TRV:00658: Forskjell mellom sideversjoner
Fra Teknisk regelverk utgitt 8. oktober 2024
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 11: | Linje 11: | ||
# Det sikre området som hører sammen med evakuerings- og redningspunktet skal ha et areal til å stå på som er tilstrekkelig stort i forhold til tiden passasjerene forventes å vente til de er evakuert til et endelig sikkert sted. | # Det sikre området som hører sammen med evakuerings- og redningspunktet skal ha et areal til å stå på som er tilstrekkelig stort i forhold til tiden passasjerene forventes å vente til de er evakuert til et endelig sikkert sted. | ||
# Redningstjenestene skal kunne nå fram til det berørte toget uten å gå gjennom det sikre stedet. | # Redningstjenestene skal kunne nå fram til det berørte toget uten å gå gjennom det sikre stedet. | ||
# I utformingen av et evakuerings- og redningspunkt, med tilhørende utstyr, skal det tas høyde for røykkontroll, særlig for å beskytte personer som bruker selvevakueringsanlegget for å få tilgang til sikkert område. | # I utformingen av et evakuerings- og redningspunkt, med tilhørende utstyr, skal det tas høyde for røykkontroll, særlig for å beskytte personer som bruker selvevakueringsanlegget for å få tilgang til sikkert område.</onlyinclude> | ||
</onlyinclude> | |||
|Grafikkvisning= | |Grafikkvisning= | ||
|Relatert krav= | |Relatert krav= |
Sideversjonen fra 6. jan. 2022 kl. 14:38
ID | TRV:00658 |
---|---|
Bok | 521 |
Kapittel | 11 |
Vedlegg | |
Kravtype | Utformingskrav, Sikkerhetskrav |
Kravtekst | Utforming av evakuerings- og redningspunkter inne i tunnelen:
I tillegg til å oppfylle TRV:00656, skal evakuerings- og redningspunkter inne i tunnelen oppfylle følgende krav:
|
Grafikkvisning | |
Krav følger av | |
Kravhensikt |
|
Relatert krav | |
Opprettet | |
Referanse | TSI SRT 2019 4.2.1.7 e). |
Status | Gjeldende |
Banedataobjekt | |
Kravlokasjon | Kravlokasjon
|
Se veileder for tunnelsikkerhet for ytterligere beskrivelse.