TRV:00567: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
Ingen redigeringsforklaring |
(Rettet utførelseskrav mhp. gallopperende ledning iht. 540 2020 Endringsartikkel 1721) |
||
Linje 3: | Linje 3: | ||
|bok=540 | |bok=540 | ||
|Kapittel=6 | |Kapittel=6 | ||
|Sikkerhetskrav=Nei | |||
|kravtype=Utførelseskrav | |||
|Kravtekst=<onlyinclude>b) '''Maksimal spennlengde:''' Spennlengder skal ikke overskride maksimale verdier angitt i [[Kontaktledning/Prosjektering_og_Bygging/Mekanisk_utforming#label-tab:Spennlengder|Tabell: Spennlengder]] og tilhørende tegninger. | |Kravtekst=<onlyinclude>b) '''Maksimal spennlengde:''' Spennlengder skal ikke overskride maksimale verdier angitt i [[Kontaktledning/Prosjektering_og_Bygging/Mekanisk_utforming#label-tab:Spennlengder|Tabell: Spennlengder]] og tilhørende tegninger. | ||
# Unntak: For S20 kan maksimal spennlengde etter beregning økes til maksimalt 75 m. | # Unntak: For S20 kan maksimal spennlengde etter beregning økes til maksimalt 75 m. | ||
# Utførelse: På lange rette strekninger skal | # Utførelse: På lange rette strekninger og lange kontaktledningsparter i tunnel skal minimum hver sjette spennlengdene i ledningsparten ha avvikende lengde fra resten av spennlengdene på mellom 10 % og 15 % for å unngå galopperende ledning (resonans).</onlyinclude> | ||
|Grafikkvisning= | |||
|Relatert krav= | |Relatert krav= | ||
|Opprettet= | |Opprettet= | ||
|Referanse= | |Referanse=Kilde for Utførelse: Lærebok "Contact lines for electric railways"; Kiessling et. al. | ||
|Status=Gjeldende | |Status=Gjeldende | ||
|Banedataobjekt= | |Banedataobjekt= | ||
| | |Kravlokasjon= | ||
}} | }} |
Sideversjonen fra 4. sep. 2020 kl. 08:02
ID | TRV:00567 |
---|---|
Bok | 540 |
Kapittel | 6 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utførelseskrav |
Kravtekst | [[Kravtekst::b) Maksimal spennlengde: Spennlengder skal ikke overskride maksimale verdier angitt i Tabell: Spennlengder og tilhørende tegninger.
|
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt | |
Relatert krav | |
Opprettet | |
Referanse | Kilde for Utførelse: Lærebok "Contact lines for electric railways"; Kiessling et. al. |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | |
Kravlokasjon |