Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/07/07 10:52] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/07/07 11:04] chrane |
||
---|---|---|---|
Linje 96: | Linje 96: | ||
**(for hele tidslinjen X-60 – X+12)** | **(for hele tidslinjen X-60 – X+12)** | ||
- | ^ Innlæringsmål jf læreplan | + | ^ Innlæringsmål jf læreplan |
- | ^ Læremål 1 ^ Kunnskap | + | ^ Læremål 1 ^ Kunnskap |
- | | Langsiktig kapasitetsplanlegging\\ (X-60 – X-12) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | + | | Langsiktig kapasitetsplanlegging\\ (X-60 – X-12) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging |
- | ^ Læremål 2 ^ Kunnskap | + | ^ Læremål 2 ^ Kunnskap |
- | | Årlig kapasitetsfordeling\\ (X-12 – X-2) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | + | | Årlig kapasitetsfordeling\\ (X-12 – X-2) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging |
- | ^ Læremål 3 ^ Kunnskap | + | ^ Læremål 3 ^ Kunnskap |
- | | Læremål | + | | Operativ kapasitetsfordeling\\ X-2 – X+12) |
==== Tema: Operativ ruteplanleggers ansvar og arbeidsoppgaver ==== | ==== Tema: Operativ ruteplanleggers ansvar og arbeidsoppgaver ==== | ||
+ | ^ Innlæringsmål jf Læreplan | ||
^ Læremål 4 ^ Kunnskap | ^ Læremål 4 ^ Kunnskap | ||
- | | Læremål | ||
| Avtaler om sportilgang og andre tjenester(AST) | | Avtaler om sportilgang og andre tjenester(AST) | ||
^ Læremål 5 ^ Kunnskap | ^ Læremål 5 ^ Kunnskap | ||
- | | Læremål | ||
| Trafikkregler og annen styrende informasjon | | Trafikkregler og annen styrende informasjon | ||
^ Læremål 6 ^ Kunnskap | ^ Læremål 6 ^ Kunnskap | ||
- | | Læremål | ||
| Banetekniske planforutsetninger som er fastlagt i ruteplanen (BTP)\\ \\ Fordele restkapasitet til IF | Forklare:\\ • Hva som menes med banetekniske planforutsetninger som er fastlagt i ruteplanen\\ • Hva som menes med restkapasitet til IF\\ \\ Gjøre rede for:\\ • Operasjonalisering av fastlagt plan for arbeid i spor/ fremgangsmåten ved planlagte avvik fra ruteplanen (varighet, kompleksitet, | | Banetekniske planforutsetninger som er fastlagt i ruteplanen (BTP)\\ \\ Fordele restkapasitet til IF | Forklare:\\ • Hva som menes med banetekniske planforutsetninger som er fastlagt i ruteplanen\\ • Hva som menes med restkapasitet til IF\\ \\ Gjøre rede for:\\ • Operasjonalisering av fastlagt plan for arbeid i spor/ fremgangsmåten ved planlagte avvik fra ruteplanen (varighet, kompleksitet, | ||
^ Læremål 7 ^ Kunnskap | ^ Læremål 7 ^ Kunnskap | ||
- | | Læremål | ||
| Arbeid i spor | Forklare:\\ • Iverksettelse og avslutning av arbeid i spor og bestemmelser for dette, i forbindelse med kunngjøringer, | | Arbeid i spor | Forklare:\\ • Iverksettelse og avslutning av arbeid i spor og bestemmelser for dette, i forbindelse med kunngjøringer, | ||
^ Læremål 8 ^ Kunnskap | ^ Læremål 8 ^ Kunnskap | ||
- | | Læremål | ||
| Fordele restkapasitet til JBF | Kjenne til:\\ • Togreiser for medlemmer av den kongelige familie\\ \\ Forklare:\\ • Hva som menes med restkapasitet til JBF\\ Gjøre rede for:\\ • Krav til innhold i ruter for tog\\ • Søknad om ekstratog\\ • Avbestilling/ | | Fordele restkapasitet til JBF | Kjenne til:\\ • Togreiser for medlemmer av den kongelige familie\\ \\ Forklare:\\ • Hva som menes med restkapasitet til JBF\\ Gjøre rede for:\\ • Krav til innhold i ruter for tog\\ • Søknad om ekstratog\\ • Avbestilling/ | ||
^ Læremål 9 ^ Kunnskap | ^ Læremål 9 ^ Kunnskap | ||
- | | Læremål | ||
| Lokale forhold | | Lokale forhold | ||
^ Læremål 10 ^ Kunnskap | ^ Læremål 10 ^ Kunnskap | ||
- | | Læremål | ||
| Kunngjøringer og sirkulærer | | Kunngjøringer og sirkulærer | ||
^ Læremål 11 ^ Kunnskap | ^ Læremål 11 ^ Kunnskap | ||
- | | Læremål | ||
| Spesialtransporter og farlig gods | Kjenne til:\\ • De spesielle bestillingsrutinene for spesialtransport - kundens informasjonsplikt\\ • Særskilte hensyn ved utarbeidelse av ruter som profil og hastighet\\ • Spesielle forhold om farlig gods som er beskrevet i SJN | Finne frem og bruke dokumentasjon\\ \\ Utarbeide kunngjøringer | | Spesialtransporter og farlig gods | Kjenne til:\\ • De spesielle bestillingsrutinene for spesialtransport - kundens informasjonsplikt\\ • Særskilte hensyn ved utarbeidelse av ruter som profil og hastighet\\ • Spesielle forhold om farlig gods som er beskrevet i SJN | Finne frem og bruke dokumentasjon\\ \\ Utarbeide kunngjøringer | ||
^ Læremål 12 ^ Kunnskap | ^ Læremål 12 ^ Kunnskap | ||
- | | Læremål | ||
| Grensesnitt mot drift og trafikkstyring | | Grensesnitt mot drift og trafikkstyring | ||
==== Tema: Datasystemer og verktøy ==== | ==== Tema: Datasystemer og verktøy ==== | ||
- | ==== Læremål 13 ==== | + | |
^ Læremål 13 ^ Kunnskap | ^ Læremål 13 ^ Kunnskap | ||
|Læremål | |Læremål | ||
- | |||
- | ==== Læremål 14 ==== | ||
^ Læremål 14 ^ Kunnskap | ^ Læremål 14 ^ Kunnskap | ||
|Læremål | |Læremål | ||
- | |||
- | ==== Læremål 15 ==== | ||
^ Læremål 15 ^ Kunnskap | ^ Læremål 15 ^ Kunnskap | ||
|Læremål | |Læremål | ||
- | |||
- | ==== Læremål 16 ==== | ||
^ Læremål 16 ^ Kunnskap | ^ Læremål 16 ^ Kunnskap | ||
|Læremål | |Læremål | ||
- | |||
- | ==== Læremål 17 ==== | ||
^ Læremål 17 ^ Kunnskap | ^ Læremål 17 ^ Kunnskap | ||
|Læremål | |Læremål | ||
- | |||
- | ==== Læremål 18 ==== | ||
^ Læremål 18 ^ Kunnskap | ^ Læremål 18 ^ Kunnskap | ||
| **ERTMS: | | **ERTMS: |