TRV:03445: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Lagt inn eksisterende krav)
(Tilføyd kravhensikt)
 
(3 mellomliggende versjoner av 2 brukere er ikke vist)
Linje 4: Linje 4:
|Kapittel=10
|Kapittel=10
|Vedlegg=
|Vedlegg=
|Kravtekst=<onlyinclude>a) Standard ballastprofil som skal anvendes for enkeltspor er vist i Figur 2.</onlyinclude>
|Kravtekst=<onlyinclude>Standard ballastprofil som skal anvendes for enkeltspor er vist i Figur: [[FIGUR:Ballastprofil for enkeltspor|Ballastprofil for enkeltspor]].</onlyinclude>
|Grafikkvisning=
|Grafikkvisning=
|Kravhensikt=Kravet skal bidra til å oppnå tilstrekkelig sidestabilitet for å unngå solslyng, og forskyvning av sporet fra laterale sporkrefter. Kravet (ballasthøyde) skal også hindre for store ballastspenninger som kan medføre knusing av ballast og underside sville, samt sikre mulighet for å kunne utføre maskinell sporjustering.
|Endringsartikler=
|Relatert krav=
|Relatert krav=
|Opprettet=
|Opprettet=
Linje 11: Linje 13:
|Status=Gjeldende
|Status=Gjeldende
|Banedataobjekt=
|Banedataobjekt=
|Kravlokasjon=[{{fullurl:530/10|#:~:text=TRV:03445}} Kravlokasjon]
|Kravlokasjon=[[Overbygning/Prosjektering/Ballast#Profiler for enkeltspor]]
|Nyttige lenker=
}}
}}

Siste sideversjon per 4. okt. 2023 kl. 07:04

ID TRV:03445
Bok 530
Kapittel 10
Vedlegg
Kravtype
Kravtekst Standard ballastprofil som skal anvendes for enkeltspor er vist i Figur: Ballastprofil for enkeltspor.
Grafikkvisning
Krav følger av
Kravhensikt Kravet skal bidra til å oppnå tilstrekkelig sidestabilitet for å unngå solslyng, og forskyvning av sporet fra laterale sporkrefter. Kravet (ballasthøyde) skal også hindre for store ballastspenninger som kan medføre knusing av ballast og underside sville, samt sikre mulighet for å kunne utføre maskinell sporjustering.


Relatert krav
Opprettet
Referanse
Status Gjeldende
Banedataobjekt
Kravlokasjon Overbygning/Prosjektering/Ballast#Profiler for enkeltspor