TRV:02009: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(trv2.0)
(endret iht. endringsforslag 4113)
 
Linje 4: Linje 4:
|Kapittel=8
|Kapittel=8
|Vedlegg=
|Vedlegg=
|Kravtekst=<onlyinclude>Stabilitetssikringen av banelegemet skal være dimensjonert og utført på en slik måte at jernbaneanlegget ikke får konsekvenser for tilgrensende jordterreng i form av ras og utglidninger. Denne problemstillingen er behandlet under [[Underbygning/Prosjektering og bygging/Stabilitet#Fylling]] og [[Underbygning/Prosjektering og bygging/Stabilitet#Jordskjæring]].</onlyinclude>
|Kravtekst=<onlyinclude>Stabilitetssikringen av banelegemet skal være dimensjonert og utført på en slik måte at jernbaneanlegget ikke får konsekvenser for tilgrensende jordterreng i form av ras og utglidninger. Denne problemstillingen er behandlet under [[Underbygning/Prosjektering og bygging/Stabilitet#Fylling]] og [[Underbygning/Prosjektering og bygging/Stabilitet#Løsmasseskjæring]].</onlyinclude>
|Grafikkvisning=
|Grafikkvisning=
|Kravhensikt=
|Kravhensikt=

Siste sideversjon per 9. jul. 2024 kl. 12:43

ID TRV:02009
Bok 520
Kapittel 8
Vedlegg
Kravtype
Kravtekst Stabilitetssikringen av banelegemet skal være dimensjonert og utført på en slik måte at jernbaneanlegget ikke får konsekvenser for tilgrensende jordterreng i form av ras og utglidninger. Denne problemstillingen er behandlet under Underbygning/Prosjektering og bygging/Stabilitet#Fylling og Underbygning/Prosjektering og bygging/Stabilitet#Løsmasseskjæring.
Grafikkvisning
Krav følger av
Kravhensikt


Relatert krav
Opprettet 2011/01/01
Referanse
Status Gjeldende
Banedataobjekt
Kravlokasjon Underbygning/Prosjektering og bygging/Stabilitet#Stabilitet av sideterreng