530 2015 Endringsartikkel 1035: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Opprettet endringsartikkel for forslag 1035.)
 
m (→‎Vurdering av endringen: Lagt til hvordan kravet ser ut i dag.)
Linje 29: Linje 29:
|}
|}
= Vurdering av endringen =
= Vurdering av endringen =
== Kravet slik det ser ut i dag ==
a) '''Maksimalt sprang i manglende overhøyde (ΔI<sub>maks</sub>):''' Sprang i manglende overhøyde skal maksimalt være 100 mm.
# Unntak: For krengetog tillates 130 mm sprang i manglende overhøyde.
== Ny kravtekst ==
a) '''Maksimalt sprang i manglende overhøyde (ΔI<sub>maks</sub>):''' Sprang i manglende overhøyde skal maksimalt være 100 mm for V ≤ 200 km/h, 85 mm for 200 km/h < V ≤ 230 km/h og 25 mm for V > 230 km/h.
Her er dessuten unntaket for krengetog fjernet.
== R - pålitelighet ==
== R - pålitelighet ==
== A - tilgjengelighet ==
== A - tilgjengelighet ==
Linje 38: Linje 47:
== Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen ==
== Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen ==
== Høringskommentarer ==
== Høringskommentarer ==
= Innstilling fra fagansvarlig =
= Innstilling fra fagansvarlig =
= Behandling i godkjenningsrådet =
= Behandling i godkjenningsrådet =

Sideversjonen fra 12. jan. 2015 kl. 12:53

Endringsinformasjon

EndringsID 1035
Forslagsdato 07.01.2015
Forslagsstiller Frode Teigen
Klassifisering Kravendring
Bok 530 Overbygning, prosjektering
Kapittel Sporets Trase
Avsnitt 5 - Kurver uten overgangskurver
Forslagstekst Krav til maksimalt sprang i manglende overhøyde samsvarer ikke med ny TSI Infrastruktur for alle hastighetsområder. Mens TRV har krav til maks 100 mm for alle hastigheter har TSI INF følgende krav:


(a) 130 mm for v ≤ 60 km/h, (b) 125 mm for 60 km/h < v ≤ 200 km/h, (c) 85 mm for 200 km/h < v ≤ 230 km/h (d) 25 mm for v > 230 km/h.

Foreslår å endre krav i TRV for hastigheter over 200 km/h slik at det blir samsvar med ny TSI INF

Referansedokumenter

Vurdering av endringen

Kravet slik det ser ut i dag

a) Maksimalt sprang i manglende overhøyde (ΔImaks): Sprang i manglende overhøyde skal maksimalt være 100 mm.

  1. Unntak: For krengetog tillates 130 mm sprang i manglende overhøyde.

Ny kravtekst

a) Maksimalt sprang i manglende overhøyde (ΔImaks): Sprang i manglende overhøyde skal maksimalt være 100 mm for V ≤ 200 km/h, 85 mm for 200 km/h < V ≤ 230 km/h og 25 mm for V > 230 km/h.

Her er dessuten unntaket for krengetog fjernet.

R - pålitelighet

A - tilgjengelighet

M - vedlikeholdbarhet

S - sikkerhet

L - levetid

Ø - økonomi

K - kapasitet

Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen

Høringskommentarer

Innstilling fra fagansvarlig

Behandling i godkjenningsrådet

Trafikk

Prosjekter

Infrastruktureier

Teknologi

Konklusjon

Endringen gjennomføres/forkastes

-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --