Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
presentasjoner:eim_meets_era_100918 [2018/09/27 09:24] jcs ↷ Sidenavn endret fra presentasjoner:eim_meets_euar_100918 til presentasjoner:eim_meets_era_100918 |
presentasjoner:eim_meets_era_100918 [2023/01/05 11:12] |
||
---|---|---|---|
Linje 1: | Linje 1: | ||
- | ~~SLIDESHOW~~ | ||
- | ====== EIM Chairs and Speaking meeting ====== | ||
- | |||
- | Laget av: JCS 26.09.18 | ||
- | |||
- | ===== INF WG ===== | ||
- | |||
- | * Ønsker økt samarbeid med RST og WG for harmonisering av krav | ||
- | * Kompabilitskrav er beskrevet i appendiks D2 | ||
- | * Innenfor parametere -> OK | ||
- | * Utenfor parametere -> spesiell vurdering | ||
- | * Krever økt samarbeid med >RST, ERTMS, NOI og OPE | ||
- | |||
- | |||
- | ===== SAF WG ===== | ||
- | |||
- | Spørsmål til ERA: | ||
- | |||
- | * Er CSM kun tatt inn SRT? | ||
- | * Også inne i CCS | ||
- | * Vurdert bruk av sikkerhetsstandard? | ||
- | * Noe man ser på. Bane NOR har lovfestet bruk av EN 50126 | ||
- | * Samarbeid SAF og SRT? | ||
- | * Ikke per nå, men kan ses på | ||
- | |||
- | ===== SRT WG ===== | ||
- | |||
- | * Hvordan endre krav til kabel i tunnel? | ||
- | * Krav ble fjernet da ERA manglet kost/ | ||
- | |||
- | ===== SEC WG ===== | ||
- | |||
- | * Knytning mellom PRIME/ | ||
- | * "ikke mye" | ||
- | * Dokumentasjon om security? | ||
- | * noe om kobbertyveri, | ||
- | * vanskelig å dele informasjon | ||
- | |||
- | ===== ENE WG ===== | ||
- | |||
- | * Revidere grunnleggende parametere? | ||
- | * Forsøke å bevare parametere som de er | ||
- | * Diskuteres batteritog? | ||
- | * Diskuterer hybridtog | ||
- | |||
- | ===== RST WG ===== | ||
- | |||
- | * 30 nye parametere til RINF - er det enighet rundt disse? | ||
- | * noen åpne punkter og noen forslag om ytterligere parametere | ||
- | * Diskusjon om ECM (entity og charge of maintenance)? | ||
- | * Ingen | ||
- | |||
- | ===== NOI WG ===== | ||
- | |||
- | * Diskutert andre støydempende tiltak enn komposittbremser? | ||
- | * Oppgradere vogner, rullestøy er primærproblemet, | ||
- | |||
- | ===== TAP-TAF WG ===== | ||
- | |||
- | * Kommunikasjonssikkerhet? | ||
- | * håndteres utenom TSI. Kommunikasjon er SIL 0 | ||
- | * Vanskelig å tilfredsstille TAF-TAP for små foretak | ||
- | * ser på IT-løsning som kan benyttes mot lisens | ||
- | |||
- | ===== RINF WG ===== | ||
- | |||
- | * Bruk av RINF for rutekompabilitetssjekk? | ||
- | * RINF er ikke egnet. Ble ikke bygget for dette. | ||
- | |||
- | ===== ERTMS WG ===== | ||
- | |||
- | * Hvilke parametere er nødvendig i RINF? | ||
- | * Arbeidet pågår fremdeles | ||
- | * Inkluderer dette arbeidet EMC-problematikk? | ||
- | * ... | ||
- | |||
- | ~~SLIDESHOW~~ |