TRV:00108: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
Linje 9: Linje 9:
|Relatert krav=
|Relatert krav=
|Opprettet=
|Opprettet=
|Referanse=NGI, Bergsikring etter Q-systemet i Jernbanetunneler, DOK. NR. 20180273-01-R REV. NR. 0/2019-04-25, s. 22.
|Referanse=[https://proing.banenor.no/wiki/_media/veiledere/20180273-01-r_rev01_rapport_ngi_bergsikring_etter_q_systemet.pdf NGI-rapport: Bergsikring etter Q-systemet i jernbanetunneler, DOK. NR. 20180273-01-R REV. NR. 0/2019-04-25, s. 22.].
|Status=Gjeldende
|Status=Gjeldende
|Banedataobjekt=
|Banedataobjekt=
|Kravlokasjon=[{{fullurl:521/9|#:~:text=TRV:00108}} Kravlokasjon]
|Kravlokasjon=[{{fullurl:521/9|#:~:text=TRV:00108}} Kravlokasjon]
}}
}}

Sideversjonen fra 15. des. 2021 kl. 13:59

ID TRV:00108
Bok 521
Kapittel 9
Vedlegg
Kravtype Utformingskrav
Kravtekst Stabilitetssikring ved vannsikring: For jernbanetunneler der det blir installert en endelig permanent kledning med kontaktstøpt betonghvelv med membran eller sprøytebetongbasert kledning, skal verdier for Excavation Support Ratio (ESR) og korreksjonsfaktor (k) fastsettes i henhold til Tabell: Veiledende verdier for ESR og k for Q for ulike bergklasser og deler av tunnelprofilet.
Grafikkvisning
Krav følger av
Kravhensikt


Relatert krav
Opprettet
Referanse NGI-rapport: Bergsikring etter Q-systemet i jernbanetunneler, DOK. NR. 20180273-01-R REV. NR. 0/2019-04-25, s. 22..
Status Gjeldende
Banedataobjekt
Kravlokasjon Kravlokasjon