| ^ Læremål 1 ^ Kunnskap ^ Ferdighet ^ Lærings-metode ^ Referanser ^ |
| | Langsiktig kapasitetsplanlegging\\ (X-60 – X-12) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | Finne frem til dokumentasjon | Teori | [[https://banenor.sharepoint.com/:w:/r/sites/SK_Styringssystem/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BAEBD0394-6F41-44ED-A68B-4A83E456C305%7D&file=STY-604917.DOCX&action=default&mobileredirect=true&wdLOR=cD642AA9C-38E5-4514-9302-C93A4A3A50FB&cid=39814d2f-6d1f-4378-80cd-3250e4d14505|STY-604917]]\\ [[https://banenor.sharepoint.com/:w:/r/sites/SK_Styringssystem/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7B4EAC8F13-EB80-4A81-8CBD-AF3A3103991F%7D&file=STY-605509.DOCX&action=default&mobileredirect=true&wdLOR=c5DD0DD46-9864-4C26-A9DE-A6FFFA009A57&cid=14ccd07b-913c-469a-902b-8b987957102a|STY-605509 ]]\\ [[https://banenor.sharepoint.com/:w:/r/sites/SK_Styringssystem/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7B94E75E8E-5812-4140-8D73-0BC774FBB8A4%7D&file=STY-605249.DOCX&action=default&mobileredirect=true&wdLOR=cF7D3C049-D417-45C2-A10F-EBBBFAD35FC6&cid=853d4064-6f17-407e-beac-13479d4143d1|STY-605249 ]]\\ [[https://banenor.sharepoint.com/:w:/r/sites/SK_Styringssystem/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BE5951ABC-0B4C-477F-A083-BE56B40E3E36%7D&file=STY-605250.DOCX&action=default&mobileredirect=true&wdLOR=c8284A3E4-FC83-45C9-BC4E-2481D8948AFC&cid=bf5289e9-d3ab-4132-a4cb-1203931dfca0|STY-605250 ]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:kapasitetsfordeling|NS del 4]] | |
| ^ Læremål 2 ^ Kunnskap ^ Ferdighet ^ Lærings-metode ^ Referanser ^ |
| | Årlig kapasitetsfordeling\\ (X-12 – X-2) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | Finne frem til dokumentasjon | Teori | [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:kapasitetsfordeling#arlig_kapasitetsfordeling|NS 4.2.2]] \\ [[https://banenor.sharepoint.com/:w:/r/sites/SK_Styringssystem/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BBCEB9CE1-F975-47F8-9E7F-85D3286DDE0E%7D&file=STY-605252.DOCX&action=default&mobileredirect=true|STY-605252]]\\ [[https://banenor.sharepoint.com/:w:/r/sites/SK_Styringssystem/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BC25F165A-1A68-4485-B9D4-5E0B53E98BF3%7D&file=STY-604918.DOCX&action=default&mobileredirect=true|STY-604918]] | |
| ^ Læremål 3 ^ Kunnskap ^ Ferdighet ^ Lærings-metode ^ Referanser ^ |
| | Operativ kapasitetsfordeling\\ X-2 – X+12) | Gjøre rede for:\\ • Mål og hensikt\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Operativ kapasitetsfordeling | Bruke dokumentasjon | Teori | [[https://banenor.sharepoint.com/:w:/r/sites/SK_Styringssystem/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BB1721BCE-CE52-40A5-B08B-3CBEEC35C60C%7D&file=STY-604919.DOCX&action=default&mobileredirect=true&wdLOR=c3065098F-F8D3-40AF-963D-84ECDD81487B&cid=b0376d7e-06f2-4510-aef8-7c50f72cdfe1|STY-604919]]\\ [[https://banenor.sharepoint.com/:w:/r/sites/SK_Styringssystem/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7B8B12909D-0E59-4113-9F96-F33F320AB54B%7D&file=STY-605075.DOCX&action=default&mobileredirect=true&wdLOR=cF7D541A3-A585-4A6C-9FEF-36DCBCF912AF&cid=61d2c72b-714c-4b79-a312-45468e282f64|STY-605075]]\\ [[https://banenor.sharepoint.com/:w:/r/sites/SK_Styringssystem/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BB89E8E2B-DD08-4A28-900A-17D69F6B81A8%7D&file=STY-605076.DOCX&action=default&mobileredirect=true&wdLOR=c25649286-3E6B-437E-A634-06F04274FD11&cid=f6a7e8b0-8f7d-4a46-9ec5-c0ae3adfc96a|STY-605076]]\\ [[https://banenor.sharepoint.com/:w:/r/sites/SK_Styringssystem/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7B6C25CEE0-8C97-41AA-A413-213E27A19A0F%7D&file=STY-602720.DOCX&action=default&mobileredirect=true&wdLOR=c1C207725-6E64-4DF3-919E-5742BE953304&cid=79715f4c-5def-4125-a629-a5783e145a28|STY-602720]]\\ \\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:kapasitetsfordeling|NS del 4]] | |
| |
| ==== Tema: Operativ ruteplanleggers ansvar og arbeidsoppgaver ==== |
| |
| ^ Innlæringsmål jf læreplan ^ Kunnskap ^ Ferdighet ^ Læringsmetode ^ Referanser ^ |
| ^ Læremål 4 ^ Kunnskap ^ Ferdighet ^ Læringsmetode ^ Referanser ^ |
| | Avtaler om sportilgang og andre tjenester(AST) | Kjenne til:\\ • Hva som menes med sportilgang og andre tjenester\\ o Tilgang til det nasjonale jernbanenettet\\ o Tilgang til serviceanlegg\\ • Hvem som kan søke om sportilgang/infrastrukturkapasitet | Finne frem dokumentasjon | Teori | [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=2024 Network Statement (NS)|Network Statement(NS)]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:infrastruktur#farlig_gods|NS 2.4.3]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:infrastruktur#tilgjengelighet_av_infrastrukturen|NS 2.5]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:tilgangsbetingelser#betingelser_for_a_soke_om_infrastrukturkapasitet|NS 3.2.1]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:tilgangsbetingelser#hvem_som_har_tilgang_til_a_trafikkere_jernbanenettet|NS 3.2.2]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:tilgangsbetingelser#lisens|NS 3.2.3]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:tilgangsbetingelser#sikkerhetssertifikat|NS 3.2.4]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:tilgangsbetingelser#avtale_om_sportilgang_og_bruk_av_tjenester_ast|NS 3.3.2]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:tilgangsbetingelser#krav_til_andre_sokere_enn_jbf|NS 3.3.3]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:tilgangsbetingelser#tillatelse_til_a_ta_i_bruk_kjoretoy_retningslinjer|NS 3.4.1]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:tilgangsbetingelser#spesialtransporter|NS 3.4.3]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:tilgangsbetingelser#farlig_gods|NS 3.4.4]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=ns2024no:tilgangsbetingelser#testkjoring|NS 3.4.5]]\\ [[https://networkstatement.banenor.no/doku.php?id=vedlegg:avtale_om_sportilgang_og_bruk_av_tjenester|AST]] | |
| ^ Læremål 5 ^ Kunnskap ^ Ferdighet ^ Læringsmetode ^ Referanser ^ |
| | Trafikkregler og annen styrende informasjon | Kjenne til:\\ • Hvor finnes trafikkreglene og annen styrende informasjon | Finne frem dokumentasjon | Teori | [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php|ORV]] \\ [[https://banenor.sharepoint.com/sites/SK_Styringssystem|Styringssystemet]] | |
| ^ Læremål 6 ^ Kunnskap ^ Ferdighet ^ Læringsmetode ^ Referanser ^ |
| | Banetekniske planforutsetninger som er fastlagt i ruteplanen (BTP)\\ \\ Fordele restkapasitet til IF | Forklare:\\ • Hva som menes med banetekniske planforutsetninger som er fastlagt i ruteplanen\\ • Hva som menes med restkapasitet til IF\\ \\ Gjøre rede for:\\ • Operasjonalisering av fastlagt plan for arbeid i spor/ fremgangsmåten ved planlagte avvik fra ruteplanen (varighet, kompleksitet, kontakt med JBF, utarbeide forslag til midlertidig ruteplan)\\ • Krav til innhold i driftsoperative kunngjøringer om arbeid i spor\\ • Hensikt med og bruk av elsikkerhetsplaner\\ • Mottak og behandling av søknader om ruteleier og arbeid i spor | Bruke dokumentasjon\\ \\ • Utarbeidelse og bruk av sporplaner, togbøker og grafiske ruter\\ • Planlegge midlertidig endring av ruteplan og utarbeide kunngjøringer\\ • Motta og behandle ad hoc-søknader og utarbeide kunngjøringer | Teori\\ \\ Praksis | STY-602891 \\ \\ (Unntatt offentlighet, jf. Offl. § 17)\\ \\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=TJN:Kapittel_2|TJN Kapittel 2]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=TJN:Kapittel_2#kunngjoringer_og_informasjonsmeldinger|TJN 2.2]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=TJN:Kapittel_2#fordeling_av_driftsoperative_kunngjoringer|TJN 2.3]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=TJN:Kapittel_2#ruter_for_tog|TJN 2.4]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=TJN:Kapittel_2#driftsoperative_kunngjoringer|TJN 2.5]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=TJN:Kapittel_2#s-sirkulaere|TJN 2.6]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=TJN:Kapittel_2#reservelosning_ved_manglende_tilgang_til_fido|TJN 2.7]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=TJN:Kapittel_2#mottak_av_tillatelser_kunngjoringer_og_signaler|TJN 2.8]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=TJN:Kapittel_2#skriftlig_kommunikasjon|TJN 2.9]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:Kapittel_10|TJN Kapittel 10]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=kap&s[]=10.1|TJN 10.1-BN]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=2|TJN 10.2-BN]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_kunngjoring_for_arbeid|TJN 10.3-BN]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_arbeidsformer|TJN 10.4-BN]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_hovedsikkerhetsvakt_og_lokal_sikkerhetsvakt|TJN 10.5-BN]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_generelt_om_iverksettelse_og_avslutning_av_arbeid|TJN 10-6-BN]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_sikring_pa_strekning_med_fjernstyring|TJN 10.8-BN]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_generelt_om_frakobling_av_kontaktledningsanlegget|TJN 10.12-BN]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_spesielt_om_frakobling_ved_bruk_av_arbeidsformene_disponering_for_arbeid_eller_anleggsomrade-jernbane|TJN 10.13-BN]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_arbeid_i_spor_etter_at_tog_har_passert_arbeidsstedet_pa_strekning_med_togmelding|TJN 10.18-BN]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_arbeid_pa_et_anleggsomrade-jernbane_pa_strekning_med_fjernstyring_og_strekning_med_togmelding|TJN 10.20-BN]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_sikring_og_avgrensning_av_anleggsomrade-jernbane_pa_strekning_med_fjernstyring_og_strekning_med_togmelding|TJN 10.21-BN]]\\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_disponerende_og_kjorende_arbeidstog_pa_strekning_med_fjernstyring_og_pa_grensestasjon|TJN 10.35-BN]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_disponering_for_arbeidstog_pa_strekning_med_togmelding|TJN 10-36-BN]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=tjn:kapittel_10&s[]=10&s[]=3&s[]=bn&s[]=kunngj%C3%B8ring&s[]=arbeid#bn_avstengt_omrade|TJN 10.38-BN]]\\ \\ [[https://orv.banenor.no/orv/doku.php|ORV]]\\ [[https://arbis.banenor.no/dashboard/|ARBIS]]\\ \\ [[https://bestk2.banenor.no/siteminderagent/forms/loginform.fcc?TYPE=100728833&REALMOID=06-aeee405c-ca2e-44cd-ad93-166d9b348ad3&GUID=&SMAUTHREASON=0&METHOD=GET&SMAGENTNAME=-SM-19XqSyHaP2JjNvWujooRCZ%2fjiEeqN6YoKMgicbKqlr75MzC4OoAsRO10ZIDU8L3S&TARGET=-SM-https%3a%2f%2fbestk2%2ebanenor%2eno%2f|BEST-K]]\\ \\ TPS\\ \\ [[https://fido.banenor.no/siteminderagent/forms/FIDO_Login.fcc?TYPE=33554433&REALMOID=06-0fd0c540-119c-4921-b1e7-e2f6ae72f6bc&GUID=&SMAUTHREASON=0&METHOD=GET& |