TRV:08257: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(TRV 2.0 klar) |
(Lagt inn lenke til nyttig teknisk rapport fra NFF) |
||
Linje 14: | Linje 14: | ||
|Banedataobjekt=Tunnel | |Banedataobjekt=Tunnel | ||
|Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Tunneldriving og stabilitetssikring#Sprengning]] | |Kravlokasjon=[[Tunneler/Prosjektering og bygging/Tunneldriving og stabilitetssikring#Sprengning]] | ||
|Nyttige lenker= | |Nyttige lenker=[https://nff.no/wp-content/uploads/sites/2/2020/04/Teknisk-rapport-nr-19.pdf NFF teknisk rapport nr. 19 Elektroniske tennere i tunnel] | ||
}} | }} | ||
Mange av fordelene med elektroniske tennere gjelder først og fremst store tunnelsalver. Ved strossing i en eksisterende tunneler får man ikke de samme mengdene plast og man får heller ikke lange salver som kan by på utfordringer med vibrasjoner, storblokk i røysa, gjenstående hull mm. | Mange av fordelene med elektroniske tennere gjelder først og fremst store tunnelsalver. Ved strossing i en eksisterende tunneler får man ikke de samme mengdene plast og man får heller ikke lange salver som kan by på utfordringer med vibrasjoner, storblokk i røysa, gjenstående hull mm. |
Sideversjonen fra 2. mar. 2023 kl. 13:33
ID | TRV:08257 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 8 |
Vedlegg | |
Kravtype | |
Kravtekst | Tennsystem: Det skal benyttes elektroniske tennere. |
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | Elektroniske tennere gir jevnere tunnelkontur, reduserer uomsatt sprengstoff i røysa, reduserer plastavfall som flyter i sjø og gir bedre kontroll på vibrasjoner. |
Endringsartikler | Endringsartikkel 3344 |
Relatert krav | |
Opprettet | 2022/09/15 |
Referanse | |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | Tunnel |
Kravlokasjon | Tunneler/Prosjektering og bygging/Tunneldriving og stabilitetssikring#Sprengning |
Nyttige lenker | NFF teknisk rapport nr. 19 Elektroniske tennere i tunnel |
Mange av fordelene med elektroniske tennere gjelder først og fremst store tunnelsalver. Ved strossing i en eksisterende tunneler får man ikke de samme mengdene plast og man får heller ikke lange salver som kan by på utfordringer med vibrasjoner, storblokk i røysa, gjenstående hull mm.