Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
retningslinjer:retningslinjer_for_eksterne_tilbydere [2013/11/05 13:34] jcs [Reglement og kandidatenes rettigheter] |
retningslinjer:retningslinjer_for_eksterne_tilbydere [2013/11/05 13:35] jcs [7 Standarder og kriterier for godkjenning av kompetanseprogram] |
||
---|---|---|---|
Linje 136: | Linje 136: | ||
en studenttillitsvalgt, | en studenttillitsvalgt, | ||
- | ===== Krav til system for kvalitetssikring ===== | + | ===== - Krav til system for kvalitetssikring ===== |
Tilbyder av kompetanseprogram med mål om å arbeide i JBVs nett er selv ansvarlig for å sikre at den (de) kompetanseprogram som den tilbyr holder tilfredsstillende kvalitet og yrkesrelevans. Tilbyder må derfor alltid ha oppdatert kunnskap om forhold og prosesser som har vesentlig betydning for kvaliteten i | Tilbyder av kompetanseprogram med mål om å arbeide i JBVs nett er selv ansvarlig for å sikre at den (de) kompetanseprogram som den tilbyr holder tilfredsstillende kvalitet og yrkesrelevans. Tilbyder må derfor alltid ha oppdatert kunnskap om forhold og prosesser som har vesentlig betydning for kvaliteten i | ||
Linje 187: | Linje 187: | ||
rapporteringslinjer og beslutningsarenaer) systemet skal bestå av. | rapporteringslinjer og beslutningsarenaer) systemet skal bestå av. | ||
- | ===== Standarder og kriterier for godkjenning av kompetanseprogram ===== | + | ===== - Standarder og kriterier for godkjenning av kompetanseprogram ===== |
Alle kriterier i dette kapittelet må være tilfredsstilt. | Alle kriterier i dette kapittelet må være tilfredsstilt. | ||
Linje 235: | Linje 235: | ||
kvalifikasjoner til å gi den undervisning som følger av planen. | kvalifikasjoner til å gi den undervisning som følger av planen. | ||
Undervisningspersonalet må dokumentere: | Undervisningspersonalet må dokumentere: | ||
- | * formell (eventuell realkompetansevurdert) utdanning som er høyere enn det det | + | * formell (eventuell realkompetansevurdert) utdanning som er høyere enn det det undervises i. |
- | undervises i. | + | * pedagogiske kvalifikasjoner (utdanning og erfaring) på det nivå som undervisningen krever |
- | * pedagogiske kvalifikasjoner (utdanning og erfaring) på det nivå som undervisningen | + | |
- | krever | + | |
* digital kompetanse i det omfang som undervisningen krever | * digital kompetanse i det omfang som undervisningen krever | ||
* yrkeserfaring som gjør at undervisningen knyttes opp mot, og relateres til, dagens yrkesfelt. | * yrkeserfaring som gjør at undervisningen knyttes opp mot, og relateres til, dagens yrkesfelt. |