520 2019 Endringsartikkel 2427: Forskjell mellom sideversjoner
(Ny side: = Endringsinformasjon = {| class="wikitable" |- | EndringsID || 2427 |- | Forslagsdato || 30.08.2019 |- | Forslagsstiller || Geir Svanø |- | Klassifisering || Kravendring |- | Bok || 52…) |
|||
Linje 26: | Linje 26: | ||
|} | |} | ||
= Vurdering av endringen = | = Vurdering av endringen = | ||
Bok 520 Kap 9 absnitt 2.2 ser slik ut i dag: | |||
== Dimensjonerende frostmengde ==Frostnedtrengningen i grunnen er avhengig av frostmengdene uttrykt i h°C (timegrader) og grunnens egenskaper. I figur 2 er kart over maksimale frostmengder (F<sub>100</sub>) vist for hele Norge. I figur 3, 4 og 5 er dimensjoneringskurver for frostsikringslag vist. | |||
Figur 2 bør bare benyttes ved forprosjektering. For detaljprosjektering bør vurdering av lokale temperaturforhold langs traseen gjennomføres. Frostmengder angitt i [http://www.vegvesen.no/_attachment/188382/binary/980128?fast_title=H%C3%A5ndbok+N200+Vegbygging+%2821+MB%29.pdf Statens vegvesens håndbok N200 Vegbygging] kan benyttes. | |||
<figure id="fig:Maksimale frostmengder for Norge">[[Bilde:JD520 09 fig002.png|thumb|center|800px|<caption>Maksimale frostmengder for Norge</caption>]]</figure> | |||
Informasjonen i kartet er forelda. | |||
== R - pålitelighet == | == R - pålitelighet == | ||
== A - tilgjengelighet == | == A - tilgjengelighet == | ||
Linje 35: | Linje 44: | ||
== Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen == | == Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen == | ||
== Høringskommentarer == | == Høringskommentarer == | ||
= Innstilling fra fagansvarlig = | = Innstilling fra fagansvarlig = | ||
= Behandling i godkjenningsrådet = | = Behandling i godkjenningsrådet = |
Sideversjonen fra 2. sep. 2019 kl. 06:57
Endringsinformasjon
EndringsID | 2427 |
Forslagsdato | 30.08.2019 |
Forslagsstiller | Geir Svanø |
Klassifisering | Kravendring |
Bok | 520 Underbygning, prosjektering og bygging |
Kapittel | 9 Frost |
Avsnitt | 2.2 |
Forslagstekst | "Figur 2: Maksimale frostmengder for Norge" er ikkje lenger korrekt referanse
Den skal erstattast med følgande lenke: www.vegvesen.no/kart/visning/frostsonekart som er utikla isamarbeid mellom Vegvesen og Meteorologisk Institutt og som blir vedlikehalde av desse organisasjonane |
Referansedokumenter |
Vurdering av endringen
Bok 520 Kap 9 absnitt 2.2 ser slik ut i dag:
== Dimensjonerende frostmengde ==Frostnedtrengningen i grunnen er avhengig av frostmengdene uttrykt i h°C (timegrader) og grunnens egenskaper. I figur 2 er kart over maksimale frostmengder (F100) vist for hele Norge. I figur 3, 4 og 5 er dimensjoneringskurver for frostsikringslag vist. Figur 2 bør bare benyttes ved forprosjektering. For detaljprosjektering bør vurdering av lokale temperaturforhold langs traseen gjennomføres. Frostmengder angitt i Statens vegvesens håndbok N200 Vegbygging kan benyttes.
<figure id="fig:Maksimale frostmengder for Norge">
</figure>
Informasjonen i kartet er forelda.
R - pålitelighet
A - tilgjengelighet
M - vedlikeholdbarhet
S - sikkerhet
L - levetid og kapasitet
Ø - økonomi
K - klima og miljø
Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen
Høringskommentarer
Innstilling fra fagansvarlig
Behandling i godkjenningsrådet
Trafikk
Prosjekter
Infrastruktureier
Teknologi
Konklusjon
Endringen gjennomføres/forkastes
-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --