presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2015/10/08 10:18]
rada [Fordeling av sikkerhetsansvar]
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2016/02/11 11:00]
jcs [Ansvarsområder for IM (JBV) og RU (f.eks. NSB)]
Linje 23: Linje 23:
   * gi tillatelse til å ta i bruk ny infrastruktur, nye tog   * gi tillatelse til å ta i bruk ny infrastruktur, nye tog
  
-===== Ansvarsområder for IM (JBV) og RU (f.eks. NSB) =====+==== Ansvarsområder for IM (JBV) og RU (f.eks. NSB) ====
  
   * har ansvaret for sikker drift på jernbanen og kontroll av risikoer   * har ansvaret for sikker drift på jernbanen og kontroll av risikoer
Linje 66: Linje 66:
  
   * motta og vurdere melding om alvorlig jernbanehendelse og/eller jernbaneulykke   * motta og vurdere melding om alvorlig jernbanehendelse og/eller jernbaneulykke
-  * sikre strekning mot annen togtrafikk, foreta nødfrakobling ved behov +  * sikre strekning mot annen togtrafikk, foreta nødfrakobling ved behovvarsle (iht. varslingsliste)
-  * varsle (iht. varslingsliste)+
   * i mobiliseringsfasen   * i mobiliseringsfasen
     * varsle og mobilisere administrasjonsvakt     * varsle og mobilisere administrasjonsvakt
Linje 111: Linje 110:
   * Om mulig forsikre seg om at ingen passasjerer har blitt igjen   * Om mulig forsikre seg om at ingen passasjerer har blitt igjen
   * Om mulig telle opp antall evakuerte passasjerer og antall igjen i/ved toget   * Om mulig telle opp antall evakuerte passasjerer og antall igjen i/ved toget
-  * Foreta jording av kontaktledning 
   * Etablere samleplass (sikkert sted)   * Etablere samleplass (sikkert sted)
   * Utøve ledelse på samleplass   * Utøve ledelse på samleplass
Linje 138: Linje 136:
   * Røyken ble styrt i en retning som gjorde at den blokkerte den eneste evakueringsmuligheten for trafikantene på den ene siden av brannen.   * Røyken ble styrt i en retning som gjorde at den blokkerte den eneste evakueringsmuligheten for trafikantene på den ene siden av brannen.
   * Tunnelen var dårlig tilrettelagt for selvredning.   * Tunnelen var dårlig tilrettelagt for selvredning.
 +
 +~~SLIDESHOW~~
presentasjoner/den_transeuropeiske_jernbane.txt · Sist endret: 2023/01/05 11:12 (ekstern redigering)