Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/06/30 14:48] chrane |
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/07/07 10:14] chrane [Tabell] |
||
---|---|---|---|
Linje 14: | Linje 14: | ||
- | === Betegnelse på opplæring ==== | + | ==== Betegnelse på opplæring ==== |
Opplæringen gjennomføres med en kombinasjon av teori og praksis (kunnskap og ferdigheter) – totalt ca. 60 dager. | Opplæringen gjennomføres med en kombinasjon av teori og praksis (kunnskap og ferdigheter) – totalt ca. 60 dager. | ||
Linje 20: | Linje 20: | ||
Den praktiske opplæringen gis ved at medarbeider går sammen med flere erfarne ruteplanleggere. | Den praktiske opplæringen gis ved at medarbeider går sammen med flere erfarne ruteplanleggere. | ||
\\ | \\ | ||
- | === Læremål til tema === | + | ==== Læremål til tema ==== |
Læremål for opplæringen er beskrevet i hvert tema i vedlegg 1 (Oversikt over læremål pr. tema). | Læremål for opplæringen er beskrevet i hvert tema i vedlegg 1 (Oversikt over læremål pr. tema). | ||
- | === Pensum === | + | ==== Pensum |
Aktuelt pensum er beskrevet for hver leksjon i vedlegg 1 til opplæringsplanen. | Aktuelt pensum er beskrevet for hver leksjon i vedlegg 1 til opplæringsplanen. | ||
\\ | \\ | ||
- | === Oppfølging under opplæring === | + | ==== Oppfølging under opplæring |
Medarbeider skal føre loggbok under hele opplæringen. Leder Operativ ruteplan skal gjennomføre individuelle samtaler med medarbeideren underveis i opplæringen, | Medarbeider skal føre loggbok under hele opplæringen. Leder Operativ ruteplan skal gjennomføre individuelle samtaler med medarbeideren underveis i opplæringen, | ||
- | === Vurdering av opplæringen === | + | ==== Vurdering av opplæringen |
Medarbeider skal vurderes i forhold til innlæringsmål og delmål beskrevet i læreplan og opplæringsplan. Medarbeiders evne til å håndtere trafikksituasjoner og trafikal forståelse skal også vurderes. | Medarbeider skal vurderes i forhold til innlæringsmål og delmål beskrevet i læreplan og opplæringsplan. Medarbeiders evne til å håndtere trafikksituasjoner og trafikal forståelse skal også vurderes. | ||
Linje 93: | Linje 93: | ||
- | ===== Tema: Bane NORs kapasitetsfordelingsprosess (for hele tidslinjen X-60 – X+12) | + | ==== Tema: Bane NORs kapasitetsfordelingsprosess (for hele tidslinjen X-60 – X+12) ==== |
- | ^ Innlæringsmål jf. læreplan | + | ^ Innlæringsmål jf. læreplan |
+ | | | | ||
==== Læremål 1 ==== | ==== Læremål 1 ==== | ||
- | ^ Læremål 1 ^ Kunnskap | + | ^ Innlæringsmål jf læreplan |
- | | Langsiktig kapasitetsplanlegging\\ (X-60 – X-12) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | + | ^ Læremål 1 ^ Kunnskap |
+ | | Langsiktig kapasitetsplanlegging\\ (X-60 – X-12) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | ||
Linje 171: | Linje 173: | ||
====== Vedlegg 2 til opplæringsplan for operative ruteplanleggere (gjennomføringsplan) ====== | ====== Vedlegg 2 til opplæringsplan for operative ruteplanleggere (gjennomføringsplan) ====== | ||
- | ^ Antall dager ^ Tema ^ Læremål | + | ^ Antall dager ^ Tema |
- | | | + | | 2 | TPS/bli kjent |
- | | | + | | 1/2 | | | |
- | | | + | | 1/2 | | | |
- | | | + | | 1 | | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
| | | |