Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2016/02/11 15:13] jcs [Relaterte kravdokumenter] |
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2016/06/09 09:38] jcs [Sikkerhetstilråding JB nr. 2013/05T] |
||
---|---|---|---|
Linje 7: | Linje 7: | ||
===== EUs jernbanesystem | ===== EUs jernbanesystem | ||
- | 3 instanser | + | 3 parter |
* NSA = sikkerhetsmyndighet | * NSA = sikkerhetsmyndighet | ||
* IM = infrastrukturforvalter | * IM = infrastrukturforvalter | ||
Linje 23: | Linje 23: | ||
* gi tillatelse til å ta i bruk ny infrastruktur, | * gi tillatelse til å ta i bruk ny infrastruktur, | ||
- | ===== Ansvarsområder for IM (JBV) og RU (f.eks. NSB) ===== | + | ===== Ansvarsområder for IM (JBV) og RU ===== |
* har ansvaret for sikker drift på jernbanen og kontroll av risikoer | * har ansvaret for sikker drift på jernbanen og kontroll av risikoer | ||
Linje 132: | Linje 132: | ||
// | // | ||
- | //Statens havarikommisjon for transport tilrår Statens jernbanetilsyn å påse at Jernbaneverket gjennomgår de sikkerhetsorganisatoriske forholdene ved alle stasjoner som berører flere aktører. Dette for å avklare eier- og leieforhold, | + | //Statens havarikommisjon for transport tilrår Statens jernbanetilsyn å påse at Jernbaneverket gjennomgår de sikkerhetsorganisatoriske forholdene ved alle stasjoner som berører flere aktører. Dette for å avklare eier- og leieforhold, |
riktig grensesnitt mellom Jernbaneverket som hovedaktør og de øvrige virksomhetene.// | riktig grensesnitt mellom Jernbaneverket som hovedaktør og de øvrige virksomhetene.// | ||