Begge sider forrige revisjon
Forrige revisjon
Neste revisjon
|
Forrige revisjon
Neste revisjon
Begge sider neste revisjon
|
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/07 10:57] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:lokal_opplaeringsplan_av_togekspeditoer_paa_nye_stasjoner_saerskilte_forhold [2021/04/16 10:44] botoyv Oppdatering Kongsvinger |
====== Del 2: Lokal opplæringsplan av togekspeditør på nye stasjoner - særskilte forhold ====== | ====== Del 2: Lokal opplæringsplan av togekspeditør på nye stasjoner - særskilte forhold ====== |
===== Vedlegg; Særskilte forhold ===== | |
Her beskrives det som ikke er beskrevet i Del 1:generell del og som er særegent for hver stasjon og driftsbanegård | Her beskrives det som ikke er beskrevet i Del 1:generell del og som er særegent for hver stasjon og driftsbanegård |
(hvert delmål skal ha en egen rad i tabellen) | (hvert delmål skal ha en egen rad i tabellen) |
¨ | |
==== Alnabru ==== | ==== Alnabru ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
==== Flåm ==== | ==== Flåm ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **x-stasjon** | | | | | | | **x-stasjon** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Flåm er endestasjon på Flåmsbana som er en strekning med togmelding stasjon ligger 356,00 kilometer fra Oslo S. Den ligger 2,0 meter over havet. Det er lokstall i Flåm. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Forklare og demonstrere | • Enkelt innkjørsignal / C-lås.\\ • Veisikringsanlegget betjenes manuelt fra plattform ved butt i spor 5, og skal betjenes når toget kjører fra plattform. Det fins også et lite skap som er lokalisert på en lyktestolpe midt på plattformen for å betjene veisikringsanlegget manuelt når toget kjører fra plattform.\\ • Spor 4: 195m\\ • Spor 5: 180m | Os-txp | | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | | **Beredskap** | Gjøre rede for | • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | | **Skifteveier** | Gjøre rede for | • Tildelte funksjonelle nummer for skifting | Os-txp | | |
| **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | | | **Tekniske systemer** | Gjøre rede for | • Hensetting av kjøretøy i Flåm\\ • Det er felles brytere for spor 7 og 8 som har normalstilling ute, slik at sporene inn i lokstall normalt vil være spenningsløse (varmepost «halvstilling»).\\ • Før skifting til/ fra sporene 7 og 8 iverksettes, må bryter 23-935-J betjenes inn fra togvarmepost 7. Etter endt skifting skal bryter 23-935-J betjenes ut fra togvarmepost 7.\\ • Betjening av høyttaleranlegg\\ • Lesetilgang TIOS\\ • Registrering FIDO\\ • Plassering av sikringer og andre relevante installasjoner | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Gjøre rede for | • Enkelt innkjørsignal / C-lås hvor lampene i stillverket lyser i sporet vekslene ligger til.\\ • Veisikringsanlegget betjenes manuelt fra plattform ved butt i spor 5, og skal betjenes når toget kjører fra plattform. Det fins også et lite skap som er lokalisert på en lyktestolpe midt på plattformen for å betjene veisikringsanlegget manuelt når toget kjører fra plattform. | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til | Txp Flåm sine rutiner i ORV | Os-txp | https://orv.banenor.no/orv/doku.php?id=trafikkomrader:sor_vest:instrukser_flam | |
| |
| |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Kongsvinger** | | | | | | | **Kongsvinger** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser | | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | Kongsvinger er en stasjon med skjermbasert stillerapparat. Stasjonen har hensettingsområde, lokstall og underlagt Norsenga tømmerterminal.\\ Egen særbestemmelse for personovergangen på stasjonen.\\ Grensesnitt:\\ Kongsvinger grenser til Solørbanen som er strekning med togmelding og Kongsvingerbanen som er strekning med fjernstyring.\\ Underlagte sidespor:\\ • Roverud sidespor km 109.30. på Solørbanen. Sikret med A-lås. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | | Kongsvinger er en stasjon med skjermbasert stillerapparat. Stasjonen har hensettingsområde, lokstall og underlagt Norsenga tømmerterminal.\\ Egen særbestemmelse for personovergangen på stasjonen.\\ **Grensesnitt:**\\ Kongsvinger grenser til Solørbanen som er strekning med togmelding og Kongsvingerbanen som er strekning med fjernstyring.\\ **Underlagte sidespor:**\\ • Roverud sidespor km 109.30. på Solørbanen. Sikret med A-lås. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | Det kan være midlertidige restriksjoner for trafikkstyring for hver rutetermin: \\ • Gjennomgang av aktuelle restriksjoner.\\ • Maks toglengde for ekstratog er 600 meter.\\ • Det er mulig å kjøre ekstratog i annet innstilt togs rute dersom toglengde avklares med togekspeditør.\\ Særskilte rutiner og spesialiteter:\\ • Ingen forsignal for utkjørhovedsignalene, ref. SJN\\ • Ved deling og skjøting av togsett brukes normalt spor 1.\\ • Ved oppkjørt sporveksel 49, kan sporvekselen ikke passeres før den er kontrollert av ansvarlig vedlikeholdsenhet. Manuell omlegging av sporveksler med 3 eller flere drivmaskiner, og sporveksler med bevegelige kryss-spiss kan kun utføres av personale med opplæring og godkjenning til dette ref. SJN 1.5.5.5\\ • Sveiver til sporveksler (sveivskap ved sporveksel 49)\\ • Togsett (ikke klatrevennlig) kan hensettes/parkeres under spenningsførende KL uten vakthold i følgende spor ref. SJN:\\ o Hensette: «nysporet», spor 11-13 og spor 16\\ o Parkere: Spor 1-6 \\ I spor 16 er det plass til to type 74/75 togsett\\ • Solørbanen: \\ o Det er 545 meter med kontaktledning i sporfelt D\\ o Det kan stå materiell i sporfelt D ved inn/utkjøring fra Åbogen (retning Sverige)\\ • Bruk av vendingslister.\\ • Seksjonering av KL-anlegget. | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | | **Det kan være midlertidige restriksjoner for trafikkstyring for hver rutetermin:** \\ • Gjennomgang av aktuelle restriksjoner.\\ • Maks toglengde for ekstratog er 600 meter.\\ • Det er mulig å kjøre ekstratog i annet innstilt togs rute dersom toglengde avklares med togekspeditør.\\ **Særskilte rutiner og spesialiteter:**\\ • Ingen forsignal for utkjørhovedsignalene, ref. SJN\\ • Ved deling og skjøting av togsett brukes normalt spor 1.\\ • Ved oppkjørt sporveksel 49, kan sporvekselen ikke passeres før den er kontrollert av ansvarlig vedlikeholdsenhet. Manuell omlegging av sporveksler med 3 eller flere drivmaskiner, og sporveksler med bevegelige kryss-spiss kan kun utføres av personale med opplæring og godkjenning til dette ref. SJN 1.5.5.5\\ • Sveiver til sporveksler (sveivskap ved sporveksel 49)\\ • Togsett (ikke klatrevennlig) kan hensettes/parkeres under spenningsførende KL uten vakthold i følgende spor ref. SJN:\\ o Hensette: «nysporet», spor 11-13 og spor 16\\ o Parkere: Spor 1-6 \\ I spor 16 er det plass til to type 74/75 togsett\\ • Solørbanen: \\ o Det er 545 meter med kontaktledning i sporfelt D\\ o Det kan stå materiell i sporfelt D ved inn/utkjøring fra Åbogen (retning Sverige)\\ • Bruk av vendingslister.\\ • Seksjonering av KL-anlegget. | Os-txp | | |
| **Beredskap** | | • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser | Os-txp | | | | **Beredskap** | | • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | Generelt:\\ • Ved frigivning av lokal skifting II og III:\\ o Sporveksel 22/29 må ligge i pluss\\ • Frigi lokal skifting toppen: \\ o IV: Sporveksel 2/49 og sporveksel 51 må ligge i pluss\\ o V: Sporveksel 51 må ligge i pluss.\\ o VI: Sporveksel 51 må ligge i pluss, trykk på lokal VI vent til du får gul ramme rundt lokal IV, V og VI. Etter dette trykk på lokal V\\ • Det kan ikke kjøres tog til/fra Solørbanen eller retning Grensebanen i spor 3,4 og 5 når det skiftes inn og ut fra tømmerterminalen spor 21 eller spor 22. Husk å ha sporveksel 2/49 a/c i pluss fra grensebanen.\\ • Ved skifting av arbeidsmaskin til/fra Dunderdalen S-lås 1. Husk å legge bommen.\\ • Hensetting generelt (ikke under spenningsførende KL)\\ • Hensetting av Vy sett, kjøres på skiftevei til/fra spor 1 eller 4 og tilbake bak R38. Der er det usikret område og fører skifter seg inn til det sporet txp har informert om. Txp sjekker vendingsliste\\ • Plassering av varmeposter 1000V\\ Norsenga tømmerterminal:\\ • Spor 18 /20 kjøres inn over sporveksel 18/35\\ • Sporveksel 18/35 går automatisk tilbake i + når feltet er fritt\\ • Spor 21/22.\\ • Husk å ha sporveksel 2/49 a/c i pluss fra grensebanen. | Os-txp | | | | **Skifteveier** | | **Generelt:**\\ • Ved frigivning av lokal skifting II og III:\\ o Sporveksel 22/29 må ligge i pluss\\ • Frigi lokal skifting toppen: \\ o IV: Sporveksel 2/49 og sporveksel 51 må ligge i pluss\\ o V: Sporveksel 51 må ligge i pluss.\\ o VI: Sporveksel 51 må ligge i pluss, trykk på lokal VI vent til du får gul ramme rundt lokal IV, V og VI. Etter dette trykk på lokal V\\ • Det kan ikke kjøres tog til/fra Solørbanen eller retning Grensebanen i spor 3,4 og 5 når det skiftes inn og ut fra tømmerterminalen spor 21 eller spor 22. Husk å ha sporveksel 2/49 a/c i pluss fra grensebanen.\\ • Ved skifting av arbeidsmaskin til/fra Dunderdalen S-lås 1. Husk å legge bommen.\\ • Hensetting generelt (ikke under spenningsførende KL)\\ • Hensetting av Vy sett, kjøres på skiftevei til/fra spor 1 eller 4 og tilbake bak R38. Der er det usikret område og fører skifter seg inn til det sporet txp har informert om. Txp sjekker vendingsliste\\ • Plassering av varmeposter 1000V\\ Norsenga tømmerterminal:\\ • Spor 18 /20 kjøres inn over sporveksel 18/35\\ • Sporveksel 18/35 går automatisk tilbake i + når feltet er fritt\\ • Spor 21/22.\\ • Husk å ha sporveksel 2/49 a/c i pluss fra grensebanen. | Os-txp | | |
| **Tekniske systemer** | | • Betjening av høyttaleranlegg\\ • Registrering i TIOS/TPR og FIDO\\ • Plassering av sikringer og andre relevante installasjoner herunder sikringsskap i kjeller.\\ • Håndtering av alarmer\\ • Rutiner ved kameraovervåkning. | Os-txp | | | | **Tekniske systemer** | | • Betjening av høyttaleranlegg\\ • Registrering i TIOS/TPR og FIDO\\ • Plassering av sikringer og andre relevante installasjoner herunder sikringsskap i kjeller.\\ • Håndtering av alarmer\\ • Rutiner ved kameraovervåkning. | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Betjening av skjermbasert stillerapparat:\\ Forklare og eventuelt demonstrere betjening av skjermbasert stillerapparatet herunder:\\ • Signalstilling:\\ o Dvergsignaler\\ o Hovedsignaler\\ • Betjening av sporveksler og sporsperrer\\ • Sperring av sporveksler, sporfelt og togspor\\ • S-låser og lokalomstillere herunder frigiving for lokal skifting\\ • Sporvekselvarme\\ • Betjening av knapper for:\\ o KTP\\ o Varselfelt\\ o Signalstopp\\ • Nødfrakobling/Strømutkobling\\ • Betjening av bomanlegget ved Kongsvinger omformerstasjon planovergang\\ • A-lås Solørbanen, frigis bare fra Kongsvinger. Husk å foreta A-signal etter frigivningen er tatt tilbake \\ • Hovedbryter mellom pc 1 og pc 2 \\ • Utførelse av ulike kryssinger\\ \\ Det er en egen brukerveiledning for Kongsvinger stasjon i ORV for sikringsanlegget som skal benyttes under opplæringen. \\ \\ Avhengigheter i henhold til forriglingstabell\\ • Huske hvilke togveier og skifteveier som kan stilles samtidig. Ellers andre kombinasjoner som er avhengig av hverandre. Under er det satt opp punkter som skal huskes:\\ o Innkjørtogveier\\ o Utkjørtogveier\\ o Innkjør/utkjørtogveier\\ o Skifteveier\\ o Skifteveier/togveier\\ o Sporveksler og sporsperrer/skifte og hovedtogvei\\ o Belegg/hovedtogvei\\ o Sporveksler og sporsperrer ute av kontroll/togveier\\ \\ Feil på skjermbasert stillerapparat:\\ • Signal som ikke kan vise kjørsignal\\ • Signaler som ikke har tidsutløst\\ • Håndtering av jordfeil\\ • Feil ved veisikringsanlegg herunder:\\ o Veibommer som ikke går opp\\ o Veibommer som ikke går ned\\ \\ Planovergang med betjeningsskap: \\ • Kongsvinger omformerstasjon | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Betjening av skjermbasert stillerapparat:\\ Forklare og eventuelt demonstrere betjening av skjermbasert stillerapparatet herunder:\\ • Signalstilling:\\ o Dvergsignaler\\ o Hovedsignaler\\ • Betjening av sporveksler og sporsperrer\\ • Sperring av sporveksler, sporfelt og togspor\\ • S-låser og lokalomstillere herunder frigiving for lokal skifting\\ • Sporvekselvarme\\ • Betjening av knapper for:\\ o KTP\\ o Varselfelt\\ o Signalstopp\\ • Nødfrakobling/Strømutkobling\\ • Betjening av bomanlegget ved Kongsvinger omformerstasjon planovergang\\ • A-lås Solørbanen, frigis bare fra Kongsvinger. Husk å foreta A-signal etter frigivningen er tatt tilbake \\ • Hovedbryter mellom pc 1 og pc 2 \\ • Utførelse av ulike kryssinger\\ \\ Det er en egen brukerveiledning for Kongsvinger stasjon i ORV for sikringsanlegget som skal benyttes under opplæringen. \\ \\ Avhengigheter i henhold til forriglingstabell\\ • Huske hvilke togveier og skifteveier som kan stilles samtidig. Ellers andre kombinasjoner som er avhengig av hverandre. Under er det satt opp punkter som skal huskes:\\ o Innkjørtogveier\\ o Utkjørtogveier\\ o Innkjør/utkjørtogveier\\ o Skifteveier\\ o Skifteveier/togveier\\ o Sporveksler og sporsperrer/skifte og hovedtogvei\\ o Belegg/hovedtogvei\\ o Sporveksler og sporsperrer ute av kontroll/togveier\\ \\ Feil på skjermbasert stillerapparat:\\ • Signal som ikke kan vise kjørsignal\\ • Signaler som ikke har tidsutløst\\ • Håndtering av jordfeil\\ • Feil ved veisikringsanlegg herunder:\\ o Veibommer som ikke går opp\\ o Veibommer som ikke går ned\\ \\ Planovergang med betjeningsskap: \\ • Kongsvinger omformerstasjon | Os-txp | | |
==== Mosjøen ==== | ==== Mosjøen ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Mosjøen** | | | | | | | **Mosjøen** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | Beskriv | Mosjøen ligger ved km. 406.012 på Nordlandsbanen.\\ Sporlengde spor 2: 745 m\\ Driftsform: strekning med togmelding.\\ Komplett sikringsanlegg | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Mosjøen ligger ved km. 406.012 på Nordlandsbanen.\\ Sporlengde spor 2: 745 m\\ Driftsform: strekning med togmelding.\\ Komplett sikringsanlegg | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | Kjenne til | Bruk av stillverk\\ Stillverksinstruks og forrigningstabell\\ Øvrige oppgaver for txp | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Kjenne til | Bruk av stillverk\\ Stillverksinstruks og forrigningstabell\\ Øvrige oppgaver for txp | Os-txp | | |
| **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av togleder via FIDO\\ Tilkalling av nødvendig personale via FRON eller vakttelefon TXP.\\ Alle avvik går via togleder | Os-txp | | | | | Gjøre rede for | VED OPPKJØRING AV VEKSLENE 1, 2 OG 3:\\ Disse vekslene kan ikke passeres før de er blitt kontrollerte av ansvarlig vedlikeholdsavdeling. | | | |
| **Skifteveier** | Kjenne til | Lokal skifting og hvordan det utføres\\ Aktiviteter i forbindelse ved lokal skifting\\ Planer for hensetting av materiell\\ Skifting til og fra lokstall | Os-txp | | | | **Beredskap** | Kjenne til | Endret beredskap gis av togleder via FIDO\\ Tilkalling av nødvendig personale via FRON eller vakttelefon TXP.\\ Alle avvik går via togleder | Os-txp | | |
| **Tekniske systemer** | Kjenne til | Bruk av FIDO og TIOS\\ Registrering av funksjonelt nummer på \\ Funkwerk\\ Monitor ute ved plattform\\ Plassering av sikringsskap\\ ALSTOM- sporveksler | Os-txp | | | | **Skifteveier** | Kjenne til | Lokal skifting og hvordan det utføres\\ Aktiviteter i forbindelse ved lokal skifting\\ Planer for hensetting av materiell\\ Skifting til og fra lokstall | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Lasting av vogner i spor 4\\ Alarm Nordvika rasvarslingsanlegg\\ Txp som sikkerhetsvakt ved snørydding/strøing plattform- bruk av kontaktmagneter. | Os-txp | | | | **Tekniske systemer** | Kjenne til | Bruk av FIDO og TIOS\\ Registrering av funksjonelt nummer på \\ Funkwerk\\ Monitor ute ved plattform\\ Plassering av sikringsskap\\ ALSTOM- sporveksler | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | Høyttalertjeneste | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | Lasting av vogner i spor 4\\ Alarm Nordvika rasvarslingsanlegg\\ Txp som sikkerhetsvakt ved snørydding/strøing plattform- bruk av kontaktmagneter. | Os-txp | | |
| | **Anbefalt praksis** | | Høyttalertjeneste | Os-txp | | |
| |
==== Narvik ==== | ==== Narvik ==== |
==== Voss ==== | ==== Voss ==== |
{{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} | {{tablelayout?rowsHeaderSource=Auto&colwidth="120px,130px,300px,130px,150px,"}} |
| **Voss** | | | | | | | **Voss** | | | | | |
^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ | ^ Tema ^ Delmål ^ Kriterier ^ Ansvar ^ Pensum - referanser ^ |
| **Stasjon og strekning** | | | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | | | **Stasjon og strekning** | Beskriv | Voss stasjon ligger på Bergensbanens kilometer 385,32 fra Oslo S over Roa. Stasjonen ligger 56,5 meter over havet. Voss stasjon grenser til Bulken og Urdland stasjoner som er fjernstyrte strekninger i tillegg til Palmafoss sidespor. | Os-txp | Lokale bestemmelser i ORV\\ Lokale bestemmelser i TOK\\ Lokale bestemmelser i Trasé\\ Lokale bestemmelser i SJN | |
| **Trafikkstyring** | | | Os-txp | | | | **Trafikkstyring** | Forklare og demonstrere | • Når S-lås er frigitt til spor 23, får vi fortsatt innkjør/utkjør i begge retninger for spor 2 og 3\\ • Tildelte funksjonelle nummer for skifting.\\ • Spor 1: 654m\\ • Spor 2: 246 / 646m \\ • Spor 3: 172m | Os-txp | | |
| **Beredskap** | | | Os-txp | | | | **Beredskap** | | • Stasjoneringssted for lastetraktor, revisjonsvogn LM2, vogn med plass til brannbil, vannvogn og beredskapsvogn (eget tiltaktskort).\\ • Palmafoss er beredskapsterminal for godstrafikken.\\ • Kunne tilkalle nødvendig personell ved uønskede hendelser | Os-txp | | |
| **Skifteveier** | | | Os-txp | | | | **Skifteveier** | Gjøre rede for | • Ved kjøring til Palmafossen sidespor, så sperrer vi sporet etter gjeldene regelverk.\\ • Ved bruk av spor 22 sperrer dette for utkjøring fra spor 21.\\ • Tillatt å skifte uten å innhente tillatelse\\ • Tildelte funksjonelle nummer for skifting | Os-txp | | |
| **Tekniske systemer** | | | Os-txp | | | | **Tekniske systemer** | | • Ved feil på heis/oppbevaringsbokser eller toalett på venterom ta kontakt med Voss Vekter (97475700).\\ • Ved brannalarm skal Txp evakuere Txp kontoret og hvis mulig hjelpe vekter.\\ • Betjening av høyttaleranlegg\\ • Lesetilgang TIOS\\ • Registrering FIDO\\ • Plassering av sikringer og andre relevante installasjoner\\ • Håndtering av alarmer | Os-txp | | |
| **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | | | Os-txp | | | | **Lokale sikringsanlegg/stillverk (utover standard)** | Gjøre rede for | • Innkjørhovedsignal samsvarer med ikke med seksjonsdele Voss: Ikke skift mot innkjørhovedsignal B med elektrisk trekkraftkjøretøy når det er frakopling mellom Voss og Bulken. | Os-txp | | |
| **Anbefalt praksis** | | | Os-txp | | | | **Anbefalt praksis** | Kjenne til | • Når Voss Gondol har behov for å ta ned is/snø over plattform, så tar de kontakt med Txp Voss for å avtale tidspunkt for dette arbeidet. Det er laga en prosedyre for korleis dette skal håndteres (se vedlegg). Hovedpunktet der er at det ikke trengs HVS eller leder for EL-sikkerhet for å utføra arbeidet, men at det vert sperra av på plattform under gondolledning med sperrebånd. Dvs at Txp trenger ikke å sperra sporet når dette arbeidet skal gjøres, men avtaler tidspunkt som passer i forhold til liten trafikk på plattform. | Os-txp | | |
| |
| |