lp_sa:sporsperredrivmaskin_bela

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon
Forrige revisjon
lp_sa:sporsperredrivmaskin_bela [2017/06/13 12:12]
Christopher Schive [Gjennomføring]
lp_sa:sporsperredrivmaskin_bela [2017/09/11 16:55] (nåværende versjon)
Linje 3: Linje 3:
 ====== Eier av læreplanen ====== ====== Eier av læreplanen ======
  
-Bane NOR,  Digitalisering og teknologi, Teknologi og regelverk+Bane NOR,  Infrastruktur, Teknologi og regelverk
  
 ====== Utarbeidet av ====== ====== Utarbeidet av ======
  
-Bane NOR,  Digitalisering og teknologi, Teknologi og regelverk+Bane NOR,  Infrastruktur, Teknologi og regelverk
  
 ===== Kurs- og sertifikatkoder ===== ===== Kurs- og sertifikatkoder =====
Linje 24: Linje 24:
   * Kontrollør signal   * Kontrollør signal
   * Sikkerhetskontrollør signal   * Sikkerhetskontrollør signal
-  * Sluttkontrollør signal F/S og prosjekterende. 
  
  
Linje 80: Linje 79:
 ====== Mål ====== ====== Mål ======
  
-**Drivmaskin Bela for sporsperre** +Kandidaten skal forstå: 
 +  oppbyggingen av og funksjonen til drivmaskin Bela 
 +  grensesnittet mellom drivmaskinen og sikringsanlegget 
 +  grensesnittet mellom drivmaskinen og overbygningen
  
 Kandidaten skal kunne: Kandidaten skal kunne:
  
-  * Forstå oppbyggingen av og funksjonen til drivmaskin Bela +  * foreta målinger og feilretting i drivmaskin Bela 
-  * Foreta målinger og feilretting i drivmaskin Bela +  * foreta bytte av komponenter  
-  * Foreta bytte av komponenter   +
-  * Forstå grensesnittet mellom drivmaskinen og sikringsanlegget +
-  * Forstå grensesnittet mellom drivmaskinen og overbygningen+
  
 Opplæring i anleggstypen inngår i grunnopplæring for signalmontører og signalfag for ingeniører. Læremålene er identiske, men omfanget vil avvike ut fra læringsmessige forhold. Opplæring i anleggstypen inngår i grunnopplæring for signalmontører og signalfag for ingeniører. Læremålene er identiske, men omfanget vil avvike ut fra læringsmessige forhold.
  
lp_sa/sporsperredrivmaskin_bela.1497348769.txt.gz · Sist endret: 2017/06/13 12:12 av Christopher Schive