Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/06/30 13:41] chrane |
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/07/07 10:09] chrane |
||
---|---|---|---|
Linje 14: | Linje 14: | ||
- | === Betegnelse på opplæring ==== | + | ==== Betegnelse på opplæring ==== |
Opplæringen gjennomføres med en kombinasjon av teori og praksis (kunnskap og ferdigheter) – totalt ca. 60 dager. | Opplæringen gjennomføres med en kombinasjon av teori og praksis (kunnskap og ferdigheter) – totalt ca. 60 dager. | ||
Linje 20: | Linje 20: | ||
Den praktiske opplæringen gis ved at medarbeider går sammen med flere erfarne ruteplanleggere. | Den praktiske opplæringen gis ved at medarbeider går sammen med flere erfarne ruteplanleggere. | ||
\\ | \\ | ||
- | === Læremål til tema === | + | ==== Læremål til tema ==== |
Læremål for opplæringen er beskrevet i hvert tema i vedlegg 1 (Oversikt over læremål pr. tema). | Læremål for opplæringen er beskrevet i hvert tema i vedlegg 1 (Oversikt over læremål pr. tema). | ||
- | === Pensum === | + | ==== Pensum |
Aktuelt pensum er beskrevet for hver leksjon i vedlegg 1 til opplæringsplanen. | Aktuelt pensum er beskrevet for hver leksjon i vedlegg 1 til opplæringsplanen. | ||
\\ | \\ | ||
- | === Oppfølging under opplæring === | + | ==== Oppfølging under opplæring |
Medarbeider skal føre loggbok under hele opplæringen. Leder Operativ ruteplan skal gjennomføre individuelle samtaler med medarbeideren underveis i opplæringen, | Medarbeider skal føre loggbok under hele opplæringen. Leder Operativ ruteplan skal gjennomføre individuelle samtaler med medarbeideren underveis i opplæringen, | ||
- | === Vurdering av opplæringen === | + | ==== Vurdering av opplæringen |
Medarbeider skal vurderes i forhold til innlæringsmål og delmål beskrevet i læreplan og opplæringsplan. Medarbeiders evne til å håndtere trafikksituasjoner og trafikal forståelse skal også vurderes. | Medarbeider skal vurderes i forhold til innlæringsmål og delmål beskrevet i læreplan og opplæringsplan. Medarbeiders evne til å håndtere trafikksituasjoner og trafikal forståelse skal også vurderes. | ||
Linje 60: | Linje 60: | ||
**Revisjonshistorikk** | **Revisjonshistorikk** | ||
- | ^ Versjon | + | ^ Versjon |
| 000 | | Dokumentet opprettet | | 000 | | Dokumentet opprettet | ||
- | ===== Vedlegg | + | ====== Vedlegg |
** | ** | ||
Dokumentasjon - referanser: | Dokumentasjon - referanser: | ||
Linje 93: | Linje 93: | ||
- | ^ Innlæringsmål | + | ==== Tema: Bane NORs kapasitetsfordelingsprosess (for hele tidslinjen X-60 – X+12) ==== |
- | | | | + | ^ Innlæringsmål |
+ | | | | ||
+ | ==== Læremål 1 ==== | ||
+ | ^ Læremål 1 ^ Kunnskap | ||
+ | | Langsiktig kapasitetsplanlegging\\ (X-60 – X-12) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | ||
+ | ==== Læremål 2 ==== | ||
+ | ^ Læremål 2 ^ Kunnskap | ||
+ | | Årlig kapasitetsfordeling\\ (X-12 – X-2) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | ||
+ | ==== Læremål 3 ==== | ||
+ | ^ Læremål 3 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 4 ==== | ||
+ | ^ Læremål 4 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 5 ==== | ||
+ | ^ Læremål 5 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 6 ==== | ||
+ | ^ Læremål 6 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 7 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål 7 | Kunnskap | ||
+ | ==== Læremål 8 ==== | ||
+ | ^ Læremål 8 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 9 ==== | ||
+ | ^ Læremål 9 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 10 ==== | ||
+ | ^ Læremål 10 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 11 ==== | ||
+ | ^ Læremål 11 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 12 ==== | ||
+ | ^ Læremål 12 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 13 ==== | ||
+ | ^ Læremål 13 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 14 ==== | ||
+ | ^ Læremål 14 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 15 ==== | ||
+ | ^ Læremål 15 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 16 ==== | ||
+ | ^ Læremål 16 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 17 ==== | ||
+ | ^ Læremål 17 ^ Kunnskap | ||
+ | |Læremål | ||
+ | ==== Læremål 18 ==== | ||
+ | ^ Læremål 18 ^ Kunnskap | ||
+ | | **ERTMS: | ||
- | + | ====== Vedlegg 2 til opplæringsplan for operative ruteplanleggere | |
- | + | ^ Antall dager ^ Tema ^ Læremål | |
- | Gjennom hele opplæringen skal det fokuseres på: | + | | 2 | TPS/bli kjent |
- | + | | 1/2 | |
- | Gode kommunikasjons – og samarbeidsevner | + | | 1/2 | |
- | {{tablelayout? | + | | 1 | | | | | | |
- | | **Tema ** | **Delmål ** | **Kriterier | + | | |
- | | Operativ kapasitets-\\ fordeling | + | | |
- | | Tekniske systemer ved operativ kapasitets-\\ fordeling | + | | |
- | + | | | |
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | |