Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Neste revisjon | Forrige revisjon | ||
presentasjoner:banemontor [2016/02/19 12:17] skamar opprettet |
presentasjoner:banemontor [2023/01/05 11:12] (nåværende versjon) |
||
---|---|---|---|
Linje 1: | Linje 1: | ||
- | Banemontør | + | ~~SLIDESHOW~~ |
+ | |||
+ | ====== Sporets trasé ====== | ||
+ | |||
+ | Kurs for banemontørlærlinger februar-mars 2016 | ||
+ | |||
+ | Laget av: skamar februar 2016 | ||
+ | |||
+ | ===== Vindskjevhet (1) ===== | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | |||
+ | * tilsiktet vindskjevhet (f.eks overhøyderamper) | ||
+ | * utilsiktet vindskjevhet (sporfeil) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== Vindskjevhet (2) ===== | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== Vindskjevhet (3) ===== | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | ===== Måling av vindskjevhet ===== | ||
+ | Manuell metode: | ||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | ===== Vindskjevhetstoleranser ===== | ||
+ | |||
+ | https:// | ||
+ | |||
+ | (tabell 8 og 9) | ||
+ | |||
+ | ===== Overhøyderamper (1) ===== | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== Overhøyderamper (2) ===== | ||
+ | Der overhøyderampen ikke sammenfaller med overgangskurven: | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | ===== Saksede overhøyderamper | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | ===== Overhøyderamper i kombinertkurver | ||
+ | |||
+ | {{: | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ===== Delvis relevante videoer ===== | ||
+ | |||
+ | How to derail trains: | ||
+ | |||
+ | https:// | ||
+ | |||
+ | How trains turn: | ||
+ | |||
+ | https:// | ||
+ | |||
+ | https:// | ||
+ |