521 2019 Endringsartikkel 2353: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
(Etablering av endringsartikkel)
 
Linje 21: Linje 21:
|}
|}
= Vurdering av endringen =
= Vurdering av endringen =
Regelverket endrer navn fra "Stabilitetssikring" til "Arbeider foran stuff og stabilitetssikring" jf. Statens vegvesens håndbok N500.
== R - pålitelighet ==
== R - pålitelighet ==
== A - tilgjengelighet ==
== A - tilgjengelighet ==
Linje 30: Linje 34:
== Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen ==
== Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen ==
== Høringskommentarer ==
== Høringskommentarer ==
= Innstilling fra fagansvarlig =
= Innstilling fra fagansvarlig =
= Behandling i godkjenningsrådet =
= Behandling i godkjenningsrådet =

Sideversjonen fra 20. jun. 2019 kl. 08:27

Endringsinformasjon

EndringsID 2353
Forslagsdato 06.06.2019
Forslagsstiller Trine Bye Sagen
Klassifisering Nytt krav
Bok 521 Tunneler, prosjektering og bygging
Kapittel 8 Stabilitetssikring
Avsnitt
Forslagstekst Hele regelverket for Stabilitetssikring gås igjennom. Det gjøres tilpasninger ved at krav som står i Statens vegvesens håndbøker fjernes, og det legges inn henvisninger. I tillegg gjøres det en endring for bruk av Q-systemet basert på rapport fra NGI (bestilt av Bane NOR).
Referansedokumenter

Vurdering av endringen

Regelverket endrer navn fra "Stabilitetssikring" til "Arbeider foran stuff og stabilitetssikring" jf. Statens vegvesens håndbok N500.


R - pålitelighet

A - tilgjengelighet

M - vedlikeholdbarhet

S - sikkerhet

L - levetid og kapasitet

Ø - økonomi

K - klima og miljø

Oversikt over dokumenter som er relevante for vurderingen av endringen

Høringskommentarer

Innstilling fra fagansvarlig

Behandling i godkjenningsrådet

Trafikk

Prosjekter

Infrastruktureier

Teknologi

Konklusjon

Endringen gjennomføres/forkastes

-- Husk å endre kategori til \"Endringsartikler til godkjenning\" når forslaget er klart! --