TRV:04861: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(rettet skrivefeil) |
(Kun endret formatering.) |
||
Linje 4: | Linje 4: | ||
|Kapittel=4 | |Kapittel=4 | ||
|Vedlegg= | |Vedlegg= | ||
|Kravtekst=<onlyinclude>Bruoverbygning under sporet skal alltid avsluttes vinkelrett på sporet. | |Kravtekst=<onlyinclude>'''Bruavslutning:''' Bruoverbygning under sporet skal alltid avsluttes vinkelrett på sporet. | ||
# '''Utførelse''': På kulverter som danner skjev kryssing med jernbanelinjen, skal dekket gis en utkraging for at avslutningen skal bli vinkelrett. | # '''Utførelse''': På kulverter som danner skjev kryssing med jernbanelinjen, skal dekket gis en utkraging for at avslutningen skal bli vinkelrett. | ||
# '''Utførelse''': Bredden på utkragingsplaten skal være 3,2 m sentrisk om spormidt. | # '''Utførelse''': Bredden på utkragingsplaten skal være 3,2 m sentrisk om spormidt. |
Sideversjonen fra 3. okt. 2024 kl. 07:24
ID | TRV:04861 |
---|---|
Bok | 525 |
Kapittel | 4 |
Vedlegg | |
Kravtype | |
Kravtekst | [[Kravtekst::Bruavslutning: Bruoverbygning under sporet skal alltid avsluttes vinkelrett på sporet.
Merk at utkragere lengre enn 0,5 m langs spor ved spormidte etter TRV:04942 krever en dynamisk studie i henhold til NS-EN 1991-2:2003+NA:2010 punkt 6.4.6. ]]
|
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | |
Relatert krav | |
Opprettet | |
Referanse | |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | |
Kravlokasjon | Kravlokasjon |