presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2015/10/08 09:59]
rada [Ansvarsområder]
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2015/10/08 10:18]
rada [Fordeling av sikkerhetsansvar]
Linje 32: Linje 32:
 IM og RU skal identifisere og avklare grensesnitt slik at hver part har fokus på sitt ansvarsområde IM og RU skal identifisere og avklare grensesnitt slik at hver part har fokus på sitt ansvarsområde
  
-===== Fordeling av sikkerhetsansvar =====+===== Fordeling av sikkerhetsansvar (1/2) =====
  
 IM: Tiltak i delsystemene infrastruktur (INS), energi (ENE) og signal/styring (CCS) IM: Tiltak i delsystemene infrastruktur (INS), energi (ENE) og signal/styring (CCS)
Linje 39: Linje 39:
   * tilrettelegge for assistert redning   * tilrettelegge for assistert redning
   * etablere drifts- og vedlikeholdsregler (trafikkregler, beredskapsplan, jordingsregler, øvelser, forebyggende vedlikehold, feilretting, deteksjon i infrastruktur)   * etablere drifts- og vedlikeholdsregler (trafikkregler, beredskapsplan, jordingsregler, øvelser, forebyggende vedlikehold, feilretting, deteksjon i infrastruktur)
 +
 +===== Fordeling av sikkerhetsansvar (2/2) =====
  
 RU: Tiltak i delsystemet rullende materiell RU: Tiltak i delsystemet rullende materiell
Linje 125: Linje 127:
  
 //Jernbaneverket eier spor, plattformer og jernbaneterminalen, mens Flytoget AS, NSB ASog Narvesen AS leier arealer i terminalbygningen. Flytoget AS er den eneste som har utarbeidet prosedyrer for evakuering og rømning av stasjonsområdet. Jernbaneverket som infrastrukturforvalter skal være kravstiller overfor jernbanevirksomhetene gjennom sportilgangsavtalen, og derigjennom stille krav i tilknytning til blant annet rømnings- og evakueringsplaner og samordning av rutiner og prosedyrer.// //Jernbaneverket eier spor, plattformer og jernbaneterminalen, mens Flytoget AS, NSB ASog Narvesen AS leier arealer i terminalbygningen. Flytoget AS er den eneste som har utarbeidet prosedyrer for evakuering og rømning av stasjonsområdet. Jernbaneverket som infrastrukturforvalter skal være kravstiller overfor jernbanevirksomhetene gjennom sportilgangsavtalen, og derigjennom stille krav i tilknytning til blant annet rømnings- og evakueringsplaner og samordning av rutiner og prosedyrer.//
- 
 //Statens havarikommisjon for transport tilrår Statens jernbanetilsyn å påse at Jernbaneverket gjennomgår de sikkerhetsorganisatoriske forholdene ved alle stasjoner som berører flere aktører. Dette for å avklare eier- og leieforhold, samt å sikre at beredskaps- og evakuerings rutiner er funksjonelle og med et //Statens havarikommisjon for transport tilrår Statens jernbanetilsyn å påse at Jernbaneverket gjennomgår de sikkerhetsorganisatoriske forholdene ved alle stasjoner som berører flere aktører. Dette for å avklare eier- og leieforhold, samt å sikre at beredskaps- og evakuerings rutiner er funksjonelle og med et
 riktig grensesnitt mellom Jernbaneverket som hovedaktør og de øvrige virksomhetene.// riktig grensesnitt mellom Jernbaneverket som hovedaktør og de øvrige virksomhetene.//
presentasjoner/den_transeuropeiske_jernbane.txt · Sist endret: 2023/01/05 11:12 (ekstern redigering)