Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/07/11 11:43] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/07/12 09:56] chrane [Tabell] |
||
---|---|---|---|
Linje 34: | Linje 34: | ||
==== Vurdering av opplæringen ==== | ==== Vurdering av opplæringen ==== | ||
- | Medarbeider skal vurderes i forhold til innlæringsmål og delmål beskrevet i læreplan og opplæringsplan. Medarbeiders evne til å håndtere trafikksituasjoner og trafikal forståelse skal også vurderes. | + | Medarbeider skal vurderes i forhold til innlæringsmål og delmål beskrevet i læreplan og opplæringsplan.\\ Medarbeiders evne til å håndtere trafikksituasjoner og trafikal forståelse skal også vurderes. |
- | Skriftlig eksamen er flervalgseksamen og gjennomføres i Forms på tjenestested. Tillatte hjelpemidler er for eksempel TJN, SJN, samt øvrige oppslagsverk med tilgang fra Banenettet. Eksamen skal avdekke om medarbeideren kan vise tilstrekkelig kompetanse i Bane NORs kapasitetsfordelingsprosess, Operativ kapasitetsfordeling. Eksamensresultat vurderes av en sensor oppnevnt av leder Operativ ruteplan. | + | Skriftlig eksamen er flervalgseksamen og gjennomføres i Forms på tjenestested. Tillatte hjelpemidler er for eksempel TJN, SJN, samt øvrige oppslagsverk med tilgang fra Banenettet. Eksamen skal avdekke om medarbeideren kan vise tilstrekkelig kompetanse i Bane NORs kapasitetsfordelingsprosess |
- | | + | Muntlig/ |
Se beskrivelse i Læreplan; Eksamen. | Se beskrivelse i Læreplan; Eksamen. | ||
==== Tilbakemelding underveis ==== | ==== Tilbakemelding underveis ==== | ||
- | Under opplæringen blir medarbeideren vurdert i forhold til teoretisk og praktisk kunnskap, samt evne til å planlegge for varierende trafikksituasjoner. Medarbeideren må bruke loggboka under hele opplæringsperioden. Denne blir vurdert av leder Operativ ruteplan under oppfølgingssamtaler. | + | Under opplæringen blir medarbeideren vurdert i forhold til teoretisk og praktisk kunnskap, samt evne til å planlegge for varierende trafikksituasjoner. Medarbeideren må bruke loggboka under hele opplæringsperioden. Denne blir vurdert av leder Operativ ruteplan under oppfølgingssamtaler. Medarbeider skal få tilbakemeldinger på sitt faglige nivå i opplæringen og eventuelle forbedringsområder. Leder Operativ ruteplan har ansvar for å melde medarbeider opp til eksamen når medarbeider vurderes kvalifisert til å bestå eksamen. |
Se beskrivelse i Læreplan for ruteplanlegger; | Se beskrivelse i Læreplan for ruteplanlegger; | ||
Linje 50: | Linje 50: | ||
==== Dokumentasjon ==== | ==== Dokumentasjon ==== | ||
- | Godkjent opplæring registreres i Driv. Se læreplan, | + | Godkjent opplæring registreres i Driv. Se læreplan, |
==== Varighet på opplæring (teori og praksis) ==== | ==== Varighet på opplæring (teori og praksis) ==== | ||
Linje 102: | Linje 102: | ||
| Årlig kapasitetsfordeling\\ (X-12 – X-2) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | | Årlig kapasitetsfordeling\\ (X-12 – X-2) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | ||
^ Læremål 3 ^ Kunnskap | ^ Læremål 3 ^ Kunnskap | ||
- | | Operativ kapasitetsfordeling\\ X-2 – X+12) | Gjøre rede for:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Operativ kapasitetsfordeling | + | | Operativ kapasitetsfordeling\\ X-2 – X+12) | Gjøre rede for:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Operativ kapasitetsfordeling |
==== Tema: Operativ ruteplanleggers ansvar og arbeidsoppgaver ==== | ==== Tema: Operativ ruteplanleggers ansvar og arbeidsoppgaver ==== |