Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon Neste revisjon | Forrige revisjon Neste revisjon Begge sider neste revisjon | ||
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/07/07 11:14] chrane [Tabell] |
lp_tr:reviderte_planer:opplaeringsplan_operativ_ruteplanlegger [2023/07/11 11:25] chrane [Tabell] |
||
---|---|---|---|
Linje 36: | Linje 36: | ||
Medarbeider skal vurderes i forhold til innlæringsmål og delmål beskrevet i læreplan og opplæringsplan. Medarbeiders evne til å håndtere trafikksituasjoner og trafikal forståelse skal også vurderes. | Medarbeider skal vurderes i forhold til innlæringsmål og delmål beskrevet i læreplan og opplæringsplan. Medarbeiders evne til å håndtere trafikksituasjoner og trafikal forståelse skal også vurderes. | ||
Skriftlig eksamen er flervalgseksamen og gjennomføres i Forms på tjenestested. Tillatte hjelpemidler er for eksempel TJN, SJN, samt øvrige oppslagsverk med tilgang fra Banenettet. Eksamen skal avdekke om medarbeideren kan vise tilstrekkelig kompetanse i Bane NORs kapasitetsfordelingsprosess, | Skriftlig eksamen er flervalgseksamen og gjennomføres i Forms på tjenestested. Tillatte hjelpemidler er for eksempel TJN, SJN, samt øvrige oppslagsverk med tilgang fra Banenettet. Eksamen skal avdekke om medarbeideren kan vise tilstrekkelig kompetanse i Bane NORs kapasitetsfordelingsprosess, | ||
- | | + | |
Se beskrivelse i Læreplan; Eksamen. | Se beskrivelse i Læreplan; Eksamen. | ||
Linje 96: | Linje 96: | ||
**(for hele tidslinjen X-60 – X+12)** | **(for hele tidslinjen X-60 – X+12)** | ||
- | ^ Innlæringsmål jf læreplan | + | ^ Innlæringsmål jf læreplan |
- | ^ Læremål 1 ^ Kunnskap | + | ^ Læremål 1 ^ Kunnskap |
- | | Langsiktig kapasitetsplanlegging\\ (X-60 – X-12) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | + | | Langsiktig kapasitetsplanlegging\\ (X-60 – X-12) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging |
- | ^ Læremål 2 ^ Kunnskap | + | ^ Læremål 2 ^ Kunnskap |
- | | Årlig kapasitetsfordeling\\ (X-12 – X-2) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging | + | | Årlig kapasitetsfordeling\\ (X-12 – X-2) | Kjenne til:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Langsiktig kapasitetsplanlegging |
- | ^ Læremål 3 ^ Kunnskap | + | ^ Læremål 3 ^ Kunnskap |
- | | Operativ kapasitetsfordeling\\ X-2 – X+12) | Gjøre rede for:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Operativ kapasitetsfordeling | + | | Operativ kapasitetsfordeling\\ X-2 – X+12) | Gjøre rede for:\\ • Hovedaktivitetene i prosessen\\ • Hvem som er hovedaktørene\\ • Hva som leveres fra Operativ kapasitetsfordeling |
==== Tema: Operativ ruteplanleggers ansvar og arbeidsoppgaver ==== | ==== Tema: Operativ ruteplanleggers ansvar og arbeidsoppgaver ==== | ||
Linje 146: | Linje 146: | ||
**(gjennomføringsplan)** | **(gjennomføringsplan)** | ||
- | ^ Antall dager ^ Tema | + | ^ Antall dager ^ Tema ^ Læremål |
- | | 2 | TPS/bli kjent | 13, 16 | + | | 2 | TPS/bli kjent |
- | | 1/2 | + | | 1/2 |
- | | 1/2 | + | | 1/2 |
- | | 1 | + | | 1 |
- | | | + | | 12 |
- | | | + | | 1 | TPS | 4,5,8 og 11,16 |
- | | | + | | 9 | |
- | | | + | | 1 | TPS | 4, 5, 8, 16 | Persontog, ekstratog |
- | | | + | | 9 | |
- | | | + | | 1 | TPS | 4, 5, 16 |
- | | | + | | 9 | |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | 1 | BEST/ |
- | | | + | | 1 | ARBIS | 13, 14 |
- | | | + | | |
- | | | + | | |
- | | | + | | 10 |
- | | | | | | + | | 1 | |
- | | | + | | 1 | |
- | | | + | | 1 | |
- | | | + | | |
- | | | + | |
- | | | + | |
| | | | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ |