TRV:04861: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(rettet skrivefeil)
(Kun endret formatering.)
Linje 4: Linje 4:
|Kapittel=4
|Kapittel=4
|Vedlegg=
|Vedlegg=
|Kravtekst=<onlyinclude>Bruoverbygning under sporet skal alltid avsluttes vinkelrett på sporet.
|Kravtekst=<onlyinclude>'''Bruavslutning:''' Bruoverbygning under sporet skal alltid avsluttes vinkelrett på sporet.
# '''Utførelse''': På kulverter som danner skjev kryssing med jernbanelinjen, skal dekket gis en utkraging for at avslutningen skal bli vinkelrett.
# '''Utførelse''': På kulverter som danner skjev kryssing med jernbanelinjen, skal dekket gis en utkraging for at avslutningen skal bli vinkelrett.
# '''Utførelse''': Bredden på utkragingsplaten skal være 3,2 m sentrisk om spormidt.
# '''Utførelse''': Bredden på utkragingsplaten skal være 3,2 m sentrisk om spormidt.

Sideversjonen fra 3. okt. 2024 kl. 07:24

ID TRV:04861
Bok 525
Kapittel 4
Vedlegg
Kravtype
Kravtekst [[Kravtekst::Bruavslutning: Bruoverbygning under sporet skal alltid avsluttes vinkelrett på sporet.
  1. Utførelse: På kulverter som danner skjev kryssing med jernbanelinjen, skal dekket gis en utkraging for at avslutningen skal bli vinkelrett.
  2. Utførelse: Bredden på utkragingsplaten skal være 3,2 m sentrisk om spormidt.
Merk at utkragere lengre enn 0,5 m langs spor ved spormidte etter TRV:04942 krever en dynamisk studie i henhold til NS-EN 1991-2:2003+NA:2010 punkt 6.4.6.
]]
Grafikkvisning
Krav følger av
Kravhensikt
Relatert krav
Opprettet
Referanse
Status Gjeldende
Banedataobjekt
Kravlokasjon Kravlokasjon