Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2019/05/13 13:30] ingrid_dale_bjordal [Hovedmål for opplæringen] |
lp_tr:laereplan_for_utdanning_togledere [2019/09/06 10:07] ingrid_dale_bjordal [Vedlegg 1: Bane NOR ikke-tekniske ferdigheter (ITEF) for togledere] |
||
---|---|---|---|
Linje 155: | Linje 155: | ||
Med eksamen menes en avsluttende prøve som godkjenner studenten til å utføre en bestemt funksjon i trafikksikkerhetstjeneste. Gjennom utdanningen kreves at alle eksamener bestås. | Med eksamen menes en avsluttende prøve som godkjenner studenten til å utføre en bestemt funksjon i trafikksikkerhetstjeneste. Gjennom utdanningen kreves at alle eksamener bestås. | ||
- | Norsk jernbaneskole har ansvar for å bestille sensorer og organisere gjennomføringen av eksamen. Fagsjef for toglederutdanningen skal oversende eksamensoppgaver, | + | Norsk jernbaneskole har ansvar for å bestille sensorer og organisere gjennomføringen av eksamen. Fagsjef for toglederutdanningen skal oversende eksamensoppgaver, |
Eksamensoppgaver for muntlig og skriftlig eksamen, fasit og sensorveiledning godkjennes av sensor. \\ | Eksamensoppgaver for muntlig og skriftlig eksamen, fasit og sensorveiledning godkjennes av sensor. \\ | ||
Linje 257: | Linje 257: | ||
| Kommuniserer høflig og respektfullt | | Kommuniserer høflig og respektfullt | ||
| Samhandler med andre | - Deler informasjon, | | Samhandler med andre | - Deler informasjon, | ||
- | | ::: | ::: | + | | ::: | ::: | |
^ **Situasjonsforståelse: | ^ **Situasjonsforståelse: | ||
| Innhenter informasjon | | Innhenter informasjon | ||
Linje 271: | Linje 271: | ||
| Løser avvik/ | | Løser avvik/ | ||
| ::: | ::: | | | ::: | ::: | | ||
+ | ^ ** Lederskap** ^ | ||
+ | |Anvender togekspeditørrollens myndighet for å sikre at driften går som den skal| | | ||
+ | |Opprettholder en optimal autoritetsgradient | | | ||
+ | |Gir klart og tydelig uttrykk for bekymringer vedrørende sikkerhet | | | ||
+ | |Griper inn når det er “påkrevd” | | | ||
+ | |Stoler på seg selv og egne beslutninger | | | ||
+ | |Etterlever relevant regelverk og prosedyrer | ||
+ | |Gir klare og utvetydige instruksjoner | | | ||
- |