TABELL:Nasjonale verdier

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
Sideversjon per 9. mar. 2023 kl. 07:23 av Jcs (diskusjon | bidrag) (fjernet caption-tagg)

(diff) ← Eldre sideversjon | Godkjent sideversjon (diff) | Nåværende sideversjon (diff) | Nyere sideversjon → (diff)

Denne tabellen omhandler nasjonalt gjeldende verdier for ulike ETCS-variabler

Nasjonale verdier
Nasjonale verdier
Variabel Verdi Enhet Forklaring
NID_C(k) 520 to 529 - ID-nummer for land/region
Q_NVDRIVER_ADHES Tillatt - Justering av adhesjonsverdi
V_NVSHUNT 40 km/h Maksimal hastighet under skifting (SH–mode)
V_NVSTFF 40 km/h Maksimal hastighet i SR–mode.
V_NVONSIGHT 40 km/h Maksimal hastighet i OS – mode.
V_NVUNFIT 130 km/h Maksimal tillatt hastighet på område som ikke har togovervåkingssystem.
V_NVREL 0 0 km/h Overvåkingsgrense frislippshastighet.
D_NVROLL 5 meter Maksimal avstand for rullevakt, bakking og stillstandsovervåking.
Q_NVSRBKTRG 0 binær Bruk av driftsbrems mot målpunkt (Under utredning, se Q_NVSBTSMPERM).
Q_NVEMRRLS 0 (kun ved stillestående) binær Tillatelse til å annulere nødbrems kommando enten når tillatt hastighetsgrense ikke lenger er overskredet, eller når toget står stille (for overvåking av takhastighet og målhastighet).
V_NVALLOWOVTRP 5 km/h Maksimal hastighet når fører tillates å aktivere ombordsystemets overstyringsfunksjon. Passering av EoA tillates innkoplet. Medfører at ETCS ombord skifter til SR-mode.
V_NVSUPOVTRP 40 km/h Maksimal hastighet når passering av EoA er innkoplet.
D_NVOVTRP 200 meter Maksimal kjørelengde når passering av EoA er aktivert.
T_NVOVTRP 90 sekunder Maksimal tid for kjøring når passering av EoA er aktivert.
M_NVDERUN 1 binær Endring av fører-ID under kjøring.
M_NVCONTACT Driftsbrems - Systemreaksjon ved brudd i radiokontakt.
T_NVCONTACT 90 sekunder Maksimal tid for brudd i radiokontakt.
D_NVPOTRP 5 meter Tillatt distanse for bakking etter utløst systemnødbrems («Trip»).
D_NVSTFF meter Maksimal kjøredistanse i SR–mode.
V_NVLIMSUPERV 0 km/h ETCS-LS (Limited Supervision) hastighetsgrense.
Q_NVSBTSMPERM 0 binær Nei (under utredning), Tillatelse til å bruke driftsbrems for å overholde hastighet mot målpunkt.
Q_NVGUIPERM 1 binær Tillatelse til å vise veiledningskurve i stedet for tillatt hastighet. Veiledningskurve ligger foran av tillatt hastighet.
Q_NVSBFBPERM 1 binær Tillatelse til å bruke driftsbrems tilbakemelding. Tilbakemeldingen medfører at bremsekraftutviklingstiden kan reduseres.
Q_NVINHSMICPERM 1 binær Tillatelse til å undertrykke kompensering av unøyaktighet i hastighetsmåling under beregning av bremsekurver.
A_NVMAXREDADH1 0,65 m/s2 Maksimal retardasjon ved forhold som gir redusert adhesjon (1).
A_NVMAXREDADH2 0,65 m/s2 Maksimal retardasjon ved forhold som gir redusert adhesjon (2)
A_NVMAXREDADH3 0,4 m/s2 Maksimal retardasjon ved forhold som gir redusert adhesjon (3)
Q_NVLOCACC 12 meter Basis nøyaktighet av baliselokasjon.
M_NVAVADH 1,00 faktor Vektingsfaktor tilgjengelig adhesjon mellom hjul og skinne (reduksjon av adhesjon for gamma tog).
M_NVEBCL 8 intervall Konfidensnivå sikker nødbremsretardasjon ved tørre skinner. Definert for gamma-tog. (8=99,999999%)
Q_NVKINT 1 binær Aktiverer sett av nasjonale verdier knyttet til bremsekurver.
Q_NVKVINTSET 00/01 800 Angir togtyper som skal bruke faktor Kv. 00=godstog, 01=passasjertog
A_NVP12 - m/s2 Nedre retardasjonsgrense innen bruk av Kv. Ikke i bruk.
A_NVP23 - m/s2 Øvre retardasjonsgrense innen bruk av Kv. Ikke i bruk.
V_NVKVINT v1 km/h Hastighetstrinn for hastighetsavhengig korreksjonsfaktor for lambda-tog (v1=60km/h).)
M_NVKVINT kv0=0,82, Kv1=0,94 faktor Hastighetsavhengig korreksjonsfaktor for lambda-tog.
L_NVKRINT - 1..31 Trinnvis toglengde avhengig av korreksjonsfaktor for lambda-tog. Ikke i bruk.
M_NVKRINT 1 faktor Toglengdeavhengig korreksjonsfaktor for lambda-tog.
M_NVKTINT 1,3 faktor Tidsavhengig korreksjonsfaktor for lambda-tog.