Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2015/10/08 10:18] rada [Fordeling av sikkerhetsansvar] |
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2016/02/11 11:00] jcs [Ansvarsområder for IM (JBV) og RU (f.eks. NSB)] |
||
---|---|---|---|
Linje 23: | Linje 23: | ||
* gi tillatelse til å ta i bruk ny infrastruktur, | * gi tillatelse til å ta i bruk ny infrastruktur, | ||
- | ===== Ansvarsområder for IM (JBV) og RU (f.eks. NSB) ===== | + | ==== Ansvarsområder for IM (JBV) og RU (f.eks. NSB) ==== |
* har ansvaret for sikker drift på jernbanen og kontroll av risikoer | * har ansvaret for sikker drift på jernbanen og kontroll av risikoer | ||
Linje 66: | Linje 66: | ||
* motta og vurdere melding om alvorlig jernbanehendelse og/eller jernbaneulykke | * motta og vurdere melding om alvorlig jernbanehendelse og/eller jernbaneulykke | ||
- | * sikre strekning mot annen togtrafikk, foreta nødfrakobling ved behov | + | * sikre strekning mot annen togtrafikk, foreta nødfrakobling ved behov, varsle (iht. varslingsliste) |
- | * varsle (iht. varslingsliste) | + | |
* i mobiliseringsfasen | * i mobiliseringsfasen | ||
* varsle og mobilisere administrasjonsvakt | * varsle og mobilisere administrasjonsvakt | ||
Linje 111: | Linje 110: | ||
* Om mulig forsikre seg om at ingen passasjerer har blitt igjen | * Om mulig forsikre seg om at ingen passasjerer har blitt igjen | ||
* Om mulig telle opp antall evakuerte passasjerer og antall igjen i/ved toget | * Om mulig telle opp antall evakuerte passasjerer og antall igjen i/ved toget | ||
- | * Foreta jording av kontaktledning | ||
* Etablere samleplass (sikkert sted) | * Etablere samleplass (sikkert sted) | ||
* Utøve ledelse på samleplass | * Utøve ledelse på samleplass | ||
Linje 138: | Linje 136: | ||
* Røyken ble styrt i en retning som gjorde at den blokkerte den eneste evakueringsmuligheten for trafikantene på den ene siden av brannen. | * Røyken ble styrt i en retning som gjorde at den blokkerte den eneste evakueringsmuligheten for trafikantene på den ene siden av brannen. | ||
* Tunnelen var dårlig tilrettelagt for selvredning. | * Tunnelen var dårlig tilrettelagt for selvredning. | ||
+ | |||
+ | ~~SLIDESHOW~~ |