530 2015 Endringsartikkel 1035: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Opprettet endringsartikkel for forslag 1035.) |
m (→Vurdering av endringen: Lagt til hvordan kravet ser ut i dag.) |
||
Linje 29: | Linje 29: | ||
|} | |} | ||
= Vurdering av endringen = | = Vurdering av endringen = | ||
== Kravet slik det ser ut i dag == | |||
a) '''Maksimalt sprang i manglende overhøyde (ΔI<sub>maks</sub>):''' Sprang i manglende overhøyde skal maksimalt være 100 mm. | |||
# Unntak: For krengetog tillates 130 mm sprang i manglende overhøyde. | |||
== Ny kravtekst == | |||
a) '''Maksimalt sprang i manglende overhøyde (ΔI<sub>maks</sub>):''' Sprang i manglende overhøyde skal maksimalt være 100 mm for V ≤ 200 km/h, 85 mm for 200 km/h < V ≤ 230 km/h og 25 mm for V > 230 km/h. | |||
Her er dessuten unntaket for krengetog fjernet. | |||
== R - pålitelighet == | == R - pålitelighet == | ||
== A - tilgjengelighet == | == A - tilgjengelighet == | ||
Linje 38: | Linje 47: | ||
== Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen == | == Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen == | ||
== Høringskommentarer == | == Høringskommentarer == | ||
= Innstilling fra fagansvarlig = | = Innstilling fra fagansvarlig = | ||
= Behandling i godkjenningsrådet = | = Behandling i godkjenningsrådet = |
Sideversjonen fra 12. jan. 2015 kl. 12:53
Endringsinformasjon
EndringsID | 1035 |
Forslagsdato | 07.01.2015 |
Forslagsstiller | Frode Teigen |
Klassifisering | Kravendring |
Bok | 530 Overbygning, prosjektering |
Kapittel | Sporets Trase |
Avsnitt | 5 - Kurver uten overgangskurver |
Forslagstekst | Krav til maksimalt sprang i manglende overhøyde samsvarer ikke med ny TSI Infrastruktur for alle hastighetsområder. Mens TRV har krav til maks 100 mm for alle hastigheter har TSI INF følgende krav:
Foreslår å endre krav i TRV for hastigheter over 200 km/h slik at det blir samsvar med ny TSI INF |
Referansedokumenter |
Vurdering av endringen
Kravet slik det ser ut i dag
a) Maksimalt sprang i manglende overhøyde (ΔImaks): Sprang i manglende overhøyde skal maksimalt være 100 mm.
- Unntak: For krengetog tillates 130 mm sprang i manglende overhøyde.
Ny kravtekst
a) Maksimalt sprang i manglende overhøyde (ΔImaks): Sprang i manglende overhøyde skal maksimalt være 100 mm for V ≤ 200 km/h, 85 mm for 200 km/h < V ≤ 230 km/h og 25 mm for V > 230 km/h.
Her er dessuten unntaket for krengetog fjernet.
R - pålitelighet
A - tilgjengelighet
M - vedlikeholdbarhet
S - sikkerhet
L - levetid
Ø - økonomi
K - kapasitet
Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
Høringskommentarer
Innstilling fra fagansvarlig
Behandling i godkjenningsrådet
Trafikk
Prosjekter
Infrastruktureier
Teknologi
Konklusjon
Endringen gjennomføres/forkastes
-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --