presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane

Forskjeller

Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.

Lenk til denne sammenligningen

Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon
Neste revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon Begge sider neste revisjon
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2016/02/12 07:54]
jcs [EUs jernbanesystem]
presentasjoner:den_transeuropeiske_jernbane [2017/02/13 22:07]
jcs [Relaterte kravdokumenter]
Linje 23: Linje 23:
   * gi tillatelse til å ta i bruk ny infrastruktur, nye tog   * gi tillatelse til å ta i bruk ny infrastruktur, nye tog
  
-===== Ansvarsområder for IM (JBV) og RU (f.eks. NSB) =====+===== Ansvarsområder for IM (Bane NOR) og RU =====
  
   * har ansvaret for sikker drift på jernbanen og kontroll av risikoer   * har ansvaret for sikker drift på jernbanen og kontroll av risikoer
Linje 127: Linje 127:
   * [[http://www.era.europa.eu/Document-Register/Documents/IU-TSI-Guide-Annex01-LOC%20PAS-v2.00_EN.pdf|TSI LOC&PAS - application guide]]   * [[http://www.era.europa.eu/Document-Register/Documents/IU-TSI-Guide-Annex01-LOC%20PAS-v2.00_EN.pdf|TSI LOC&PAS - application guide]]
   * [[http://www.dsb.no/Global/Veiledning%20til%20forskrift%20om%20brannforebygging%20-%20versjon%201%20-%2028.%20des%202015.pdf|Veiledning til forskrift om brannforebygging]]   * [[http://www.dsb.no/Global/Veiledning%20til%20forskrift%20om%20brannforebygging%20-%20versjon%201%20-%2028.%20des%202015.pdf|Veiledning til forskrift om brannforebygging]]
-  * [[http://www.dsb.no/Global/Publikasjoner/2006/Veiledning/veiljernbanetuneller.pdf|Veileder for saksbehandling ved brannsikring av jernbanetunneler]]+  * [[https://www.dsb.no/link/47d465ad477144e3aa1a4b9f61dd9673.aspx|Veileder for saksbehandling ved brannsikring av jernbanetunneler]]
   * Førers regelbok   * Førers regelbok
 ===== Sikkerhetstilråding JB nr. 2013/05T ===== ===== Sikkerhetstilråding JB nr. 2013/05T =====
  
-//Jernbaneverket eier spor, plattformer og jernbaneterminalen, mens Flytoget AS, NSB ASog Narvesen AS leier arealer i terminalbygningen. Flytoget AS er den eneste som har utarbeidet prosedyrer for evakuering og rømning av stasjonsområdet. Jernbaneverket som infrastrukturforvalter skal være kravstiller overfor jernbanevirksomhetene gjennom sportilgangsavtalen, og derigjennom stille krav i tilknytning til blant annet rømnings- og evakueringsplaner og samordning av rutiner og prosedyrer.// +//Bane NOR eier spor, plattformer og jernbaneterminalen, mens Flytoget AS, NSB ASog Narvesen AS leier arealer i terminalbygningen. Flytoget AS er den eneste som har utarbeidet prosedyrer for evakuering og rømning av stasjonsområdet. Bane NOR som infrastrukturforvalter skal være kravstiller overfor jernbanevirksomhetene gjennom sportilgangsavtalen, og derigjennom stille krav i tilknytning til blant annet rømnings- og evakueringsplaner og samordning av rutiner og prosedyrer.// 
-//Statens havarikommisjon for transport tilrår Statens jernbanetilsyn å påse at Jernbaneverket gjennomgår de sikkerhetsorganisatoriske forholdene ved alle stasjoner som berører flere aktører. Dette for å avklare eier- og leieforhold, samt å sikre at beredskaps- og evakuerings rutiner er funksjonelle og med et +//Statens havarikommisjon for transport tilrår Statens jernbanetilsyn å påse at Bane NOR gjennomgår de sikkerhetsorganisatoriske forholdene ved alle stasjoner som berører flere aktører. Dette for å avklare eier- og leieforhold, samt å sikre at beredskaps- og evakueringsrutiner er funksjonelle og med et 
-riktig grensesnitt mellom Jernbaneverket som hovedaktør og de øvrige virksomhetene.//+riktig grensesnitt mellom Bane NOR som hovedaktør og de øvrige virksomhetene.//
  
 ===== Brann i Gudvangtunnelen 5.8.2013 ===== ===== Brann i Gudvangtunnelen 5.8.2013 =====
presentasjoner/den_transeuropeiske_jernbane.txt · Sist endret: 2023/01/05 11:12 (ekstern redigering)